באה לבקר במאורת הנמר: תמי בן גדעון

03/05/2017 12:52
באה לבקר במאורת הנמר: תמי בן גדעון, יועצת ומומחית למיתוג אישי וארגוני ולשימור טאלנטים בארגונים בשיטת A.C.M

שמחתי לארח באחרונה במאורת הנמר את תמי בן גדעון, יועצת ומומחית למיתוג אישי וארגוני ולשימור טאלנטים בארגונים בשיטת A.C.M.

A.C.M היא שיטת ייעוץ חדשנית, שמתמקדת בהון האנושי הקיים בכל ארגון ומהווה את הנכס העיקרי שלו.

בן גדעון סיפרה לי שכיועצת למנכ"לים, היא בונה ומנחה תוכניות לפיתוח ולהדרכת מנהלים בשיטתה. כמו כן, היא מאבחנת, במודל האבחון הדו שלבי של השיטה, מועמדים מובילים לשיבוץ בתפקידי ניהול בכירים.

בעברה הקימה בן גדעון וניהלה את משרד הפרסום קריאטיב, ומיתגה חברות וארגונים כמו קודאק (Kodak), סולל בונה, מכללת עמק יזרעאל, מלון חוף התמרים בעכו ועיריית חיפה. בשנת 2000, כשכבר החלה לפתח את שיטת A.C.M, היא הבינה שהייעוד שלה הוא להעצים אנשים וארגונים, ולכן סגרה את משרד הפרסום שלה והתמקדה בפיתוח שיטתה, כשהיא נעזרת בידע ובניסיון הרב שצברה בתחום המיתוג והשיווק ומיישמת אותו בתחום הארגוני.

אחת הבעיות המרכזיות: שימור הטאלנטים בארגון

לדברי בן גדעון, אחת הבעיות המרכזיות של ארגונים היא שימור המנהלים הטאלנטים שלו. כל ארגון נמדד על פי החוזקות של מנהליו וארגונים נחלשים כאשר טאלנט מרכזי עוזב אותם. במקרים מסוימים ארגונים פוגעים בארגונים אחרים על ידי השתלטות עוינת על טאלנטים. כמו כן, טאלנטים מייצרים בידול לארגון, כשבעזרתם ניתן להניע תהליכים חדשים בנושאי מדיניות, או, לחליפין, נבנתה על יכולותיהם המיוחדות תוכנית עבודה או תוכנית שיווק.

השאלה המרכזית היא, לדברי בן גדעון: איך מבטיחים שהטאלנטים המרכזיים לא יעזבו את הארגונים ובכך יחלישו אותם? היא מציעה פתרון באמצעות תהליך "המותג הכפול" בשיטת A.C.M.

תהליך זה, המיועד לאנשי מפתח בתפקידי ניהול, מבוסס על אבחון התנהגויות שלדבריה מאפשר את העצמת הפרט באופן אישי ממוקד, ובמקביל את בניית הקשר העמוק והבלתי מתפשר שלו לצוות, לערכים ולמטרות הארגון. תוכניות ההדרכה ופיתוח המנהלים, המלוות בפרויקטים יישומיים בתומן, מותאמות לכל ארגון לפי צרכיו ויוצרות פריצת דרך אישית, עסקית וארגונית, אמרה בן גדעון.

עוד היא ציינה שבסיום התהליך, נוצרת בטווח המיידי עבודה בשיתוף פעולה הרמוני, מתוך הכרה בערך האישי הגבוה ומתוך כבוד הדדי, שמשפיעה על הישגי הארגון, על יכולות השיווק שלו ועל תוצאותיו העסקיות. "השראת הדוגמה האישית של המנהלים מסיימי התוכנית משפיעה יום יומית באפקט מתמשך על כלל עובדי הארגון", אמרה. "כמו כן, תוך כדי התהליך נפתרים אתגרים ניהוליים המונחים באותו זמן על שולחנו של המנכ"ל. לטווח הרחוק נוצר מערך אנושי יעיל, עוצמתי, אכפתי ונאמן, עם ברק בעיניים, שמסייע ליציבות ארגונית ולמותג חזק כלפי פנים וכלפי חוץ".

בן גדעון הוסיפה שבין הארגונים שמצאו עניין בשיטת A.C.M אפשר למצוא גורמים בצה"ל ובחברות ביטחוניות בישראל.

עוד שוחחנו על המחקר האקדמי טרום דוקטורט שבן גדעון נמצאת בעיצומו ושלדבריה ייתן תוקף לחידוש הבינלאומי שהיא יצרה בתחום הארגוני. מטרתה היא להביא את פתרון שימור הטאלנטים לחברות הגדולות בארצות הברית ובאירופה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים