אברהם אסף, אמנת: "קולגות שלי בענף מפיצים מידע שקרי על פעילות הקבוצה"

"רובנו הקפדנו בכבודם של המתחרים, הקפדנו על דיוק בדברינו, נמנענו מהשמצות ומהזנת לקוחותינו במידע לא אמיתי על קולגות. כאשר מצב זה השתנה, החלטנו להיחשף יותר לתקשורת ", מסביר אסף, יו"ר הקבוצה, על הסיבות לשינוי האסטרטגיה

אברהם אסף (לולו), יו"ר קבוצת אמנת

"התחרות הקשה בענפים שבהם אנו פועלים, ובמיוחד במגזר התוכנה והשירותים הולכת ומחריפה. עובדה זו גורמת הביאה להתנהגות חריפה ואפילו בוטה. אני מאוכזב מהקולגות שלי, שמעולם לא השמצנו אותם, שהחלו להפיץ עלינו מידע לא נכון ושקרי", כך אומר אברהם אסף (לולו), יו"ר מועצת המנהלים של קבוצת אמנת, בראיון מיוחד לאנשים ומחשבים.

"לאכזבתי ובהחלט צערי, אנחנו עדים לתהליכים שלא היו בעבר; רובנו הקפדנו בכבודם של המתחרים, הקפדנו על דיוק בדברינו, נמנענו מהשמצות ומהזנת לקוחותינו במידע לא אמיתי על קולגות. כאשר מצב זה משתנה, נוצר הכרח להביא מידע לציבור בצורה אינטנסיבית יותר", הוא הסביר. לולו אף מודע היטב לעובדה שהקבוצה, כמדיניות מכוונת ממעיטה מאוד את הופעותיה בתקשורת, למעט פרסומים המתחייבים מהיותה חברה בורסאית, אולם מציאות זו עומדת להשתנות והקבוצה תגדיל את חשיפת פעילותה בכלי התקשורת.

אכזבתו של לולו מהקולגות מעיקה עליו ועל חברי הנהלת הקבוצה דווקא לאור התוצאות העסקיות הטובות שהקבוצה פרסמה בסוף השבוע שעבר, הן לשנת 2013 כולה והן לרבעון הראשון של 2014.

על פי הדיווח לבורסה,הכנסות החברה הסתכמו בשנת 2013 בכ-283 מיליון שקל, גידול של כ-5% בהשוואה לשנת 2012. צבר ההזמנות של החברה מסתכם, נכון לסוף 2013, בכ-520 מיליון שקל. החברה סיימה את השנה האחרונה עם רווח נקי של 10 מיליון שקל, גידול של כ-16% בהשוואה לרווח של 8.6 מיליון שקל שנרשם בשנת 2012.

אמנת היא בית מערכות שבמסגרתה פועלות שורה של חברות, והיא מתמקדת בשלושה תחומים מרכזיים: הראשון הוא יעוץ, הנדסה ולוגיסטיקה-מיקור חוץ, השני – מיחשוב ותוכנה, והשלישי – יזמות ופיתוח עסקים. פעילות המיחשוב והתוכנה תופסת כ-40% מכלל פעילות הקבוצה והיא נעשית באמצעות החברה המאוחדת של סיסנת וטסנת, המתמחה באבטחת איכות. שתי החברות מיזגו פעילותן בחודש מרץ, עקב ירידה בפעילות טסנת בחו"ל, זירת הפעילות העיקרית שלה.

"מאמינים בכוחה של התקשורת המקצועית"
"כמובן שאנו מאמינים בתקשורת ובכוחה ובמיוחד מעריכים את התקשורת המקצועית, שאנשים ומחשבים מובילים", הוא סיפר, ואף ציין כי לולו כי אחת הסיבות לכך שהחברה משנה כעת את מדיניותה בתחום הפרסום והתקשורת היא השמועות הלא נכונות שמפיצים המתחרים על חטיבת התוכנה סיסנת וטסנת.

זמן קצר לפני פרסום הדוחות, קיבלה אמנת אישור מחדש של דירוג האשראי A2 על ידי חברת מידרוג. "מגזר מיחשוב בתוכנה של אמנת השיג צמיחה מרשימה בשנת 2013 למרות האטה שהיתה בענף. הצמיחה הושגה בעקבות פרויקט גדול ברכבת ישראל", נכתב בדו"ח של החברה. "עם זאת מגזר התוכנה ממשיך להציג רווחיות נמוכה בגלל התחרות החריפה בענף. זו הסיבה שהנהלת הקבוצה החליטה להפסיק את הדימום בחברה הבת טסנת, מיזוגה עם סיסנת, עובדה שהעבירה אותה לרווחיות ב-2013, עקב צעדי התייעלות".

בסכמו את 2013 בענף ה-IT, הסביר לולו כי "זה ששנת 2013 לא היתה שנה פשוטה ידוע לכולנו – מצד אחד שנה טובה בשוק ההון, תוצאות טובות לגופים רבים במשק, מאידך – תספורות כואבות בהיקפים שלא שוערו, פיטורי עובדים בענפים רבים, תהליכים רגולטוריים מאוד לא פשוטים וכתוצאה מכל אלה אי וודאות לגבי הצפוי השנה בענף ה-IT. אנו שמחים לראות תוצאות טובות אצל חלק מהגופים הציבוריים המפרסמים תוצאות אך יש גם תחושות קשות כששומעים וקוראים על פיטורים של עובדים בענף.המוטו שלנו תמיד הוא שחייבים להיות אופטימיים ולפעול להגשמת האופטימיות. ענף ה- IT בכלל ובארץ בפרט ידוע בחוזקו ועוצמתו ולכן הוא יודע להתאים עצמו לצרכים, לסיכויים ולסיכונים".

הוא סיכם ואמר כי "אנו צופים לשנה טובה בה יבואו לידי ביטוי פעולות ההערכות שנעשו. ב-2013 צפוי גידול של סיסנת בשירותי ערך מוסף (P.S), הרחבת מרכז הפיתוח בצפון, יישומי ERP בקיבוצים ובמפעליה; בטסנת צפויה צמיחה בשרותי בדיקות לתחום הבטחוני, בשרותי NEAR-SHORE ובפיתוח הסניף בלונדון (בריטניה)".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים