הכנס הלוהט של קספרסקי – חלק ד'

כרזת הכנס של קספרסקי

מעבדת קספרסקי (Kaspersky) ערכה באחרונה את כנס אבטחת הסייבר שלה בסינגפור, בצמוד לכנס Interpol Woeld 2015 שערך האינטרפול, בפעם הראשונה. כ-100 מנהלי אבטחה בולטים ונציגי מדיה נבחרים מרחבי העולם שמעו במשך יומיים את "תורתה" של מעבדת קפסרסקי, כיצד היא רואה את המציאות הנוכחית בעולם הסייבר ובעיקר מה צפוי בעתיד הקרוב והרחוק יותר.

האיומים, כמה לא מפתיע, רק יגברו, והשאלות המתבקשות הן באילו כיוונים ואיך להתגונן כדי לשמור על המטרה הבסיסית של כל עסק ומדינה – המשכיות (Business Continuity).

בסינגפור, הכול "אחד" – אי מרכזי אחד, שיש בו מדינה אחת שמורכבת עיר אחת וחווה עונת שנה אחת – מזג אוויר טרופי של קיץ מתמיד, כשהטמפרטורות נעות בין 26 ל-34 מעלות בתוספת של 95% לחות. כלומר: חם, מהביל ומתיש. לא סימפטי. אולם, במרחבי הקמפוס של המלון, מרכז הכנסים, הקזינו והקניון הענק MBS Marina Bay Sands, שנמצא בבעלות שלדון אדלסון, קריר ונעים.

באולם הכנסים עוסקים בנושא "חם" ומעניין – הגנת סייבר. על הבימה עולים יוג'ין קספרסקי, המייסד, היו"ר והמנכ"ל של החברה הקרויה על שמו, וצוות המומחים הטכנולוגיים, ומציגים את הנושא המורכב של פשעי הסייבר ודרכי מניעתם בצורה מובנת ומרתקת. הצוות הזה, שמכונה GREAT Global Research & Analysis Team, הוקם ב-2008 והוא מנפק ניתוחים, תובנות ותחזיות שרבות מהן מתממשות – מה שנותן לו אינרציה ראויה וכבוד בתעשייה.

דיילי ציפי מתכבדת להעביר אתכם קורס מזורז במצב מתקפות ה-ATP בעולם. כמובן שהמומחים ויודעי הדבר והסוד מקרב עשרות אלפי קוראי אנשים ומחשבים יודעים כמעט הכול ואף יותר מזה. אך רובכם ילמד או יכיר דבר אחד או שניים. בנוסף, בטוח שתיהנו – השפה של קספרסקי צבעונית ומלאת דמיון.


הבשורה על פי קספרסקי: "עולם הפשע המאורגן המסורתי עובר לסייבר". ה-"מכות" שם גדולות יותר, האנונימיות גבוהה יותר וזה גם יותר "נקי".


ארגוני הפשע המאורגן ישלמו הרבה מאוד ויעסיקו את טובי המוחות, וכך מובטחת מלחמת סייבר מתקדמת מתמדת. גם פרנסה לחברות אבטחת הסייבר. אין חדש תחת השמש.


הסייבר עובר בשנים האחרונות מפריצות על מנת לגנוב כספים לריגול בין חברות מסחריות וארגונים מדינתיים, ובין מדינות. אלה מתקפות שקשה עד בלתי ניתן לייחסן למקור התוקף. למשל, המתקפה נגד סוני (Sony) מהזמן האחרון, שרבים טוענים שבוצעה על ידי צפון קוריאה אבל עד כה לא פורסמו הוכחות חותכות לכך. מה חיפשו שם? מי בדיוק? קספרסקי מכנה זאת שלב הריגול – אחד לפני הפצת כלי נשק סייברנטיים.


מה תוקפים בסבוטאג'? בעיקר את מה ששייך לתשתיות הלאומיות. כלומר, הסייבר הופך להיות קרב בין מדינתי כבד.


הגנה נגד מתקפות סייבר אפשרית על ידי שינוי התנהגות, וזה אפשרי רק על ידי חינוך המשתמשים – הקהל הרחב, העסקים והמגזר הממשלתי. קספרסקי מאמין שזה מה שהוא וחברתו עושים.

המשך יבוא…

לחלק א' לחצו כאן.

לחלק ב' לחצו כאן.

לחלק ג' לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים