ד"ר רותי גפני, האקדמית ת"א-יפו: "על המנמ"ר לראות כיצד הוא מסייע להיבטים העסקיים בארגון"

"אנו מלמדים כיצד להשתמש בטכנולוגיה על מנת לשפר את העסקים ואיך לגרום לארגון, בעזרת ה-IT, להיות יותר תחרותי ויותר יעיל", אמרה ד"ר גפני, ראש התוכנית לניהול מערכות מידע בבית הספר לניהול וכלכלה של המכללה

ד"ר רותי גפני, ראש התוכנית לניהול מערכות מידע בבית הספר לניהול וכלכלה של המכללה האקדמית תל-אביב-יפו

"המנמ"ר, בניגוד לעבר, כבר אינו טכנולוג. עליו להתבונן על הצדדים העסקיים של הארגון ולראות כיצד הוא וה-IT שבראשותו יכולים לסייע להיבטים אלה. המנמ"ר צריך למצוא את אותם מקומות, או בעיות, שה-IT יכול לשפר ובכך להביא תרומה לארגון", כך אמרה לאנשים ומחשבים ד"ר רותי גפני, ראש התכנית לניהול מערכות מידע, בית הספר לניהול וכלכלה, המכללה האקדמית תל-אביב-יפו.

גפני החלה את דרכה בענף ה-IT בממר"ם, ולאחר שש שנות שירות צבאי עבדה בטכ"ם, אחד הגופים שהיוו לאחר שנים את נס. לאחר עבודה ב-SPL, כמנהלת פרויקטים וכמנהלת איכות – פרשה לדרך עצמאית והייתה ליועצת לתחום מערכות מידע. גם את הדוקטורט שלה עשתה ד"ר גפני בתחום, ונושאו היה "איכות אפליקציות לטלפונים סלולריים". מזה עשור היא באקדמיה, ובאוקטובר האחרון החליפה בתפקיד את פרופ' ישע סיון.

התכנית לניהול מערכות מידע באקדמית תל-אביב יפו החלה לפני שש שנים. לדברי ד"ר גפני, "יש אצלנו במכללה לימודים של מדעי המחשב, אולם יש הבדל מאד גדול בינם ובין לימודי מערכות מידע. התואר במדעי המחשב פונה יותר לצדדים המתמטיים, עם טיפול באלגוריתמים והעמקה בשפות תכנות. אנו שונים, בשל העובדה שאנו משלבים היבטים עסקיים עם היבטים מיחשוביים".

לדברי ד"ר גפני, "לצד הלימודים אצלנו,הכוללים יסודות של מינהל עסקים, ומדעי המחשב, אנו מלמדים כיצד להשתמש בטכנולוגיה על מנת לשפר את העסקים. איך לגרום לארגון, בעזרת ה-IT, להיות יותר תחרותי ויותר יעיל. הראייה, בסופו של דבר, היא ראייה עסקית".

"אנו מכשירים את דור העתיד של המנמ"רים", אמרה ד"ר גפני, "עם התעמקות בניתוח מערכות, תקשורת, תשתיות IT, BI, בסיסי נתונים, אחסון ואחזור מידע, אבטחת מידע וסייבר". לדבריה, "כל הבוגרים מצאו עבודה, מיעוטם הלך לתכנות ורובם – לניהול מערכות מידע. התואר הוא תואר פותח דלתות".

"אנו מספקים תואר אקדמי עם אופציה לתואר שני", אמרה ד"ר גפני, "התואר מאד מעשי ואקטואלי. ככזה, אנו מביאים קורסים של תחומים מאד רלוונטיים, כי הטכנולוגיה משתנה במהירות – אז אנו מנסים כל העת להיות עדכניים".

על מנת להתמודד עם השינויים הטכנולוגיים, והצורך בפרקטיקה מעשית, אמרה ד"ר גפני, "אנו עושים פרויקטים רבים. יש הרבה למידה עצמית, על מנת שהסטודנטים יוכלו, עם צאתם מהמכללה, ללמוד נושאים חדשים. במסגרת פעילות הלמידה העצמית, הסטודנטים עושים פרויקט אמיתי – ניתוח של מערכת אמיתית ללקוח אמיתי, עבור מי מבני המשפחה, או הארגון בו הם עובדים. פעילות נוספת וייחודית לטובת הלימוד העצמי היא סדנא שבה הסטודנטים מקימים משהו שעובד, כגון אפליקציה, או מעין סטארט-אפ. עבודות רבות של הסטודנטים פורסמו בכתבי עת מדעיים, או שמקומות העבודה עליהם נעשו העבודות נרכשו על ידם. זה עושה לנו כיף".

הלימודים במסלול מערכות מידע שבראשותה, אמרה ד"ר גפני, נהנים משני יתרונות. האחד, ציינה, "עם ציון בגרות גבוה אנו מוותרים על המבחן הפסיכומטרי. היתרון השני טמון בעובדה שאנו מתוקצבים כמו אוניברסיטה על ידי ה-ות"ת, ולכן שכר הלימוד הוא כמו באוניברסיטה".

"אצלנו", סיכמה ד"ר גפני, "מערכות מידע הן ה'אישיו', הן העיקר. הסטודנטים יוצאים מפה עם כלים מעשיים המסייעים להם בהמשך הדרך. העדות לכך היא מכתבי התודה שאנו מקבלים מהחברות המעסיקות את הבוגרים. כיום מספר הסטודנטים שלנו עומד על 270 ואני בשאיפה להגדיל את המספר בשנה הבאה ב-20%. יש לנו דרישות של אוניברסיטה, עם אווירה של מכללה".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. סטודנט

    דרישות של אוניברסיטה? really? Seriously? איזה אוניברסיטה?! באבו דבי?

אירועים קרובים