בא לבקר במאורת הנמר

בא לבקר במאורת הנמר: עו"ד ג'עפר סבאח, מייסד ומנכ"ל הסטארט-אפ Beam Riders

השבוע ביקר במאורת הנמר עו"ד ג'עפר סבאח, מייסד ומנכ"ל הסטארט-אפ Beam Riders, שסיסמתו היא !Ride Your Beam – Be a Beam Rider.

מאז ביקורו האחרון של סבאח במאורה חלפו 14 שנים. אז הוא פעל יחד עם אנשים ומחשבים בתערוכות הבינלאומיות קומדקס ואינטרנטוורד, שהקבוצה הפיקה בישראל בשנים 1996-2001. סבאח סייע בהבאת פלסטינים מהגדה ואורחים מירדן לפורום היי-טק משותף. כן, הרבה נוסטלגיה וגעגועים.

בלשונו של סבאח, הוא הופתע לגלות כי הנמר נהיה צעיר יותר, נועז יותר ודינמי יותר, ואמר: "שמחתי לקבל מתנה את ספר הנמר, לאחר שבפעם האחרונה קיבלתי את הדיסק של הנמר. הפעם אמרתי לנמר כי הוא חייב אפליקציית הנמר וכי אשמח לעזור לו בעניין. הרי נמר עוזר לנמר". Beam Riders היא חברה שמפתחת אפליקציות, כלומר – האספקה מובטחת.

עוד מהגיגיו של סבאח: "בכל יום אני שולח את ילדיי לבית הספר ואני סמוך ובטוח שילמדו שם שפות, מדע, היסטוריה ואת יתר מקצועות הלימוד. אולם, בתור יזם סדרתי, אני יודע שבמאה ה-21 זה פשוט לא מספיק. כיום יש כישורים לא פחות, ואולי אף יותר, חשובים להצלחה, כמו חשיבה יצירתית, יזמות ומנהיגות. אני שואל את עצמי: מי מלמד את הכישורים הללו לילדים שלנו?"

בא לבקר במאורת הנמר: עו"ד ג'עפר סבאח, מייסד ומנכ"ל הסטארט-אפ Beam Riders

בא לבקר במאורת הנמר: עו"ד ג'עפר סבאח, מייסד ומנכ"ל הסטארט-אפ Beam Riders

"יום אחד קראתי בספר הביוגרפיה שכתב וולטר אייזקסון על אלברט איינשטיין (מומלץ מאוד) כי בהיותו בן 10 בלבד, קרא איינשטיין ספר מדעי ובו תיאור של קליע שנכנס לחלון הימני של רכבת נוסעת מכיוון אחד ויוצא מהחלון השמאלי בזווית, כי הרכבת נעה קדימה בין לבין. בגיל 16, איינשטיין דמיין את עצמו רוכב על גל אור ומסתכל על גל אור אחר לידו וחשב לעצמו האם הוא יראה אותו כ-נע או כ-נייח. בהמשך, הוא התחיל לדמיין רכבות נעות, מעליות נופלות נפילה חופשית, שעונים מסונכרנים – ומה לא. הוא חשב על זה שנים על גבי שנים, עד שהבשילה תורת היחסיות והשאר, כמובן, היסטוריה".

"מי שסבר שיצירתיות זה משהו גנטי טהור או מעשה רגעי או חד פעמי, ללא עבודה מאומצת והשקעה של שנים – כדאי שיקרא את הספר", המליץ. "משם קיבלתי השראה להקים את הסטארט-אפ הנוכחי שלי, שקראתי לו Beam Riders (רוכבי הגלים) כדי לעודד ילדים, באמצעות משחקים וסביבה אינטראקטיבית, לחשיבה יצירתית ומחוץ לקופסה, כפי שעשה איינשטיין. בינתיים, אני נהנה מכל רגע מהרכיבה על הגל שלי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים