מארק נוטס, סימנטק: "מנהלי האבטחה והמנמ"רים צריכים לאמץ תפיסת הגנה פרו-אקטיבית"

"יש להיערך לקראת מגוון רחב של איומים, שלגבי חלקם הטיב לא ידוע, אלא רק שהם קיימים; לכן, במסגרת השינוי, עליהם להיות במצב בו הם יכולים לטפל באיומים עוד לפני שזוהו", אמר נוטס, סגן נשיא לניהול שותפים לאזור EMEA של החברה

"מרחב האיומים השתנה בשנתיים האחרונות. האיומים הופכים מתוחכמים יותר, קצב ההופעה שלהם רב יותר ופוטנציאל הנזק שלהם גדול מבעבר. לשם כך, מנהלי האבטחה והמנמ"רים בארגונים צריכים לאמץ תפיסת הגנה פרו-אקטיבית", כך אמר מארק נוטס, סגן נשיא לניהול שותפים לאזור EMEA (ר"ת אירופה, המזרח התיכון ואפריקה) של סימנטק (Symantech).

נוטס התראיין לאנשים ומחשבים עת ביקר בארץ לפני ימים אחדים. במסגרת הביקור הוא נפגש עם לקוחות ולקוחות פוטנציאליים, כמו גם עם השותפים העסקיים של הסניף המקומי של ענקית האבטחה. לדבריו, "יש להיערך לקראת מגוון רחב של איומים, שלגבי חלקם הטיב לא ידוע, אלא רק שהם קיימים. לכן, במסגרת השינוי, עליהם להיות במצב בו הם יכולים לטפל באיומים עוד לפני שזוהו".

הוא אמר כי הצורך בשינוי התפיסתי נובע מרצף של הצלחות אותן חווים ההאקרים במלחמתם המתמשכת במערכי ה-IT הארגוניים. "אין ספק, קל יותר לפרוץ למערך IT ארגוני מאשר להגן עליו", ציין. "באבטחת המידע המסורתית, ארגונים נדרשו לפעול על פי תבנית קבועה, שכללה מניעה, מעקב ותגובה. הצורך בשינוי התפיסה נובע מההכרה כי לא ניתן למנוע חדירה באופן כולל ולכן, מה שנדרש הוא לצמצם את פרק הזמן של החדירה, ואז ליצור מצב של יכולת תגובה מהירה ויעילה. אם האקרים מחליטים על פריצה למערך מיחשוב ספציפי – הם יצליחו בכך, בסופו של דבר. לכן, יש להגיע למצב בו מנהל האבטחה יידע אודות הפריצה כמה שיותר מהר, ואז הוא ייצור תגובת נגד. יש להפנים כי לא ניתן להגן כל הזמן על הכול".

במסגרת תפקידו הוא אחראי לשני סוגי שותפים: מיעוטם (20 במספר) שותפים מנוהלים וכמה מאות לא מנוהלים. "לפני תשעה חודשים הכרזנו על אסטרטגיית שותפים חדשה, שמטרתה היא הידוק הקשר בינינו ובין השותפים, הגדלת הצמיחה ויצירת יותר הזדמנויות עסקיות עבורנו ועבור הלקוחות שלנו", ציין. "באמצעות התוכנית החדשה נוכל להתמקד טוב יותר בהיצע המוצרים שלנו, ובמגוון אופנים: בתצורת רישוי תוכנה מסורתי, במיחשוב ענן או כשירות מנוהל. אנחנו מבינים שעל מנת להציע היצע מוכלל ללקוחות, עלינו לספק פתרונות משולבים. לשם כך יצרנו בריתות אסטרטגיות עם HDS, מיקרוסופט (Microsoft), סיסקו (Cisco), דלויט (Deloitte) ואחרות".

"התוכנית כבר נושאת פירות", ציין נוטס. "אנחנו רואים צמיחה בהיקף המכירות שלנו בעולמות הגיבוי ובתוכנות האבטחה. אנחנו מעריכים שהתוכנית תביא לצמיחה דו-ספרתית באחוזים בשנת הכספים 2014 שלנו. בשלושת החודשים הקרובים נשיק פתרונות חדשים בעולמות האחסון, אבטחת המידע והגיבוי".

נוטס סיכם באמרו כי "המטרה היא לספק מסגרת עבודה טכנולוגית, הנותנת הגנה כוללת לכל 'אזור המידע' – משמע, ניהול המידע, הגנה עליו וטיפול בהיבטי הזמינות והשרידות שלו, עם יכולות גיבוי. אני מכיר ומוקיר את השוק הישראלי. הארגונים פה הם מאמצים מוקדמים של טכנולוגיות, מה שהולם את תפיסת החדשנות שלנו. נעמיק את עבודתנו עם השותפים המקומיים לטובת הגדלת נתח השוק שלנו בישראל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים