השקת המטה העולמי של ווטסון – חלק ו'

בשבוע הראשון של אוקטובר, תשעה חודשים לאחר שיבמ (IBM) הכריזה על הקמת קבוצת ווטסון (Watson) למחשוב תבוני, השיק הענק הכחול את הבניין החדש של המטה העולמי שלו. מדובר בבניין בן 12 קומות באזור המכונה NoHo East Village, צפונית לרחוב האוסטון בניו-יורק. יבמ שכרה בו ארבע קומות שיאכלסו את 600 עובדי המטה, מתוך 2,000 עובדי הקבוצה ברחבי העולם. בכנס ההשקה דיברו מייק רודין, סגן נשיא בכיר ביבמ לענייני קבוצת ווטסון, ג'יני רומטי, שהתמנתה לפני יותר משנתיים לעמוד בראש יבמ, וד"ר ג'ון קלי השלישי, שעומד בראש פעילות המחקר הגלובלית של החברה, על 3,000 מדעניה ברחבי העולם.

דיילי ציפי צפתה, נצפתה וחזרה עם תמונות.

כחול עמוק. השלב השני בלימוד המחשב הושג עם הניצחון של מחשב יבמ על גארי קספרוב, אלוף העולם בשחמט. האלוף האנושי נראה בתמונה אוחז ידיו בראשו כלא מאמין – מחווה אנושית שאף מחשב, כולל לא ווטסון, מעלה בדעתו לעשות. כה חזקה הייתה אמונתו של קספרוב בעצמו, ביכולת האנושית.

השלב השלישי והשיא עד כה הוא ניצחון ווטסון על אלופי העולם האנושיים במשחק הטריוויה המוכר ביותר, ג'פארדי (בגרסה הישראלית הוא נקרא מלך הטריוויה). זה קרה לפני ארבע שנים ומאז ווטסון הוא שם דבר בעולם.

לימוד. ד"ר קלי מציג כיצד צוות המפתחים של יבמ הצליח במשך שלוש שנים לסגור פער ענק ביכולות מערכת ווטסון מול אלופי העולם, ולהכתיר עצמה כמכונה העילאית למציאת תשובות לשאלות בכל תחום במהירות שיא. לא לחפש מילות מפתח ולקבל מיליארד תוצאות בחלקיק שנייה, כמו בגוגל (Google), אלא לספק מיד תשובה אחת נכונה.

ים הנתונים. תעשיית הבריאות ואיכות החיים היא הגדולה מכולן, יותר מתעשיות הנפט, הביטחון והחינוך. שימו לב לים הנתונים שמתגלם בשקף. כל אדם מייצר בימי חייו מעל 1 טרה-בייט נתוני בריאות אישיים. מדובר בהיקף נתונים יותר גדול מרוב הדטה סנטרים בארץ. ויש, כזכור, מיליארדי אנשים בעולמנו. מי יטפל בהם – בנתונים? באנשים? ווטסון יסייע במחשוב התבוני – כך מאמינה, מייחלת ומקווה רומטי, ועימה כל יבמ.

אפליקציות. בלי אפליקציות אין ערך למערכת, אפילו אם היא מציעה מחשוב תבוני. יבמ, ברוב תבונתה, הבינה שכדי לפתח אפליקציות רבות ובמהירות עליה לפנות למפתחי וליזמי העולם, לתמוך בהם – זה השימוש ל-100 מיליון הדולרים שרומטי הקצתה לסטארט-אפים – ולעודד אותם לפתח על הפלטפורמה שלה. בהשקה הציגו חברות חלוצות כאלה ונציגים של חלקן אף עלו לבמה כדי לספר בשבחם של ווטסון ותמיכת יבמ.

המשך יבוא…

לחלק א' לחצו כאן

לחלק ב' לחצו כאן

לחלק ג' לחץ כאן

לחלק ד' לחצו כאן

לחלק ה' לחצו כאן

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים