בא לבקר במאורת הנמר: חן זוהר, The Nest

02/01/2018 12:03
חן זוהר, המקים והמנהל של The Nest. צילום: פלי הנמר

באחרונה הגיע לבקר במאורת הנמר חן זוהר, היזם והמקים של The Nest – הבית ליזמים צעירים.

זוהר סיפר לי על המיזם המקורי וסיפר כי The Nest הוקם במטרה לקדם את היזמות בפתח תקווה ולהוות מרכז מוביל בקהילת היזמות בארץ. כמו כן, הוא נועד למתג את אם המושבות כעיר שמעודדת חדשנות, עיר צעירה.

לדברי זוהר, הקהילה שהקים מונה יותר מ-1,500 חברים ו-22 צוותים במגוון תחומים. הוא אמר כי "הקמנו את פורום החדשנות של פתח תקווה, שמתכנס פעם בחודשיים. הפורום מורכב מפאנל מומחים מנציגי החברות הפועלות בעיר ובכל מפגש, שני יזמים מהקהילה שלנו מציגים מולו ומקבלים מחבריו פידבקים על המיזמים שלהם".

שיתופי פעולה עם המרכז הרפואי רבין ואוניברסיטת בר אילן

הוא ציין שיתופי פעולה של The Nest עם חברות שיושבות בפתח תקווה, בהן Esop ,Ctera ,Isoc, אורקל (Oracle), סייברארק, אינראקטיב ושטראוס. זוהר אמר שנציגי חברות אלה מעניקות ליזמים סיוע באמצעות מנטורים, ייעוץ, אפשרות גישה למעבדות והרצאות טכנולוגיות.

גורם נוסף שעמו יצר המיזם שיתוף פעולה הוא המרכז הרפואי רבין (שכולל, בין היתר, את בתי החולים בילינסון והשרון), "עם המנהלת האדמיניסטרטיבית, חגית הנדל, ויו"ר רשות המחקר, ד"ר בועז תדמור. אנחנו מקשרים למרכז הרפואי מיזמים שלנו בנושאים רפואיים לטובת בחינת חיבור ביניהם. שני מיזמים שלנו כבר עוברים תהליך כזה".

"עם אוניברסיטת בר אילן הקמנו צוות מהמחלקות הגיאוגרפית, הכלכלית ומנהל עסקים, על מנת לתת מענה למחקר מקיף למיפוי הצרכים של פתח תקווה על ידי סטודנטים מהאוניברסיטה. המחקר יתבצע לטובת העיר ולשימוש היזמים בה שיהיו מעוניינים לפתח מיזם עירוני. בראש הצוות עומדים ד"ר אורית רותם וד"ר ניר כהן מהמחלקה הגיאוגרפית באוניברסיטה", ציין.

"כמו כן", אמר, "אנחנו עורכים לתלמידי תיכונים בעיר שלומדים את מקצועות המחשב סיורים בחברות ההיי-טק בזק בינלאומי וסייברארק, במטרה לחבר אותם לתעשיית ההיי-טק בעיר. אנחנו גם מארחים משלחות: סטודנטים מסין שלומדים לתואר שני באוניברסיטת בר אילן וקבוצות של מכינות צבאיות, לטובת סקירת הפעילויות היזמיות שלנו. אנחנו גם עורכים סדנאות מקצועיות בנושאים: כלים משפטיים בהקמת מיזם, תכנית אופציות ליזמים וכלים טכנולוגיים לבנית אפליקציות, עם משרדי עורכי הדין הרצוג פוקס נאמן-HFN, וכן עם Esop ואורקל".

פעילות נוספת היא יזמות על הבר – מפגשים חודשיים בנושאי יזמות וטכנולוגיה. בהקשר זה ציין זוהר כי "האירוע לציון שנתיים לפעילות שלנו, שהתקיים בנובמבר האחרון, היה האירוע המרכזי בשבוע היזמות העולמי שהתקיים ברחבי הארץ". כמו כן, אמר, "אנחנו עוזרים בהקמת מרכזי יזמות נוספים ושותפים בצוות ההדרכה של מרכז המבקרים של תגלית".

זוהר מנה את היתרונות שיש ב-The Nest, לדבריו, ליזמים: שותפות בתכנית המנטורינג של איגוד הדירקטורים בישראל (IDU); השתתפות בערב פיצ'ים מול משקיעים וקרנות השקעות; הפניה לתחרויות וכנסים המתפרסמים בקהילת היזמות; שיתופי פעולה ועזרה הדדית בין היזמים; הטבות ניכרות מול נותני שירותים לחברות סטארט-אפ; הצגת המיזמים בפורום החדשנות של פתח תקווה; ופרסום נרחב של כתבות על המיזמים של The Nest בפורטלי היזמות המובילים בארץ. לדבריו, "אנחנו מרכז היזמות המסוקר ביותר מכל מרכזי היזמות בישראל ב-StartIsrael & startup stadium".

הוא אמר כי גם לחברות ההיי-טק יש יתרונות משיתוף פעולה עם The Nest: חשיפה ליזמים של מרכז היזמות; חשיפה לטכנולוגיות חדשות ולמיזמים פורצי דרך; בסיס לשיתופי פעולה בין חברות; ואזור תעשיית ההיי-טק בפתח תקוה הוא השלישי בגודלו בארץ ולכן, יש בכך פוטנציאל עצום ; ותרומה חזרה לקהילה מחברה מבוססת ליזמים בתחילת הדרך.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים