האנליסטים: פיצול HP – בשורה טובה לחברה ולמשקיעים

המהלך מעניק ל-HP למכור את החברות החדשות במחיר אטרקטיבי יותר, להתמקד בקווי העסקים הרווחיים שלה ולהגביר את הפעילות בשוק - מציינים המומחים ● על פי ההערכות, כל אחת מהן תוכל לייצר מחזור שנתי של יותר מ-50 מיליארד דולר

האם עסקת הרכישה תעלה על שרטון? HP. צילום: BigStock

הפיצול של HP לשתי חברות הוא בשורה טובה – כך קובעים אנליסטים. על פי התחזיות שלהם, אם הפיצול ילך כשורה, כל אחת משתי החברות החדשות תוכל לייצר באופן עצמאי מחזור מכירות שנתי של יותר מ-50 מיליארד דולר.

HP הודיעה על פיצולה ל-Hewlett-Packard Enterprise, שתעסוק במחשוב ארגוני ותנוהל על ידי מג ויטמן, כיום מנכ"לית ענקית ה-IT, ול-.HP Inc, שתעסוק במחשוב אישי ומדפסות, ותנוהל על ידי דיון ווייסלר. תהליך הפיצול צפוי להסתיים בסוף שנתה הכספית 2015 של החברה.

בראיין ווייט, אנליסט בחברת השירותים הפיננסיים Cantor Fitzgerald, כתב ללקוחותיו כי "הפיצול הוא צעד נועז וחכם שעשתה HP". על פי ווייט, המהלך מעניק ל-HP את הגמישות למכור כל אחת משתי החברות המפוצלות במחיר אטרקטיבי יותר. בנוסף, ציין, היא מקבלת ממנו "את היכולת להתמקד בקווי עסקיים רווחיים יותר שלה, כגון מחשוב ענן".

לפי קבוצת האנליסטים ב-וויילס פארגו (Wells Fargo), "הפיצול הוא צעד הגיוני לאור השוק התחרותי. המהלך נותן ל-HP את היכולת לבצע אסטרטגיה אגרסיבית עם עסקי השירותים שלה, שנמצאים בתחרות ישירה מול אלה של יבמ (IBM), כמו גם חברות אחרות המספקות SaaS (תוכנה כשירות)". הם כתבו ללקוחותיהם כי "ההפרדה מאפשרת ל-HP להיות פעילה יותר בשוק, לפעול באופן ממוקד ולבצע רכישות. אסטרטגיה אגרסיבית הופכת נחוצה יותר ויותר בשנתה הכספית הבאה של החברה".

HP

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים