השקת המטה העולמי של ווטסון – חלק ד'

בשבוע הראשון של אוקטובר, תשעה חודשים לאחר שיבמ (IBM) הכריזה על הקמת קבוצת ווטסון (Watson) למחשוב תבוני, השיק הענק הכחול את הבניין החדש של המטה העולמי שלו. מדובר בבניין בן 12 קומות באזור המכונה NoHo East Village, צפונית לרחוב האוסטון בניו-יורק. יבמ שכרה בו ארבע קומות שיאכלסו את 600 עובדי המטה, מתוך 2,000 עובדי הקבוצה ברחבי העולם. בכנס ההשקה דיברו מייק רודין, סגן נשיא בכיר ביבמ לענייני קבוצת ווטסון, ג'יני רומטי, שהתמנתה לפני יותר משנתיים לעמוד בראש יבמ, וד"ר ג'ון קלי השלישי, שעומד בראש פעילות המחקר הגלובלית של החברה, על 3,000 מדעניה ברחבי העולם.

דיילי ציפי צפתה, נצפתה וחזרה עם תמונות.


מאזינה. רומטי ידועה ומוכרת כמחליטנית וחותכת, אך גם מקשיבה ומשתפת. כך, בהשקה היא מאזינה היטב למנהליה הדוברים וחושבת, יש להניח, האם ההימור הגדול שלה על ווטסון יצדיק ויכניס אותה לפנתיאון ההיסטורי של המחשוב, כמו את ווטסון המקורי לפני 50 שנים. כלומר, האם תופעת המיינפריים תחזור – ובגדול?

הדגמה. ממכונת משחקים לפתרון בינה מלאכותית לכל עיסוק. ווטסון עלה לכותרות במדיה העולמית לפני ארבע שנים, כשניצח את האלופים האנושיים במשחק הטריוויה ג'פארדי (Jeopardy) ונעשה למכונת משחק המשיבה תשובות נכונות לשאלות. בדיוק מתדמית זו מנסה יבמ עתה לברוח. ווטסון אינו גימיק גיימרי אלא מחשב-סופר-על המספק פתרונות תבוניים. מה שנקרא בשנות ה-70 מחשב בינה מלאכותית. מאז ועד ווטסון לא חלה התקדמות ממשית בתחום הבינה המלאכותית ולכן המושג ננטש. מכאן שווטסון הוא אכן פריצת דרך בתחום שבינתיים יבמ משנה את שמו למחשוב תבוני – Cognitive computing.

קלי. ד"ר ג'ון קלי השלישי הוא עוד אחד מ-"ידי ימינה" של רומטי. ד"ר קלי הוא המדען הראשי של יבמ, שמנהל 3,000 מדענים הפזורים בעולם, ב-10 מדינות וב-12 מעבדות. המעבדה בחיפה היא אחת ובולטת בתחום התוכנה. אלה המוחות המבריקים ביבמ ובתעשייה שרושמים אלפי פטנטים בשנה, יותר מכל חברה אחרת, במשך שנים ארוכות.

אנשים ומחשבים. גילוי נאות: רק בשביל הרגע הזה ובשביל השקף הזה כדאי היה לטוס 12 שעות מתל אביב לניו-יורק ולקרוא: "דרך חדשה לשיתוף פעולה אנשים ומחשבים". זה שם החברה שהקמנו לפני 33 שנים (עת רומטי הצטרפה ליבמ), לאחר שפרשתי מיבמ, בה עבדתי כעשור מהנה ומשכיל ביותר. תמיד האמנתי שאנשים באים לפני מחשבים. גם רומטי סבורה כך. כשמסרתי לה ד"ש חמה מריק קפלן, מנכ"לה של יבמ ישראל, שדיווח לה עת עבד ביבמ בניו-יורק, היא אמרה דברי הערכה עליו ועל יכולותיו האישיות.

המפקדת. תוך כדי ההרצאות, בשקט אך בנחישות, רומטי מחלקת פקודות על ימין ועל שמאל.

המשך יבוא…

לחלק א' לחצו כאן

לחלק ב' לחצו כאן

לחלק ג' לחץ כאן

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים