טכנולוגיית ה-USB Type C: לחבר בלי להסתכל על היציאה

אחד הדברים המעצבנים ביותר הוא לנסות לחבר כבל USB מבלי לראות את היציאה - אבל טכנולוגיה חדשה עם מחבר אליפטי דו צדדי וסימטרי מאפשרת חיבור בכל פוזיציה

מחבר חדש לשקעי USB יאפשר חיבור קל יותר של כבלים והתקנים מבלי לבדוק את הכיוון בהם מחברים אותם למחשב. המחבר החדש, שמכונה USB Type-C, קטן יותר מאשר המחברים הנהוגים כיום בשוק, אך עם מידות של 8.3×2.5 מ"מ הוא עדיין גדול יותר ממחברי ה-microUSB שנמצאים בשימוש בטלפונים חכמים ובטאבלטים.

אבל היתרון של המחבר החדש הוא בעיקר צורת העבודה שלו, וצורת חיבורו הפיזי. להבדיל ממחברי ה-USB שקיימים כיום בשוק, להם יש חלק עליון וחלק תחתון כך שצריך לכוון אותם במדויק למקום לפני שמכניסים אותם ליציאה, ה-Type-C הוא מחבר אליפטי דו צדדי וסימטרי: לא משנה כיצד מחברים אותו. מכיוון שהוא גם חלק לחלוטין משני צדדיו, קל יותר לחברו גם מבלי שמביטים במדויק אל עבר היציאה.

"טכנולוגיית ה-USB היא הבחירה המועדפת לחיבור והטענת מכשירים. אבל הבנו שיש צורך בפיתוח של מחבר חדש שיעמוד במגמות התכנון המתקדמות מבחינה של גודל ושימושיות. אנחנו בטוחים שהמחבר החדש מתאים היטב לכיוון שאליו הולך השוק, והוא אף מציע יסודות לגרסאות עתידיות של הטכנולוגיה", אמר ברט סאונדרס, יו"ר קבוצת הקידום של USB 3.0.

המחבר החדש אמור להיות זמין החל מקיץ 2014, והוא יתמוך כמובן גם בתקן USB 3.1 עם קבצים של עד 10 ג'יגה-ביט/לשנייה עבור חיבורי הדור השני של התקן.

USB

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים