מולי אדן, אינטל: "אם המדינה לא תשכיל להביא את החברות הגדולות לארץ – ההיי-טק הישראלי ייעלם"

"כיום אנחנו קוצרים את הזרעים שזרענו לפני 20 שנה וכדי שנמשיך להיות אומת סטארט-אפ, על הממשלה, יחד עם התעשייה, לזרוע זרעים חדשים", אמר אדן, נשיא אינטל ישראל ● לדבריו, "העולם שטוח ועלינו למשוך יותר חברות לארץ, כדי להמשיך להיות רלוונטיים"

"אם המדינה לא תשכיל להביא את החברות הגדולות לפעול בארץ – שוק ההיי-טק בישראל ייעלם. העולם שטוח ועלינו למשוך יותר חברות לארץ, כדי להמשיך להיות רלוונטיים", כך אמר מולי אדן, נשיא אינטל (Intel) ישראל. לדבריו, "כיום אנחנו קוצרים את הזרעים שזרענו לפני 20 שנה. כדי שנמשיך להיות אומת סטארט-אפ, על הממשלה, יחד עם התעשייה, לזרוע זרעים חדשים".

הוא ציין כי יש לישראל כיום מדינות מתחרות רבות, בהן מדינות מתעוררות כמו סין. לדבריו, "אם למנכ"לים של חברות אין תוכניות לייצוא למדינות המתעוררות – הם לא יהיו רלוונטיים".

אדן דיבר בכנס "מדברים עתיד" של סלקום, שנערך הבוקר (ד') בתיאטרון הבימה בתל אביב. בדבריו הוא סקר את המגמות הטכנולוגיות שצפויות לבלוט בשנים הקרובות, בהן מיחשוב לביש, העיור והעובדה שבשנים הקרובות, האדם ילבש יותר ויותר צ'יפים, שלדבריו יקל עליו את החיים. הוא גם הביע דאגה מהידרדרות החינוך ואמר כי מספר הלומדים חמש יחידות לימוד במתמטיקה ירד בצורה דרסטית בשנים האחרונות. "זאת מגמה מדאיגה, כי פחות תלמידי מתמטיקה כיום אומר פחות כוח אדם להיי-טק הישראלי בעתיד. זה יוביל לפחות ייצוא, לשכר יותר גבוה וליציאה של חברות גדולות מישראל, במקום כניסה אליה. בחברי המנהלים של חברות בארצות הברית לא יושבים ציונים גדולים, אלא אנשי עסקים".

הוא חזה כי "בשנים הקרובות, חלק מהחברות הגדולות בהיי-טק ייעלמו, חלקן האחר יתמזג עם חברות אחרות ואלה שיישארו יהפכו גדולות יותר".

אדן הוסיף כי מהפכת המיחשוב הלביש, שצוברת תאוצה בימים אלה, היא חוליה בשרשרת של המהפכות שעברו על העולם העסקי, ובמרכזן המהפכה התעשייתית ומהפכת המיחשוב האישי. "כיום, לאדם עם טלפון חכם יש יותר כוח חישוב מאשר לחללית אפולו ולבעלים של מחשב אישי יש יותר כוח חישוב ממרכז הבקרה ביוסטון באותם הימים", ציין. "הדבר הבא הוא מוצרים שיידעו מה אנחנו צריכים לעשות ויאמרו לנו את זה. לדוגמה, אם אזכר בדרך חזרה מהעבודה שאני צריך לקנות חיתולים לילד, המכשיר הסלולרי יידע לומר לי היכן אני יכול לעשות זאת ליד המקום שבו אני נמצא". הוא הוסיף ש-"לכל אחת מהחברות הגדולות יש בחדרי חדרים פיתוחים של מיחשוב לביש. בשנתיים הקרובות ייווצרו בתחום דברים נהדרים ואופנתיים".

אביב פרנקל, כתב חדשות 10 שהנחה את הכנס, ציין כי "בקרוב נוכל להדפיס בגדים, המקרר יוכל להגיד מה יש בתוכו והאם מוצרי החלב בתוקף, הבגדים יוכלו לדעת אם הזענו ולהתיז עלינו אוטומטית דאודורנט, וההולוגרמה של מישהו תוכל להחליף אותו בפגישה עם אחרים. משרות רבות ייעלמו בגלל הטכנולוגיה, נעבוד הרבה יותר מהבית, השולחן במשרד יתממשק עם הטלפון ורופאים יקבלו מידע רפואי על החולים בטאבלט".

את ואני והמהפכה הבאה
"המהפכה הבאה מורכבת מהאינטרנט של הדברים ומהאינטרנט של הכול", אמר אדן. "כיום יש שמונה מיליארד מכשירים שיש בהם אינטרנט של הדברים. על פי סיסקו (Cisco), ההערכה היא שעד 2020 יהיו יותר מ-50 מיליארד. המכשירים האלה ידברו עם הענן וידברו ביניהם. ההערכה היא שמחיר התקשורת ירד ב-25% לשנה. אני לא מאמין למספרים האלה, כי הדברים קורים הרבה יותר מהר".

לסיכום, נדרש אדן לשאלה האם ההתפתחויות האלה טובות לאנושות. "הרבה פעמים אין לקדמה קשר לשאלה הזאת", אמר. "זה כמו אטום – אפשר להשתמש בזה לצרכים חיוביים או לגרום נזק".

מה יעלה בעתיד הטלוויזיה?
אחת השאלות שעלתה במהלך הטלוויזיה היא האם מהפכת האינטרנט תוביל למותה של הטלוויזיה. גיא פינס, מנחה התוכנית ערב טוב בערוץ 10, וריקי דרורי, סמנכ"לית השיווק של גוגל (Google) במזרח ודרום אירופה, אפריקה והמזרח התיכון, דנו בנושא והסכימו כי שני המדיומים ימשיכו לחיות זה לצד זה, ואף מחזקים האחד את השני.

"כמו שאמרו שהרדיו ימות בגלל הטלוויזיה וזה לא קרה, כך יקרה כאן". עם זאת, אמרה דרורי לפינס, "אתה תשדר בערב תמונה של סלבריטי שראיתי בפיד שלי בפייסבוק (Facebook) בבוקר. כיום אנחנו כבר לא צריכים לחכות לטלוויזיה, תוכניות, וגם מאחורי הקלעים, משודרות באינטרנט".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים