השקת המטה העולמי של ווטסון – חלק ז'

בשבוע הראשון של אוקטובר, תשעה חודשים לאחר שיבמ (IBM) הכריזה על הקמת קבוצת ווטסון (Watson) למחשוב תבוני, השיק הענק הכחול את הבניין החדש של המטה העולמי שלו. מדובר בבניין בן 12 קומות באזור המכונה NoHo East Village, צפונית לרחוב האוסטון בניו-יורק. יבמ שכרה בו ארבע קומות שיאכלסו את 600 עובדי המטה, מתוך 2,000 עובדי הקבוצה ברחבי העולם. בכנס ההשקה דיברו מייק רודין, סגן נשיא בכיר ביבמ לענייני קבוצת ווטסון, ג'יני רומטי, שהתמנתה לפני יותר משנתיים לעמוד בראש יבמ, וד"ר ג'ון קלי השלישי, שעומד בראש פעילות המחקר הגלובלית של החברה, על 3,000 מדעניה ברחבי העולם.

דיילי ציפי צפתה, נצפתה וחזרה עם תמונות.

מיתוג. זה תמיד כך. קח את האיש המפורסם ביותר ותציג אותו כשותף שלך. בתלמוד זה נקרא "להיאחז באילנות גבוהים". הגבוה התורן הוא טרי ג'ונס, מחלוצי אתרי האינטרנט הגדולים בעולם התיירות, שהקים את Travelocity. עכשיו הוא מאמין בווטסון ומפתח עליו.


בישול. כל האוכל במפגש בושל על בסיס תפריטי ווטסון, ביישום שפיתחה אחת החברות שהציגה. היה מגוון, טעים ובריא. מה עוד צריך…?

WayBlazer. במפגש הבינלאומי בניו-יורק הציגה חברת WayBlazer מטקסס מערכת ייחודית המציגה חלופות לנסיעה ולנופש, על פי העדפות הלקוח, תוך ניתוח בזמן אמת של עשרות אתרים שמציעים טיסות, מלונות ושירותים אחרים. בעזרת הכלים הייחודיים של ווטסון יודעת המערכת לזהות ולהבין את ההעדפות האישיות של כל לקוח. היא מתקשרת עם המשתמש בשפה אנושית רגילה או בתצוגה ויזואלית נוחה לשימוש, עד לקבלת החלטות הנסיעה האופטימליות. המערכת כבר נמצאת בשימוש מרכז הכנסים ומרכז המבקרים של אוסטין, טקסס, שם נעזרים בה על מנת לשפר את תהליכי ניהול ההזמנות של משתתפים בכנסים ובוועידות, להעלות את התפוסה במלונות ולהציע הכנסה נוספת לגופים בתחום שירותי התיירות. מאחורי WayBlaze עומד ג'ונס שכאמור, הקים את Travelocity, אחד מאתרי הטיסות והנסיעות הגדולים ברשת.

חברה צעירה אחרת המתבססת על ווטסון היא Red Ant הלונדונית. החברה פיתחה מערכת ייחודית לשימוש נציגי מכירות, המספקת הדרכה צמודה בזיהוי העדפות הקנייה של כל לקוח פוטנציאלי באמצעות ניתוח של מאפיינים דמוגרפיים, דפוסי קנייה ועסקות קודמות. המערכת מצליבה את הנתונים האלה עם נתוני מוצרים שונים, מחירים, ביקורת של לקוחות קודמים ומפרטים טכניים. המשתמש יכול לתקשר עם המערכת בדיבור רגיל או בטקסט, במתכונת פשוטה של שאלות ותשובות. ווטסון גוזר את התשובות מתוך מאגר רחב היקף של מידע הזמין ונגיש לקמעונאי, החל מנתוני מכירות ועד למדריכים למשתמש ולמפרטים הטכניים של כל מוצר ומוצר.

רפואת בני האדם זוכה לתגבור בעזרת ווטסון, בדמות GenieMD – המשתמשת ביכולות ניתוח הנתונים של המערכת של יבמ כדי לבנות ולהבין את פרופיל הבריאות של המטופל ולהציע לו סיוע ועצות בתחומים דוגמת ניהול הדיאטה, הטיפול במחלת הסוכרת שלו או מניעת יתר לחץ דם.

המשך יבוא…

לחלק א' לחצו כאן

לחלק ב' לחצו כאן

לחלק ג' לחץ כאן

לחלק ד' לחצו כאן

לחלק ה' לחצו כאן

לחלק ו' לחצו כאן

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים