בא לבקר במאורת הנמר: אבי זיתן, הבעלים של זיתן אסטרטגיה ושיווק

31/12/2015 13:25
בא לבקר במאורת הנמר: אבי זיתן, הבעלים של זיתן אסטרטגיה ושיווק

השבוע בא לבקר במאורת הנמר ידיד ותיק ולו מסר פשוט וברור ביותר: "שיווק לא צריך להיות דבר מסובך", אמר אבי זיתן, הבעלים של זיתן אסטרטגיה ושיווק, חברת ייעוץ שמלווה חברות גדולות ובינוניות בתהליכי גיבוש ויישום של אסטרטגיה עסקית, שיווקית ותקשורתית.

לזיתן יש ותק ארוך בתחום, הן כמנהל שיווק בעצמו, הן כחבר בהנהלת איגוד השיווק הישראלי ובעיקר כמי שליווה את החברות הגדולות במשק בתהליכי האסטרטגיה והמיתוג שלהן. לאחר שכיהן כסמנכ"ל השיווק של סאני וכמנהל התקשורת השיווקית של סלקום. זיתן הקים חברת ייעוץ בה מועסקים מספר מצומצם של מומחים שנותנים מענה מלא לכל צרכי האסטרטגיה של החברות הגדולות.

אל מול האמירה שלו על כך ששיווק צריך להיות פשוט, קשה לתאר את הפרויקטים והאתגרים שהוא ניהל וליווה לאורך השנים כפשוטים. מדובר במותגי ענק בשווקים תחרותיים, ישראלים ובינלאומיים, ביניהם לא מעט חברות טכנולוגיה וסטארט-אפים. זיתן מתאר שהמשיכה שלו לתחום האסטרטגיה השיווקית נובעת, בין השאר, מהיותו תחום דינמי ומשתנה כל הזמן. "בשנים האחרונות, אירגוניפ וחברות הבינו שהשיווק הוא אחד היסודות החשובים והמרכזיים ביהודה היומיומית שלהם. אני שמח להיות חלק מהשינוי הדרמטי הזה", אמר.

דווקא מתוך המורכבות הזו, עולה הצורך במישהו שיפשט את כל העסק. "אסטרטגיה שיווקית צריכה להיות משהו שכל מי שיש לו עסק ידע לחשוב עליו – בודאי בתחומי ההייטק, עם מנועי הצמיחה הגבוהים בענף ועם הדרישה לחדשנות מתמדת", ציין.

הטיפ הראשון של זיתן הוא להתחיל מבפנים – ללמוד את כל מה שניתן על הארגון ועל העובדים שלו, ולזכור שהעובדים מהווים אנשי שיווק לכל דבר. בשלב השני יש להסתכל החוצה: על המתחרים והעבודה היומיומית שלהם. חיקרו את השווקים המתחרים בעולם והביאו פתרונות חדשניים ושונים ממה שאתם, והלקוחות שלכם, הכרתם עד היום.

זה עד כדי כך פשוט…

בא לבקר במאורת הנמר: אבי זיתן, הבעלים של זיתן אסטרטגיה ושיווק

בא לבקר במאורת הנמר: אבי זיתן, הבעלים של זיתן אסטרטגיה ושיווק

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים