אז…הצליחו לעבוד עליכם?

אנשים ומחשבים ליקט עבורכם כמה ממתיחות 1 ב-אפריל של חברות מיחשוב וטכנולוגיה ברחבי העולם

כמו בכל שנה, ה-1 באפריל שימש עבור חברות מיחשוב וטכנולוגיה רבות הזדמנות להציג מוצרים ופיתוחים מומצאים, מתוך ניסיון להטעות את הקוראים וגם את הכתבים הטכנולוגיים, כנהוג ביום הזה. חלק מהחברות השקיעו לא מעט מאמצים כדי לגרום להטעיה מוצלחת ככל האפשר, החל בהודעות לעיתונות 'רשמיות' ועד תמונות, סרטונים ואפילו במקרה של גוגל (Google), מפות ומשחקונים שנועדו לשעשע את הקהל. למעשה, מעט החברות שכן שחררו מוצרים או הכרזות אמיתיות אתמול, נאלצו לעתים לעבור תחקיר כדי לוודא שמדובר במשהו אמיתי שלא הומצא לצורך היום השטותי בשנה.

נוקיה (Nokia), לדוגמה, השקיעה מאמצים רבים בניסיון לשכנע שהיא משיקה מחדש את ה-Nokia 3310, המכשיר הכי נמכר בתולדותיה, אבל בלבוש מעודכן שכולל גרסה מיוחדת של Windows Phone 8 שמותאמת למסך ה-3 אינץ' בצורת הטרפז שלו ועם לא פחות מאשר מצלמת ה-PureView עם 41 מגה-הפיקסלים שלה. כמובן שגם מקומו של כפתור הבית, עם ציור החלונות, לא נפקד.

לא פחות מעניינת הייתה ההכרזה של HTC על הכפפה (Gluvv), שמתאימה במיוחד לטלפון הדגל החדש של החברה, ה-One M8. החברה אף פתחה דף מיוחד שבו היא מציגה את היכולות של הכפפה שכוללת מצלמה לצילומי סלפי וכן חיישנים שיודעים להתחבר למכשיר ולהציג תצוגות שונות שמתאימות למכשיר ולמה שמתרחש סביבו.

גם בסמסונג (Samsung) הלכו על כפפה עבורה הם בחרו בשם Fingers, והם פרסמו את הסיפור בבלוג הטכנולוגי שלהם Samsung Tomorrow. לעומת הכפפה של HTC, הכפפה של סמסונג היא עצמאית בשטח עם מעבד, זיכרון ותצוגה משלה, ובדף 'מסבירה' החברה אלו שימושים ניתן יהיה לבצע עמה. וכן, יש גם מימוש של המנהג המאוס 'דבר ליד שלי'.

אוקדו (Ocado Technology) הלכו על משהו שהיה קל יחסית לזהות, אפילו מאוד: טאבלט עם מסך בגודל 42 אינץ' שמכונה sLablet. הם אפילו הכינו סרטון מתאים להצגת הטאבלט. למה יחסית בקלות? כי אם זה היה בגודל של 30 אינץ', בעולם בו אינטל חושבת שצריך לנייד מחשבי AIO בבית, ו-AOC מציגה מסך מחשב עם מחשב אנדרואיד בפנים, אנחנו בטוחים שהיו כמה שחושבים על זה ברצינות.

אתר המסחר של וואלה!, הלו הוא וואלה! שופס, הצטרף גם הוא לחגיגת יום הטיפשים עם מכונת קפה שמיועדת לכלבים מפונקים שחייבים לשתות את כוס הקפה שלהם בבוקר, קורס שמלמד לצלם את הסלפי המושלם, ומעל הכל, טאבלט מיוחד לשטח שתמורת 290 ש"ח מציע את האפשרות גם להפוך לכיריים מודרניות שמאפשרת חימום מים לקפה גם בתנאי שטח וזאת בזכות אפליקציה מיוחדת שמכונה Hot-Tab. אנחנו חושבים שיש לא מעט אנשים שדווקא היו מוכנים לקנות טאבלט כזה.

וכמו בכל שנה גוגל (Google) הייתה החברה הטכנולוגית שהשקיעה הכי הרבה מאמצים במתיחות 1 באפריל, כשהשנה יש הרגשה שהחברה החליטה לשבור את כל השיאים. כך, לדוגמה, המשתמשים ב-Google Analytcs, שירות ניתוח התנועה באתרים של החברה, יכלו לראות בלוג של המבקרים כמה כניסות ממקומות חדשים ברחבי היקום, כולל תחנת החלל וכלה בכוכב מאדים.

אחרים, שאולי מחפשים עבודה בשורות החברה, שנמצאת בצמרת המקומות הנדרשים ומבוקשים, יכלו להתמודד על תפקיד 'אמן הפוקימון' (Pokémon Master). הסיבה? התברר לגוגל שחלק נכבד מהתכונות שהיא מחפשת במועמדים לעבוד מקבילות לאלו של מומחה בפוקימונים. וזה אומר שכדי להגיש בקשה צריך להוריד את הגרסאות המעודכנות של מפות גוגל לאנדרואיד (Android) או iOS ולהשתמש בה וברמזים שמפוזרים ברשתות החברתיות כדי לאתר את הפוקימונים הפראיים האלה. ההכרזה כוללת גם סרטון הדרכה מתאים.

גם גוגל, או יותר נכון הסניף של החברה ביפן, הגיעו לידיים. עובדי הסניף 'המציאו' את ה-Magic Hand שהיא פחות או יותר שיטה חדשה להשתמש בטלפונים חכמים מבלי לעייף את הידיים ישירות, עם כמה סוגי ידיים שמתאימות לדרכי השימוש של המשתמשים האפשריים השונים, אם תרצו משהו בסגנון 'תן לאצבעות שלנו ללחוץ במקומך, מג'יק הנד'. וכן, יש גם סרטון הסבר, כמובן.

גם 'יישומי גוגל לכלבים עסקיים', וכן את תוכנית ה-CTTH (ר"ת של Coffee-to-the-Home), תוכנית שמטרתה לאפשר העברת קפה במקביל סיבים אופטיים ועוד כמה וכמה. למעשה, כמעט ואין מחלה וקבוצה בגוגל שלא המציאה משהו, כך שיש לכם עוד הרבה מה לחפש. אם בא לכם כמובן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים