ד"ר מאט ווד, AWS: "הענן משנה את האופן שבו ארגונים חושבים על המידע, השירותים והעסקים שלהם"

"היכולת לשנות מהיסוד את ה-'דטה-סנטר' של הארגון בקליק אחד הפכה לדבר שבשגרה – פעולה נורמלית וסבירה שכל ארגון מצפה שתעמוד לרשותו היום", אמר ד"ר ווד, מדען הנתונים הראשי של AWS, בראיון לאנשים ומחשבים

ד"ר מאט ווד, מדען הנתונים הראשי של AWS. צילום: אור יעקב

"הענן משנה את האופן שבו ארגונים חושבים על המידע, השירותים והעסקים שלהם. היכולת לשנות מהיסוד את ה-'דטה-סנטר' של הארגון בקליק אחד הפכה לדבר שבשגרה – פעולה נורמלית וסבירה שכל ארגון מצפה שתעמוד לרשותו היום", כך אמר ד"ר מאט ווד, מדען הנתונים הראשי של AWS (ר"ת Amazon Web Services).

ווד אמר את הדברים בראיון מיוחד לאנשים ומחשבים, שהתקיים במסגרת AWS re:Invent 2014, כנס שירותי הענן של אמזון (Amazon). הכנס, שנערך זו השנה השלישית ברציפות בלאס וגאס וננעל ביום ו', משך אליו השנה כ-14 אלף משתתפים מ-65 מדינות, אשר לקחו חלק ב-275 מושבים מקצועיים, הרצאות ופעילויות נוספות, דוגמת מבחני הסמכה ומפגשי עובדים, שותפים ולקוחות.

"ארגונים מתמודדים היום עם הצורך לעמוד בדרישות שמציב המידע", הסביר ד"ר ווד. "ההיקפים גדלים כל הזמן – מגיגה-בייט לטרה-בייט, מפטה-בייט לאקסה-בייט. זה קורה בכל יום, בכל ארגון. כתוצאה מכך, מערכות מיחשוב, ובעיקר אלו שמתבססות על המידע הזה, מנתחות אותו ומטפלות בו, מתחילות 'לגמגם'. הרי אי אפשר לקחת את הקירות של הדטה-סנטר ולהזיז אותם. זה אומר שמערכות שעד כה הניעו את העסק, מתחילת לעכב אותו – וזו בעיה".

בענן, אמר ווד, "הבעיה הזו לא קיימת. כל ארגון יכול להקצות את משאבי המיחשוב שדרושים לו ולשנות אותם כשהוא צריך, בין אם מדובר בזיכרון, מיחשוב, I/O, אחסון וכו'. זה הפך לסטנדרט החדש, כי זה מאפשר לחברות לחשוב בצורה שונה. אם עד היום השאלה היתה 'אילו תשתיות אני צריך בשביל להפעיל מערכת X?', היום השאלה היא 'מעניין מה אני יכול לעשות עם 1,000 ליבות?' או 'מעניין איך המערכת תתנהג אם נכפיל את כמות הזכרון?'. המגבלות הטכנולוגיות מתחילות להיעלם וכך נוצרת סביבה שבה ארגונים יכולים להתפנות להתמודד עם האתגרים העסקיים שלהם, במקום עם האתגרים הטכנולוגיים".

ווד, ד"ר לביולוגיה חישובית (ביואינפורמטיקה) בהשכלתו, הצטרף לאמזון ב-2009. עיקר תפקידו, כפי שהוא מגדיר זאת, הוא "לסייע לארגונים לעשות דברים מעניינים עם המידע שלהם". בפועל, הוא מסייע ללקוחות AWS לנתח מידע בדרכים שהם לא בהכרח חשבו עליהן, לספק שירותים חדשים על בסיס המידע שלהם ולעבוד באופן נכון ויעיל יותר עם שירותי הענן שמציעה אמזון.

"בכל ארגון יש מאגרי מידע שרק חלק קטן מהעובדים זוכה להיחשף אליהם", הוסיף ווד. "בני אדם נוטים לגונן על המידע שלהם, בין אם יש סיבה טובה לכך ובין אם לאו. כשעוברים לענן, נפרסות אפשרויות חדשות של טיפול, הנגשה וניתוח המידע הזה. פתאום הארגון מגלה שבאפשרותו לשלב את המידע שלו בדרכים שהוא לא הכיר ולחשוף אותו פנימה והחוצה באופן שלא ניתן היה לעשות קודם. זה יוצר פלטפורמת ידע מעולה, אבל גם מאפשר לבנות כלים חדשים ולייצר שירותים חדשים לעובדים וללקוחות".

לסיכום, אמר ד"ר ווד, כי "על כל ארגון להחליט עד כמה מהר הוא רוצה להיכנס לענן. זה משהו שמעסיק היום הרבה ארגונים. חלקם רוצים לזוז מהר יותר, חלקם מעדיפים לקחת את הזמן שלהם. חשוב מאוד לרתום את כל הגורמים הרלוונטיים בארגון למהלך הזה ולא להאיץ אותו. הענן מספק סביבה בטוחה מאוד לניסויים: תקימו שירות, תראו שהוא עובד ותתקדמו משם. במקרים רבים זה פשוט מתקדם באופן טבעי: שירות אחד הופך לשניים, משם לשלושה ולפני ששמתם לב, עברתם לעבודה בענן בקצב שמתאים לארגון שלכם ובלי להפריע למהלך העבודה התקין של הארגון".

[divide style="2"]

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לארצות הברית

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים