פרופ' אלכסנדר בליי מונה למדען הראשי במשרד המדע

במסגרת תפקידו, פרופ' בליי יהיה אחראי על התוויית, תכנון וקביעת כיווני הפעילות המדעית של המשרד

פרופ' אלכסנדר בליי, המדען הראשי של משרד המדע

פרופ' אלכסנדר בליי מונה למדען הראשי של משרד המדע. זאת, לאחר אישור של נציבות שירות המדינה את המינוי.

במסגרת תפקידו כמדען הראשי במשרד המדע והטכנולוגיה, בליי יהיה אחראי על התוויית, תכנון וקביעת כיווני הפעילות המדעית של המשרד. המדען הראשי מרכז את פורום המדענים הראשיים – ובמסגרת זו מתאם גם את המדיניות המדעית של כלל משרדי הממשלה.

המדען מופקד על צוות מקצועי רחב של מנהלי תחום מדעיים ותחתיו פועל סגן מדען ראשי. המנהלים המדעיים הם הסמכות המדעית המקצועית בכל הקשור להצעות המחקר שמוגשות למשרד. הם אחראים על התווית תכנים, שיפוט ההצעות המוגשות ומעקב מדעי אחר ביצוע ההצעות שבתמיכת המשרד.

אופיר אקוניס, שר המדע, אמר כי "לפרופ' בליי ולנו נכונו עבודה רבה ואתגרים גדולים. המשימה העיקרית של המדען הראשי היא להעצים את ישראל כמובילת חדשנות ולבסס אותה כמדינה מובילת מחקרים פורצי דרך ברמה הבינלאומית. אין ספק שניסיונו ויכולותיו המרשימים של פרופ' בליי לאורך השנים יסייעו רבות, לא רק למשרד המדע, אלא למדינת ישראל כולה ולתעשיות המו"פ והטכנולוגיה האדירים שלנו".

הפוליטיקה הפנימית של חצר המלוכה

פרופ' בליי, סגן דיקן הפקולטה למדעי החברה והרוח באוניברסיטת אריאל, משמש משנת 1998 איש הסגל הבכיר באוניברסיטת אריאל וכיהן כראש מחלקות שונות. הוא הקים את המחלקה ללימודי ישראל והמזה"ת, המשלבת לימודי מדעי המדינה עם לימודי האזור, באוניברסיטת אריאל. באחרונה, בתוקף תפקידו הביא לחתימת הסכמי שיתוף פעולה עם אוניברסיטאות בחו"ל, כולל בסין.

יצוין כי פרופ' בליי הוא מזרחן. הוא השלים את לימודי התואר הראשון בשפה ובספרות ערבית ובלימודי המזרח התיכון באוניברסיטה העברית. את התואר השני קיבל באוניברסיטת תל אביב. עם סיום לימודיו בארץ יצא לארצות הברית ללימודים באוניברסיטת קולומביה בניו-יורק בה סיים לימודים לתואר ד"ר בשנת 1981. את תואר הד"ר קיבל על עבודתו שעסקה בפוליטיקה הפנימית של חצר המלוכה בערב הסעודית.

עם חזרתו ארצה נמנה עם אנשי האוניברסיטה העברית כסגל מחקר והוראה עד שנת 1997. בסוף שנות ה-80 ובשנים 1990-1992 שימש כיועץ ראש הממשלה – יצחק שמיר ז"ל – לענייני ערבים. במהלך השנים הוא היה חבר בוועדות אקדמיות וציבוריות במשרדי הממשלה ובאקדמיה.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. בני סטודינסקי

    עלה והצלח בתפקידך החדש-הצלחתך תשרת את עם ישראל בטווח המידי והטווח הארוך - בני סטודינסקי-0522.93.92.91

  2. בני סטודינסקי

    ברכותיי לתפקיד החדש-הצלחתך והצלח - בני סטודינסקי 0522-939291

אירועים קרובים