החשב הכללי יוצא לפרויקט התאוששות מאסון בהיקף של מיליוני שקלים

בזק בינלאומי ובינת זכו במכרז ● חלק מהשרתים יאוחסנו במרכזי מיחשוב מיוחדים שיוקמו לצורך הפרויקט ● משרד האוצר: "יישום הפרויקט מתחיל בקרוב"

החשב הכללי במשרד האוצר יוצא לפרויקט גיבוי לשעת חירום חסר תקדים בהיקפו, שיכלול אירוח ותפעול שרתים קריטיים במשרדי הממשלה ובגופים הסמוכים אליהם. בכך תממש הממשלה תוכנית רב שנתית שגובשה לפני זמן רב לפיה יש לרכז את אתרי ה-DR של משרדי הממשלה במרכזי מיחשוב חיצוניים. במכרז שערך החשב הכללי זכו בזק בינלאומי ובינת, ולאנשים ומחשבים נודע כי היקף הפרויקט לשתי החברות עומד על כ-3.5 מיליון שקלים לשנה.

בעקבות תוצאות המכרז ערכו במשרד האוצר רשימות מובנות וסגורות שממפות את חלוקת העבודה בין שתי הזוכות, כאשר בזק בינלאומי תטפל ב-60% ממשרדי הממשלה, הכפופים ישירות לחשב הכללי, ובינת תטפל ביתר הגופים.

במסגרת תנאי המכרז, על שתי החברות להקצות שטחי ומתחמי אירוח באזור ייעודי בהם יוצבו ארונות מיחשוב, תקשורת ואחסון, בהתאם לצרכים ולדרישות של כל משרד. מהאוצר נמסר כי אתר האירוח כוללים תנאים סביבתיים ובינוי תומך שמתאימים לצרכי תשתית המיחשוב והתקשורת, תוך עמידה בתקנים מחמירים.

תנאים נוספים שכלולים במכרז הם: התאמות במערכי האנרגיה, החשמל, המיזוג והגנרציה; מיגון פיזי (מצלמות, זיהוי ביומטרי ובקרות כניסה) ולוגי (אבטחת מידע וסייבר); חיזוק והתאמות ברמת המבנה – לבידוד שטחי האירוח, נשיאת משקלים וקירור סביבתי; שימוש באמצעי בקרה, ניטור והתראה מתקדמים; שימוש במערכות גילוי וכיבוי אש מתקדמות; ופעולות להגנה מפני רעידות אדמה.

בהמשך למכרז הודיעה בזק בינלאומי כי היא מרחיבה את שטחי האירוח התת קרקעיים באלפי מטרים, בכדי לאפשר את הקמת אתרי ההתאוששות מאסון וההמשכיות העסקית של משרדי הממשלה ושל לקוחות נוספים.

דובר משרד האוצר מסר כי ”מימוש המכרז החל עם ההכרזה על הזוכים. המשרדים נערכים לכך ובקרוב יחלו בהצבת הציוד לגיבוי אצל הזוכים".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. פרץ ארוסי

    אני פנסיונר של כיבוי אש אהיתי רוצה לדעת אם מגיע לי כספים שנישכחו

  2. מושיק

    למה שלילית? צריך לקרא לזה, המשכיות עיסקית

אירועים קרובים