הפרלמנט האירופי אישר ברוב עצום את חוק "הניטרליות של הרשת"

534 חברי פרלמנט הצביעו בעד החוק, שמחייב חברות להתייחס לכל התנועה העוברת דרך הקישורים והשרתים שלהם באותה מידה, ורק 25 התנגדו ● עם זאת, עדיין לא מדובר באישור סופי והכדור נמצא עתה אצל מנהיגי האיחוד האירופי

הפרלמנט האירופי אישר ברוב עצום את הצעת החוק שמונעת מספקיות אינטרנט לגבות כספים עבור גישה מועדפת לרשתות שלהם. 534 מחברי הפרלמנט הצביעו בעד החוק ורק 25 נגד.

חוק זה, המוגדר גם כחוק "הניטרליות של הרשת", מחייב חברות להתייחס לכל התנועה העוברת דרך הקישורים והשרתים שלהם באותה מידה, ולא משנה מה המקור. המטרה הראשית היא למנוע מספקיות הרשת לשמור את החיבורים היותר טובים שלהן לאינטרנט לטובת חברות גדולות או מועדפות, תוך שהן משאירות לצרכנים אפשרות להשתמש במערכות אינטרנט איטיות יותר בלבד.

נילי קרוז, סגנית הנציב האירופי, הגדירה את החוק היסטורי. "החוק יעזור להיפטר ממחסומים ולהפוך את החיים לקצת פחות יקרים לצרכנים", אמרה.

עם זאת, לא מדובר בשלב האחרון במסלול של הצעת החוק: היא עדיין זקוקה לאישור של מנהיגי האיחוד האירופי, וזה אמור להינתן באוקטובר. ההערכה היא שעד אז צפוי לחץ כבד מאוד של לוביסטים מטעם ספקיות השירות שינסו למנוע את אישורה, מאחר שאם היא תאושר, חברות התקשורת צפויות להפסיד לפי ההערכות כשבעה מיליון יורו עד 2020.

מאיגוד ה-GSM, קבוצה עסקית של חברות בתחום התקשורת הניידת, נמסר כי "מפעילי הטלקום באירופה עומדים בפני קיצוץ בהכנסות, במיוחד אם משווים אותן לחברות דומות באסיה ובארצות הברית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים