"תופסים את הרגע" בכנס יבמ – חלק א'

יבמ (IBM) ערכה באחרונה בתל אביב את הכנס השנתי שלה, Business Connect 2015.

הכנס, שנערך בסימן המוטו "תפוס את הרגע", והתערוכה שהתקיימה לצידו הציגו את הפתרונות של החברה בתחומים אותם היא מגדירה כמנועי הצמיחה העיקריים שלה: מחשוב ענן, פתרונות אנליטיקה, עולם המובייל, המדיה החברתית ומעטפת כוללת של פתרונות אבטחת מידע.

בתחום המחשוב הקוגניטיבי הדגימו אנשי יבמ, ביניהם אורחים מחו"ל וחוקרים ממעבדות המחקר שלה בחיפה, את יכולות התקשורת בשפה טבעית, כלים חדשים המיועדים לסייע לרופאים בתהליכי אבחון וקבלת החלטות טיפול, ומערכות אנליטיות המאפשרות בניית תובנות חדשות על בסיס מידע בלתי מובנה, במגוון רחב של פורמטים ומקורות.

יבמ מציעה כיום את יכולות המחשוב הקוגניטיבי של ווטסון (Watson) כשירות ענן. ניתן לשלב אותו ביישומים הנבנים על ידי מפתחים, יצרני תוכנה או לקוחות הנדרשים לפתרון ייעודי לצרכים המיוחדים להם, בסביבת ענן היברידי המשלב מערכות הקיימות בארגון יחד עם כלי הענן של ווטסון. אטרקציה מעניינת בעמדת התצוגה של פתרונות ווטסון היה הרובוט של מחשב העל, שהפליא לדבר ולרקוד.

מנכ"ל יבמ ישראל, ריק קפלן, שפתח את הכנס התריע מפני האיומים ההולכים ונוצרים בעולם האבטחה. "אם פורצי מחשבים מצליחים להיכנס למערכות המס של ארצות הברית", אמר קפלן. "אין מי שיכול להרגיש בנוח, מוגן לחלוטין במסגרת העסק שלו".

סטיב גולד, סגן נשיא בחטיבת ווטסון ביבמ העולמית, שהיה דובר המפתח בכנס, ציין כי מערכות מחשוב קוגניטיבי, ובראשן ווטסון, מאפשרות כיום שותפות חדשה בין אנשים ומחשבים, המשפרת ומרחיבה את הכישורים האנושיים.

כמו בתהליך הקוגניטיבי האנושי, גם ווטסון צופה במציאות וקולט אותה בריבוי ערוצי קלט, מפרש מציאות זו, שוקל ומעריך אפשרויות פעולה על בסיס הנתונים שבידיו – ובוחר באופציה הטובה ביותר. גולד הציג תחזית לפיה כבר בעתיד הלא רחוק תהיה כמות המידע הנוצרת מדי יום בעולם, במגוון רחב של מקורות ופורמטים, שקולה לערימה של 340 עיתונים יומיים חדשים המונחים מדי יום מול כל אדם בעולם, על מנת שיפיק מהם את המידע הדרוש לו וללא כל ארגון מוקדם או מפתוח. "ברור כי אין בן אנוש שמסוגל להתמודד עם אתגר זה – ולכן נדרש לנו מחשב המסוגל לקלוט, לעבד ולהפיק תובנות ממידע בלתי מובנה, באותו אופן שבו היה בן האדם מתנהל, אולם במהירות ובכמות גבוהות הרבה יותר", אמר.

גולד הכריז בנוסף על הזוכים בהאקתון שקיימה יבמ שבוע קודם לכן ליישומים מבוססי ווטסון. הפרס לזוכה במקום הראשון, חברת Tip Ranks הוא סיור VIP במעבדות ווטסון בניו-יורק.

המשך יבוא…

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים