מחקר של גוגל: גם ההאקרים לא אוהבים את התקשורת

עיתונים ועיתונאים הם בין היעדים הפופולאריים למתקפות של האקרים שמבוצעים על ידי מדינות ● "מצטיינות" בכך סוריה וסין, שתקפו אמצעי תקשורת רבים במערב

התקשורת זוכה לקיתונות של ביקורת וחוסר אהבה מאזרחים "רגילים" רבים, ומסתבר שהם לא לבד: העיתונים והעיתונאים הם היעדים המועדפים ביותר למתקפות של ההאקרים – כך עולה ממחקר שערכו שני מהנדסי אבטחה בגוגל (Google). על פי המחקר, האקרים שפעלו בחסות מדינות פרצו למערכי ה-IT של 21 מתוך 25 ארגוני החדשות המובילים בעולם.

השניים הציגו את ממצאיהם בכנס האבטחה Black Hat Asia שנערך בסוף השבוע בסינגפור. לדברי שיין האנטלי, אחד החוקרים, "העיתונאים היו בין בעלי הנוכחות הגבוהה בין היעדים של מתקפות ההאקרים".

גוגל עורכת ניטור של מתקפות, שלעתים קרובות ממומנות על ידי ממשלות. מטרת המתקפות נגד התקשורת היא להשיג במרמה מידע רגיש שמצוי בידי העיתונאים והעיתונים, שבמקרים רבים קשור לפעילויות ממשלתיות או מסחריות חשאיות. האנטלי הוסיף כי "אם אתם עיתונאי או ארגון תקשורת, המתקפה עליכם תהיה בחסות מדינה. זה קורה ויקרה בכל איזור גיאוגרפי בעולם. התוקפים והמותקפים מצויים על פני כל הגלובוס".

בין ארגוני החדשות שהאקרים פרצו אליהם באחרונה נמצאים פורבס (Forbes), הפייננשל טיימס (Financial Times) והניו-יורק טיימס (New York Times). כל המתקפות הללו בוצעו על ידי הצבא הסורי האלקטרוני, קבוצת ההאקרים של נשיא סוריה, בשאר אל אסד. הקבוצה גם הצליחה לפרוץ בהצלחה לחשבון הטוויטר (Twitter) של סוכנות AP. האנטלי ציין כי הצבא האלקטרוני הסורי אינו פועל לבד, וכי גם האקרים הפועלים בחסות הממשל הסיני הצליחו להשיג גישה למרבית ארגוני החדשות במערב. אחת משיטות הפעולה שלהם היא משלוח שאלונים מזויפים מטעם ארגונים לעובדיהם, באמצעות אי-מיילים.

בעקבות מתקפה מקוונת אליה נפל קורבן ערך הניו-יורק טיימס בשנה שעברה תחקיר בו גילה כי צבא סין קשור למתקפות על מערכות של חברות וסוכנויות בארצות הברית. העיתון שכר את שירותי חברת מנדיאנט (Mandiant) שבדקה ומצאה כי את המתקפות מבצעת יחידה 61398 של הצבא הסיני, שפועלת מבניין משרדים בן 12 קומות בשנחאי. על פי הממצאים, "אחוז מדהים" מהמתקפות נגד ארגונים בארצות הברית מבוצע משם.

יצוין כי על פי שני מהנדסי אבטחת התוכנה של גוגל, המתקפות אינן מוגבלות או מכוונות לארגוני חדשות גדולים, אלא גם לאמצעי תקשורת קטנים ולעיתונאים.

"זהו רק קצה הקרחון", סיכם החוקר השני, מורגן מרקיז בויר. "המחקר שלנו מצביע בבירור על כך שמספר המתקפות על ארגוני מדיה ועיתונאים היה גבוה משמעותית מהמתקפות על מגזרים אחרים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים