HP תשלם 57 מיליון דולר ליישוב תביעה על הונאה

התביעה הוגשה לאחר שליאו אפותקר, מנכ"ל החברה דאז, שינה חודש לכן את מיקוד החברה, ונטען בה שהצהרותיו היו בגדר הטעיית משקיעים

HP הסכימה לשלם 57 מיליון דולר על מנת ליישב תביעה. בתביעה, שהוגשה לפני שנתיים וחצי, נטען כי הנהלתה הקודמת של החברה הונתה את בעלי המניות של HP, בכך ששינתה את המיקוד האסטרטגי של ענקית ה-IT.

התביעה הוגשה על ידי כמה קרנות פנסיה באמריקה, המחזיקות במניות החברה, ב-13 ספטמבר 2011, לאחר שליאו אפותקר, אז מנכ"ל HP, שינה חודש  קודם לכן את המיקוד האסטרטגי של החברה – ורצה לכוונה לעבר תוכנה, מוצרים ושירותים, רכש את חברת התוכנה הבריטית אוטונומי (Autonomy) תמורת מיליארדי דולרים, והודיע על ביטול הפיתוח של מערכת ההפעלה WebOS. אפותקר אף שינה לרעה שלוש פעמים את תחזיות המכירות של החברה. הוא פוטר ב-22 לספטמבר אותה שנה. בתביעה נטען כי הצהרותיו של אפותקר היו בגדר הטעיית המשקיעים.

HP לא הודתה בכל אשמה במסגרת ההסדר. החברה מסרה בהצהרה בדואר אלקטרוני כי "HP הגיעה להחלטה המקובלת על שני הצדדים באמצעות הסדר על בסיס גישור". על פי ההסדר, הסכום יופקד בחשבון עם ריבית תוך 20 ימים ממועד קבלת אישור מבית המשפט המחוזי בקליפורניה. הצדדים מסרו כי הסכימו להסדר, כיוון שהעריכו כי המשך התביעה תהיה הליך משפטי יקר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים