סטראטסיס הישראלית רכשה שתי חברות שמספקות שירותי הדפסה בתלת מימד במאות מיליוני דולרים

החברה רכשה את Solid Concepts תמורת 295 מיליון דולר ואת Harvest Technologies תמורת סכום שלא נמסר, מאחר שלטענת סטראטסיס הוא "לא מהותי" ● שירותי ההדפסה בתלת מימד נמצא באחרונה בצמיחה, והוא הולך ועולה עם צמיחתו של שוק המדפסות הללו

ההכנסות ירדו - אבל עקפו את התחזיות. סטרטאסיס

יצרנית מדפסות התלת מימד הישראלית סטראטסיס הודיעה לבורסת נאסד"ק בניו-יורק כי רכשה שתי ספקיות אמריקניות של שירותי הדפסה בתלת מימד בהיקף של מאות מיליוני דולרים.

החברה הראשונה היא Solid Concepts, שנרכשה תמורת 295 מיליון דולר, בשילוב של מזומן ומניות. החברה מספקת פלטפורמות לייצור באמצעות תלת מימד ומתמחה בסקטורי התעופה והרפואה. יש לה 450 עובדים ומחזור ההכנסות שלה ב-2013 היה 65 מיליון דולר.

החברה השנייה שנרכשה היא Harvest Technologies. סטראטסיס לא דיווחה על סכום העסקה בטענה כי הוא לא מהותי. לחברה הנרכשת, שמקום מושבה בטקסס, יש 80 עובדים והיא יצרנית של חלקי הדפסה לשימוש. מאחר שמדובר בחברה פרטית, לא דווח מחזור ההכנסות שלה.

על אף שלא מדובר ברכישה הראשונה שעושה סטראטסיס, המיוחד ברכישה זו הוא ששתי החברות הנרכשות אינן יצרניות מדפסות תלת מימד, כמו הרוכשת, אלא חברות שכאמור מספקות שירותי הדפסה בתלת מימד. שוק זה הולך ומתפתח יחד עם התפתחותו של תחום ההדפסה בתלת מימד.

"רכישת שתי החברות הללו תואמת את המדיניות של סטראטסיס, לספק ללקוחות שלנו פתרונות מלאים להדפסה בתלת מימד", אמר דיוויד רייז, מנכ"ל החברה. "הן חברות חלוצות בתחום".

אנליסטים העוקבים אחרי שוק ההדפסה בתלת מימד אומרים כי הרכישות הללו יאפשרו ללקוחות שצריכים תגבור ברמת כושר הייצור, או שאין להם מדפסות תלת מימד, לפנות לחברות הנרכשות ולקבל את התוצרת שהם רוצים מהציוד של סטראטסיס.

לשכות שירות או מיקור-חוץ
תחום שירותי ההדפסה בתלת מימד חדש יחסית ואפשר שיתפתח לכיוון של לשכות שירות או מיקור-חוץ. האסטרטגיה של סטראטסיס מאפשרת ללקוחותיה להרחיב את תחום הפעילות שלהם ובכך, על פי החברה, מגדילה את הכנוסתיהם, בעקיפין.

זהבית רייסין, סמנכ"לית חטיבת החומרים בסטראטסיסהמטות של סטראטסיס נמצאים בישראל ובמינסוטה, והיא נחשבת לשחקנית השנייה בגודלה בעולם התלת מימד. החברה מעסיקה 1,800 עובדים ויש לה יותר מ-550 פטנטים ובקשות לפטנטים. אחד ממנועי הצמיחה שלה הוא מיזוגים קודמים שביצעה, כמו של אובג'קט הישראלית, ורכישתה לא מכבר את Makerbot, שמתמחה בייצור מדפסות תלת מימד שולחניות למגזר הביתי ולעסקים קטנים ובינוניים. החברה נסחרת לפי שווי של 5.4 מיליארד דולר ולפני כמה ימים דיווחה על התוצאות העסקיות שלה שהראו על זינוק של 62% בהכנסות ברבעון האחרון של 2013, ל-155 מיליון דולר.

זהבית רייסין, סמנכ"לית חטיבת החומרים של סטראטסיס, אמרה בכנס 3d Print האחרון של אנשים ומחשבים, כי "הטכנולוגיות שפיתחנו מאפשרות לעצב חיים, משום שניתן להשפיע בעזרתן על אופן היווצרותם של דברים באופן מהפכני. אנחנו מאפשרים ליצרנים לשפר שיטות ייצור ומשנים את האופן שבו יחידים, קבוצות וארגונים עובדים".

חלקי מטוס קרב יוצרו בתלת מימד
בתוך כך דיווח הגרדיאן (Guardian) כי מטוסי קרב שייצרה חברת BAE המריאו בסוף דצמבר האחרון בפעם הראשונה כשחלקי המטוס יוצרו בטכנולוגיית הדפסה בתלת מימד.

החברה מסרה כי השימוש ברכיבים אלה יחסוך לחיל האוויר המלכותי של בריטניה הוצאות תחזוקה בהיקף של 1.2 מיליון ליש"ט בשנה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים