ארנו טייס, Software AG: "המסע מעולם ה-IT הישן לחדש הוא קשה ומאתגר, אבל אפשרי"

"על המנמ"רים להמשיך ולקיים את מערכות ה-IT שלהם, עליהן הם פיתחו ועבדו משך עשרות שנים, ולצד זה להיכנס לעולם החדש, הדיגיטלי", אמר טייס, סמנכ"ל תפעול בחטיבת שירותי הייעוץ הגלובליים של החברה, וציין כי השילוב בין שניהם אפשרי

"מנמ"רים מצויים כיום במצב לא קל: מצד אחד, עליהם להמשיך ולקיים את מערכות ה-IT שלהם, עליהן הם פיתחו ועבדו משך עשרות שנים, ומאידך, עליהם להיכנס לעולם החדש, הדיגיטלי. המסע מעולם ה-IT הישן לחדש הוא קשה ומאתגר, אבל בהחלט אפשרי", כך אמר ארנו טייס, סמנכ"ל תפעול בחטיבת שירותי הייעוץ הגלובליים של Software AG העולמית.

טייס התראיין לאנשים ומחשבים במסגרת כנס לקוחות שערכה Software AG ישראל. הכנס נערך היום (ד') במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה, בהפקת אנשים ומחשבים ובהשתתפות יותר מ-500 לקוחות ושותפים עסקיים ישראליים של ענקית ה-IT הגרמנית. כותרת האירוע הייתה "השמיים הם הגבול".

לדברי טייס, "ארגוני האנטרפרייז עבדו שנים רבות על פיתוח מערכות IT שונות, החל ממערכות לניהול לקוחות, עבור במערכות ERP וכלה בבניית מחסן הנתונים הארגוני (DWH). כיום, המנמ"רים נמצאים מול העולם הדיגיטלי, שמתאפיין בארבעת מגמות העל: מיחשוב ענן, Big Data, מיחשוב חברתי ומיחשוב נייד. המנמ"רים מוצאים עצמם במבוכה – כיצד הם ישלבו את המערכות הקיימות עם אלה שנדרשות לטיפול בעולם החדש, הדיגיטלי, שהתפיסה הבסיסית שלו היא שהלקוח במרכז, המידע צריך להיות נגיש בכל מקום ובכל עת, ועליו להגיע בזמן אמת אל משתמשי הקצה".

הוא ציין כי "האסטרטגיה של Software AG היא מיקוד המאמצים בנקודה קריטית זו: "לסייע למנמ"רים להגיע לעולם החדש בצורה קלה, פשוטה ויעילה, בלי לוותר על השקעות העתק שנעשו במערכות ה-IT בעבר, אבל עם יכולת להתמודד בעולם הדיגיטלי החדש. יש לעולם הזה מאפיינים שונים מאלה שהכרנו עד היום".

צילום ועריכת וידיאו: דותן גור

"צריך ליצור שכבה שמקשרת בין כל מה שיש ללקוחות הארגוניים, כל מה שפותח במהלך השנים: מערכות של רשומות, מערכות עובדות, ה-IT של 20 השנים הקיימות – Systems of Record. מנגד, המנמ"ר נדרש לעסוק בכל מיני דברים חדשים, דוגמת עולם הרשתות החברתיות. עליו לספק למשתמשים יכולת לקבל גישה לכל המידע והיישומים – בכל מקום ובכל עת, באמצעות המכשירים הניידים. אנחנו מכנים את המימד החדש הזה מערכות של בידול (Systems of Differentiation). על המנמ"ר לתת את המענה לעולם החדש תוך הידוק משאביו הכספיים של מערך ה-IT הארגוני. חיסכון בעלויות של התשתיות יגיע, בין השאר, על ידי המעבר למיחשוב הענן – פרטי, ציבורי ובן כלאיים", אמר טייס.

"שכבת הביניים אותה Software AG מציעה מטפלת גם ב-Big Data", הוסיף. הוא ציין כי מדובר ב-"שכבה עסקית-תפעולית חכמה, שמאפשרת לספק תגובה מהירה, בזמן אמת, לכל מיני אירועים שקורים. בדרך זו המנמ"ר נדרש, ויכול, להגיב באופן מיידי לדרישות הבאות מהמימד העסקי בארגון. כך נמנע מצב שהיה נפוץ בעבר, לפיו היה נדרש פרויקט בן חודשיים לפיתוח של שירות או יישום חדש. המענה המיחשובי לדרישה העסקית יכול להגיע בתוך שעות או ימים".

טייס סיכם באומרו כי "המידע הישן והחדש נמצאים במקום אחד, וכך הארגון יכול ליהנות משני העולמות. אופן הפעולה של המידע החדש שונה מהותית: הוא מגיב מיידית, מספק מענה IT לצורך עסקי על המקום או תוך זמן קצר ומספק לארגון ערך עסקי רב יותר מבעבר. אותה שכבה עסקית-תפעולית חכמה, שמשלבת בין המידע ההיסטורי והתפעולי של הארגון יחד עם המידע שנלקח מה-Big Data ומהרשתות החברתיות, היא ה-'גשר' של המנמ"ר בין עולם ה-IT החדש לזה הישן. מימוש החזון הטכנולוגי הזה עונה על הצרכים העסקיים בארגון".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים