השופטת דחתה את בקשת אפל להורות למושבעים להתעלם מטענות סמסונג

פרקליטי החברה הקוריאנית טענו שאפל אינה עושה שימוש בפטנטים שבגינם היא תובעת אותה ● פרקליטי הענקית מרדמונד ביקשו שהשופטת תורה לסנגורים שלא לחזור על הטענות אך השופטת דחתה את בקשתם על הסף

אפל ׁ(Apple) נחלה מפלה ראשונית בפתיחת הדיונים במשפט בינה לבין סמסונג (Samsung) בבית המשפט בסן חוזה שבקליפורניה: השופטת לוסי קוה דחתה את בקשתם של פרקליטי אפל ביחס לטענות סמסונג, כאילו אפל כלל אינה עושה שימוש בפטנטים שבגינם היא תובעת מסמסונג פיצויים בסכום של שני מיליארד דולר.

"בנאומי הפתיחה חזר הפרקליט של סמסונג שוב ושוב על הצהרות בלתי רלוונטיות, מטעות ואף שקריות, שללא ספק יצרו בקרב המושבעים דעה קדומה ביחס לאפל" כתבו פרקליטי אפל בבקשה שהגישו לשופטת. לטענת הפרקליטים של אפל, עושה אפל שימוש בארבעה פטנטים במכשירי iOS – פטנטים הקשורים לתיקון אוטומטי של טקסט, טיפול בשיחות שהוחמצו, הפעלה של הסייען הקולי Siri וניהול רישומים ביומן ובאנשי הקשר.

פרקליטי אפל ביקשו כי השופטת תורה לפרקליטי סמסונג שלא לחזור על טענות אלה, וכי היא תורה למושבעים להתעלם מהטענות האלה. אולם, השופטת הורתה לשני הצדדים להביא ראיות ביחס לפטנטים שבהם מדובר, ודחתה לפי שעה את בקשות אפל.

שנתיים לאחר שנפתח הסיבוב הראשון בתביעות ההדדיות בין אפל לסמסונג, שבו הפרקליטים של שתי החברות לאולמה של השופטת לוסי קוה, שבפניה התנהל גם הסיבוב הקודם. באפל טוענים הפעם כי סמסונג הפרה את זכויותיה של החברה בחמישה פטנטים הקשורים למכשירי iPhone. בסמסונג תובעים מאפל פיצויים בסכום של שבעה מיליון דולרים על הפרת זכויות בשני פטנטים.

באפל מבססים את החישוב על כך שסמסונג מכרה למעלה מ-37 מיליון יחידות של המכשירים שבהם הייתה הפרת זכויות, וטוענים כי אילו הייתה סמסונג רוכשת רישיונות לשימוש בפטנטים, היה עליה לשלם סכום של 33 עד 40 דולרים לכל יחידה. אולם, מומחים דוגמת פלוריאן מילר, עורך בלוג ידוע בנושא פטנטים, סבורים כי חישוב זה מופרז מאוד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים