מיקרוסופט תציע בחינם את מערכות חלונות לטלפונים חכמים ומחשבי לוח

החברה רוצה נתח גדול יותר בשוק המכשירים הניידים בעל קצב הצמיחה המהיר, בו שולטת כיום גוגל עם מערכת אנדרואיד

מיקרוסופט (Microsoft) תציע בחינם את מערכת ההפעלה חלונות (Windows) ליצרניות של טלפונים חכמים ומחשבי לוח קטנים המיועדים לצרכנים פרטיים, בניסיון להטביע חותם משמעותי יותר בשוק של המכשירים הניידים, בעל קצב הצמיחה המהיר, בו שולטת כיום גוגל (Google) עם מערכות אנדרואיד (Android).

המהלך, שהוכרז בוועידת המפתחים שעורכת מיקרוסופט בסן פרנסיסקו, נועד להרחיב את מסד המשתמשים הצנוע יחסית של מערכות ההפעלה שמציעה החברה למכשירים ניידים, בתקווה שהמשתמשים יכניסו לחברה כסף משירותי ענן המוצעים בתשלום, דוגמת Skype ו-Office.

עד כה גבתה מיקרוסופט מיצרניות של מכשירים ניידים סכום של חמישה עד 15 דולר לכל מכשיר תמורת רישיון לשימוש במערכת Windows, בדיוק כפי שהיא גובה בהצלחה, כבר שנים רבות, סכומים גבוהים בהרבה תמורת רישיון לשימוש ב-Windows במחשבים אישיים. היצרניות מגלגלות, כמובן, סכומים אלה על הצרכנים שרוכשים את המכשירים.

אנדרואיד זוכה להצלחה גבוהה בהרבה בשוק של המכשירים הניידים – כ-75% מהטלפונים החכמים שנמכרו בשנה שעברה היו מצוידים במערכת ההפעלה החינמית של גוגל. מכשירי iOS של אפל (Apple) היו אחראים למרבית הנתח שנותר, בעוד שהמערכות של מיקרוסופט נאלצו להסתפק בנתח של כשלושה אחוזים מהשוק של הטלפונים החכמים, וכשני אחוזים מהשוק של מחשבי הלוח, על פי נתונים של גרטנר (Gartner).

"מיקרוסופט מתמודדת מול אתגרים בשוק של המכשירים הניידים, ושינוי האסטרטגיה הוא מהלך טוב ומתבקש כצעד ראשון" סבור דניאל איב, אנליסט מחברת FBR Capital Markets.

יצוין כי מערכות Windows יוצעו בחינם עבור מכשירים ניידים עם צג בגודל של עד 9 אינץ', המיועדים לצרכנים פרטיים בלבד. תמורת רישיון למערכות המיועדות לשימוש עסקי תמשיך מיקרוסופט לגבות תשלום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים