קבוצת יעל רכשה את טוליפ תמורת מיליוני שקלים

החברה הנרכשת עוסקת בתפעול מערכות מידע, ניתוח מערכות פיננסיות ולוגיסטיות ויישום ERP ● היא תצטרף ליעל כחברה בת ● מנכ"ל יעל, נתי אברהמי, אישר שהקבוצה נמצאת במגעים לרכישה עם חברה נוספת אחת או יותר

נתי אברהמי, המנכ"ל הנכנס של טלדור. צילום: אור יעקב

מצטרפת חדשה לקבוצת יעל: הקבוצה הודיעה כי רכשה את טוליפ מערכות מידע, שעוסקת בתפעול מערכות מידע, ניתוח מערכות פיננסיות ולוגיסטיות ויישום ERP. היקף הרכישה לא נמסר לפרסום, אולם גורמים בשוק העריכו אותו במיליוני שקלים.

טוליפ תצטרף לקבוצה כחברה בת ותרחיב את פעילותה וסל מוצריה של יעל בתחומים בהם היא מתמחה. כל צוות החברה ימשיך לעבוד בקבוצה, בכלל זה הצוות הניהולי שייסד אותה ב-1999 – נטע דקל ושירלי כהן-שוורץ. יצוין כי לטוליפ יותר מ-100 לקוחות ארגוניים.

עיסוקה של הנרכשת הוא בייעוץ לגבי מערכות מידע מול ERP ומערכות ארגוניות אחרות ויישום מערכת Priority ERP. החל מ-2004 היא עוסקת בתחומי הביקורת, בקרה והלימה לרגולציות שונות, לרבות SOX (ר"ת Sarbanes Oxley). החל מ-2009 היא מייצגת בארץ את תוכנת CDM (ר"ת Cognos Disclosure Management), שמספקת פתרונות לעריכת דו"חות כספיים, דו"חות ניהוליים, מצגות, דיווחי XBRL ודיווחים תקופתיים אחרים לדירקטוריון ולמשקיעים.

נתי אברהמי, מנכ"ל קבוצת יעל, אמר כי "מהלך זה נעשה כחלק מהאסטרטגיה העסקית של הקבוצה. רכשנו את טוליפ כי היא וצוות העובדים שלה עונים לצורכיהם ויעדיהם העסקיים של לקוחותינו". לדברי אברהמי, "צירוף החברה ועובדיה לקבוצה מחזק את מעמדנו כקבוצה מובילה בתחום פתרונות ה-IT בשוק המקומי, ומרחיב את היצע הפתרונות שלנו בתחומי ה-ERP, מיפוי תהליכים ופתרונות דיווח ובקרה פיננסית. הרכישה תאפשר סינרגיה, צמיחה ושגשוג הדדי".

"רכישת טוליפ – לא המילה האחרונה"

הוא אמר לאנשים ומחשבים כי "רכישת טוליפ איננה מהלך בודד. בשנה הבאה נרכוש חברות נוספות שישלימו את הפעילות המגוונת של קבוצת יעל". אברהמי לא פירט באילו חברות מדובר אולם אישר שכבר כעת מתנהלים מגעים עם חברה אחת או יותר, שעתידים להסתיים בתחילת השנה הבאה.

רכישת טוליפ, לדברי אברהמי, תוסיף כמה נדבכים לפעילות של יעל: ראשית, בתחום ה-ERP, שם יעל פעילה ומטמיעה פרויקטים בעיקר עבור אורקל (Oracle) ומעט עבור סאפ (SAP). "התחום השני, שמעניין אותנו וטוליפ מתמחה בו מזה שנים, הוא בקרת מערכות פיננסיות", אמר. "זה תחום שצומח מאוד בשנים האחרונות, ואנחנו מאוד רוצים להיכנס אליו".

"יש כיום חברות שנמצאות על המדף, אולם לא הייתי אומר שמספר החברות שמחפשות קונים גדול משנים קודמות", אמר אברהמי. "מי שמחליט לקנות ויש לו את האמצעים תמיד יוכל למצוא חברות טובות".

הרכישה הראשונה של יעל לאחר זמן רב

קבוצת יעל מונה מאות מהנדסי תוכנה, מנהלי פרויקטים ומנתחי מערכות. היא לא ערכה רכישות בשנים האחרונות, לאחר שבין 1999 ל-2006 רכשה תשע חברות. ב-2005 קנתה הקבוצה את ג'יטרוניקס (GTronix) ישראל, השייכת לג'טרוניקס העולמית (לשעבר אוליבטי), תמורת מיליוני דולרים. עוד רכשה את בירינג פוינט, שהייתה ידועה יותר כ-KPMG Consulting והובילה את השוק ביישומי אורקל (Oracle), ואת אוניקס (לשעבר CDC ישראל), שעוסקת במוצרי הנדסה.

רכישה נוספת הייתה של Live Links, שמייצרת מוצרים לתיעוד אלקטרוני. יעל קנתה גם את ICC (ר"ת Community Israel Commerce), חברה בת של אלביט בבעלות אלרון, בכמיליון דולר. העסקה כללה את מוצר התוכנה לניהול והקמה של זירות סחר בין עסקים (B2B) ומערכות רכש מקוונות, וכן את הפרויקטים שהחברה מנהלת.

עוד צורפו ליעל Prodac, שמתמחה בפיתוח מערכות בקרה של קווי ייצור ושאותה קנתה מהחברה המרכזית למשקאות קלים (קוקה קולה ישראל), מגה סנטר, פרומיקס ו-CleverUp.

בסך הכול יש כיום ביעל ארבע חברות

הקבוצה מתמחה במתן פתרונות עסקיים שונים מבוססי IT ללקוחותיה בארץ ובעולם. הקבוצה מונה ארבע חברות, שהגדולה שבהן היא יעל תוכנה ומערכות, חברת אינטגרציה ו-IT המתמחה ביישום והטמעה של מוצרי תוכנה וחומרה, כמו גם ביישום פתרונות עסקיים שונים. בנוסף, מספקת יעל תוכנה ומערכות שירותי ייעוץ ומיקור-חוץ ללקוחות רבים בתחומי הפיתוח והתוכנה. החברה מטמיעה מערכות אורקל ומבצעת אינטגרציה סביב כלי Tibco, פעילות BI של Spotfire, המיוצגת בארץ על ידי יעל, ופעילות CRM עם כלי מגה סנטר – מוצר CRM בפיתוחה של הקבוצה. יעל תוכנה ומערכות היא החברה הגדולה בקבוצת יעל.

חברה נוספת היא יעל פתרונות משולבים, המספקת תשתיות חומרה ופתרונות בסביבות מיקרוסופט (Microsoft) ודל (Dell). היא מפעילה את ה-HUB הלוגיסטי של דל ומשמשת כזרוע השירות שלה בישראל, בפריסה ארצית. יש לה 200 אלף לקוחות דל ועשרות טכנאים מדן ועד אילת, המטפלים במאות קריאות מדי יום. בנוסף, החברה עוסקת באינטגרציה בתחום התשתיות ואבטחת המידע ומספקת פתרונות בעולם הבנקאות מבוססי Diebold, כגון כספומטים וקיוסקי מידע.

שלישית מבין החברות בקבוצת יעל היא IFN Solutions, שעוסקת בשיווק, יישום והטמעה של מערכות יבמ-פיילנט (FileNet IBM) בתחומי ECM ו-CCM (ר"ת ניהול יצירת תוכן). במסגרת זו, יש לחברה גוף בהר חוצבים בירושלים שעוסק בכתיבה טכנית מול לקוחות בינלאומיים, עם אנגלית ברמת שפת אם לצד ידע טכנולוגי. לקבוצת יעל חברה אחות בשם Surecomp, המתמחה בסחר חוץ בתחום הבנקאות. לחברה מאות התקנות בבנקים בולטים בחו"ל ובבנקים הגדולים בארץ.

יעל תוכנה הוקמה לפני 51 שנים בידי ברוך צור, ששימש המנכ"ל הראשון שלה במשך 16 שנים וקרא לה על שם אשתו. בשנות ה-80 היא נרכשה על ידי קופת חולים כללית ואמפל, בעקבות כמה פרויקטים שביצעה עבורה. בעקבות המשבר בבורסה הישראלית באמצע שנות ה-80 נאלצה ההסתדרות, שהחזיקה בקופת חולים כללית, למכור את יעל. בתחילת 1986 נרכשה החברה בידי קבוצת משקיעים קנדיים בראשות יואל קושיצקי. אברהמי החל לעבוד בקבוצה ב-1993, כמנהל פרויקטים, ומשמש כמנכ"ל מאז 1999. עם פרישתו הצפויה של משה חורב, מנכ"ל אורקל ישראל, יהיה אברהמי המנכ"ל הוותיק ביותר בענף.

קבוצת יעל מעסיקה בארץ יותר מ-800 עובדים ומעניקה שירותים למגזרים רחבים, בהם היי-טק, תעשייה, ממשלה, ביטחון, בנקאות ורפואה. עיקר הפעילות העסקית של הקבוצה מתקיימת בישראל, אך הקבוצה מספקת שירותים גם ללקוחות רבים בחו"ל. יעל היא מהוותיקות שבחברות הפועלות בשוק המקומי – למעט נציגויות של חברות בינלאומיות, דוגמת יבמ. למעשה, היא השנייה בוותק בישראל, לאחר מלם.

השתתף בהכנת הידיעה: יהודה קונפורטס

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים