טכנולוגיה חדשה עשויה לשים קץ לצפיפות היתר ברשתות Wi-Fi ציבוריות

MU-MIMO מאפשרת לקיים תקשורת עם משתמשים רבים בעת ובעונה אחת, ולהגיע לקצב תקשורת פוטנציאלי של עד 600 מגה סיביות לשנייה ● כדי ליהנות מיתרונות הטכנולוגיה, היא צריכה להיות מיושמת הן בנקודת הגישה והן במכשיר של המשתמש

אינטרנט אלחוטי - גם לשעת חירום. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

יצרנית השבבים קוואלקום (Qualcomm) הכריזה בסוף השבוע כי תתמוך בטכנולוגיית MU-MIMO (multi user-multiple-input multiple-output) בציוד הרשת ובערכות השבבים הסלולריים שתשיק בקרוב. טכנולוגיה זו עשויה לשים קץ לצפיפות היתר ברשתות Wi-Fi ציבוריות.

כיום, כאשר מאות משתמשים גודשים רשת Wi-Fi ציבורית אחת, עלול קצב התקשורת להיות איטי מאוד, ובחלק מהמקרים משותקת הרשת כליל, משום שהרשתות הקיימות מסוגלות לקיים תקשורת רק עם משתמש אחד בכל פרק זמן קצר. טכנולוגיית MU-MIMO מאפשרת לקיים תקשורת עם משתמשים רבים בעת ובעונה אחת, ולהגיע לקצב תקשורת פוטנציאלי של עד 600 מגה סיביות לשנייה.

"בפתרונות שנציע תוכל הרשת לקיים תקשורת עם עד שלושה משתמשים בעת ובעונה אחת, כך שקצב התקשורת יעלה פי שניים או שלושה", הסביר טוד אנטס, סגן נשיא בחברת Qualcomm Atheros.

כדי ליהנות מיתרונות הטכנולוגיה, היא צריכה להיות מיושמת הן בנקודת הגישה והן במכשיר של המשתמש. כיום מיושמת הטכנולוגיה בשבבי Snapdragon 801 של קוואלקום, המותקנים במכשירי HTC One M8 וסמסונג (Samsung) גלקסי S5. גם במכשירים אלה, כדי שהטכנולוגיה תופעל נחוץ עדכון תוכנה. בעתיד תתמוך קוואלקום בטכנולוגיה גם בשבבי Snapdragon 805.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים