גדי גילאון, מוביסק: "הענן והמובייל התאחדו ויצרו עולם IT שעוטף את הארגון"

"מדובר ב-'מחשוב צללים', שיש לו משמעויות עסקיות והוא מביא איתו בעיות אבטחת מידע", אמר גילאון, מייסד ויו"ר מוביסק

גדי גילאון, מייסד ויו"ר מוביסק. צילום: קובי קנטור

"עולמות הענן והמובייל התמזגו ויצרו 'מחשוב צללים' – מערך IT חדש שנמצא מחוץ לארגון ועוטף אותו", כך אמר גדי גילאון, מייסד ויו"ר מוביסק (Mobisec).

גילאון דיבר בפתחו של כנס Mobility 2014, שהופק על ידי אנשים ומחשבים ונערך היום (ג') במרכז הכנסים אבניו בקריית שדה התעופה. את הכנס הנחו גילאון ויהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה, תחת הכותרת "מחשוב צל – Shadow IT".

לדברי גילאון, "בעבר לא היה ברור היכן עולם הענן ועולם המובייל ייפגשו, וכיום מדובר על ישות אחת. מדובר בתהליך שתחילתו טכנולוגי, אבל כיום הוא בעל משמעויות עסקיות".

הוא ציין כי "לתופעה של יציאת ה-IT מעבר למערך הארגון יש משמעויות אבטחת מידע. אם בעבר הארגון נדמה היה לאחוזה פיאודלית סגורה, לפתע באו המובייל והענן ויצרו עולם שלם, מחוצה לו. זה מאוד מורכב".

"לצד מצב חדש זה, מתפתח עולם שלם של IT מחוץ למחלקת ה-IT. כשעובד מתקשר עם עמיתו בתוך הארגון באמצעות Dropbox, הוא מתקשר דרך יישום עסקי שנמצא מחוץ לארגון. העובד לוקח את המידע העסקי ומכניס אותו לעולם אחר, מה שיוצר הרבה בעיות וכאב ראש: הלימה לרגולציות, אין מדיניות ארגונית נשלטת ויש בעיות אבטחת מידע, בעיות שימושים וזמינות".

"תפיסה חדשה של תפקידי העובד"

"השינויים הללו יוצרים בארגונים תפיסה חדשה של תפקידי העובד", הוסיף גילאון. "מגמת ה-BYOD והעבודה מהבית טומנות בחובן אף הן איומי אבטחת מידע. בנוסף, קיימת מגמת 'הבא את הרשת שלך מהבית' והחיבור הסלולרי לאפליקציות ארגוניות מהווה עקיפת הרשת הארגונית".

בהמשך הוא ציטט מחקר לפיו הסיבה המרכזית לכך שארגונים מאמצים אסטרטגיית מובייל היא הצורך בשיפור שביעות רצון לקוח. "נתון נוסף שמשקף את המגמות החדשות", לדבריו, "הוא שב-54% מהארגונים, ה-IT הוא הבעלים הבלבדי של ה-IT, וב-46% מהם יש בעלים נוסף – מחלקת השיווק. לפיכך, ארגוני ה-IT מאבדים את ההובלה על חלק מהדברים המסורתיים".

גילאון סיים בציינו כי "על המנמ"ר לשנות את מיצובו לאור המגמות הטכנולוגיות החדשות. המנמ"ר נתפס כ-'דובי לא לא', והוא חייב לשנות את הגדרתו ולהפוך מנושא הדגל של 'חוסם' לזה ה-'מאפשר', מאחד שאומר 'לא' לאחד שאומר 'כן אבל'. לכך נדרשת אסטרטגיה וצריך לבנות אותה לאחר חשיבה, לגזור ממנה מדיניות ורק אז להטמיע כלים. בישראל, קצב היישום והאימוץ של המובייל מאוד נמוך, אבל יש התעוררות. התחום נכנס לתוכניות העבודה של ארגונים ל-2015. הנושא נכנס מהר לליבת העסקים, כי הוא מייעל תהליכים ומשפר ביצועים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים