מיקרוסופט תציע שירותי ענן למחקר מדעי באקדמיה הישראלית

החברה תציע עד 180 אלף שעות ענן ונפח אחסון של 20 טרה-בייט לכל מחקר שייבחר לתוכנית ● היא מקיימת בימים אלה הדרכות בנושא בטכניון, אוניברסיטת תל אביב ואוניברסיטת בן גוריון

בזכות הענן Azure. תוצאות טובות למיקרוסופט

מיקרוסופט (Microsoft) הודיעה על השקת תוכנית Azure for Research בישראל, שבמסגרתה תממן החברה שירותי ענן למחקרים מדעיים עתירי ביצועים. בימים אלה מקיימת הענקית מרדמונד הדרכות לחוקרים בטכניון, באוניברסיטת תל אביב ובאוניברסיטת בן גוריון, במטרה לעודד הגשת מועמדויות לתוכנית.

המחקרים מתפרסים על פני תחומים מדעיים מגוונים, בהם ביו-טכנולוגיה, פיזיקה, כימיה, הנדסה אזרחית, אקלים, מדעים אורבניים ואקולוגיה.

עם השקת Microsoft Azure for Research בישראל הזמינה מיקרוסופט מאות מדענים להגיש את מועמדותם. החברה מספקת להם עד 180 אלף שעות ענן ו-20 טרה-בייט אחסון לכל מחקר שיעמוד בקריטריונים של התוכנית ויאושר. מדובר בתוכנית גלובלית שעד היום אושרו במסגרתה 360 מחקרים במוסדות מחקר מובילים ברחבי העולם.

פלטפורמת הענן Azure תספק לחוקרים יכולות עיבוד וניתוח גבוהות של כמויות נתונים אדירות הנצברות במחקרים, תוך שימוש בטכנולוגיות עיבוד רבות עוצמה. כסביבה פתוחה, היא תאפשר לכל חוקר להשתמש במגוון רחב של שפות פיתוח, כולל PHP ,Node.js ,Python, ג'אווה (Java) ו-Microsoft.NET. כמו כן, תומכת Azure בסביבות מגוונות כמו לינוקס (Linux) ו-Hadoop.

יורם יעקובי, מנכ"ל מרכז המו"פ של מיקרוסופט בישראל, אמר כי  "שירותי הענן עשויים לשדרג את יכולות המחקר של האקדמיה הישראלית, להאיץ מחקרים, לשפר איכויות ולהוזיל את עלותו של כל מחקר. יכולות עיבוד גבוהות הדרושות עבור ניתוח Big Data או מחשוב עתיר ביצועים (HPC) הן כיום יקרות מאוד, מחייבות השקעה תשתיתית ואינן זמינות בכל רגע נתון. שירותי הענן מציעים חלופה רבת עוצמה, זולה, גמישה וזמינה לכל צורך. אני רואה בהשקת התוכנית בישראל נדבך חשוב בשיתוף הפעולה בין האקדמיה לתעשייה, שהוא רב ערך לשני הצדדים".

פרופ' דוד הורן מאוניברסיטת תל אביב, יו”ר הוועדה המייעצת לתשתיות מחקר מרכזיות לאקדמיה, ציין כי "מפת הדרכים לתשתיות מחקר מרכזיות ש-ות"ת פרסמה בתחילת השנה כללה הקמת יחידת שירות למחשוב ענן. מטרתנו היא לעודד שימוש בתשתיות ענן לצורך מחשוב עתיר ביצועים ואנחנו מברכים על כל תוספת משאבים שתעזור להגשים מטרה זו. שימוש בתשתיות ענן עשוי להרחיב את טווח האפשרויות של חוקרים בישראל ולהעמיד לרשותם יכולות מחשוב שנמצאות מעבר לפוטנציאל של מרכזי המחשוב התוך אוניברסיטאיים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים