3D Systems רכשה את סימטרון הישראלית תמורת 97 מיליון דולר

החברה הנרכשת מייצרת תוכנות שמשמשות לעיצוב מוצרים לתעשייה ומנוהלת על ידי דני הרן ● העסקה בוצעה בפרמיה של 47.5%

נרכשת תמורת קרוב ל-100 מיליון דולר. סימטרון

עוד אקזיט ישראלי: סימטרון, חברה מגבעת שמואל המפתחת תוכנות לעיצוב מוצרים, נמכרה לענקית ההדפסה בתלת מימד האמריקנית 3D Systems תמורת סכום של 97 מיליון דולר. לפי ההסכם, הרכישה תבוצע לפי שער מנייה של 8.97 דולר – פרמיה של 47.5% לעומת השער שלה עם סגירת המסחר בניו-יורק בסוף השבוע. היא צפויה להיסגר ברבעון הראשון של 2015.

סימטרון הוקמה ב-1982 והמנכ"ל שלה הוא דני הרן. החברה מייצרת תוכנות שמשמשות לעיצוב מוצרים לתעשייה ונועדו לפשט את תהליך הייצור. מדובר בפתרון מלא, משלב התכנון ועד לשלב ייצור החלקים בעיבוד שבבי.

בעבר הייתה בין בעלי המניות הבולטים בסימטרון חברת ההשקעות DBSI, שבבעלותם של יוסי בן שלום וברק דותן, אולם היא מימשה מניות לפני כשנתיים. בן שלום משמש גם כיום כיו"ר החברה.

על פי 3D Systems, הרכישה תסייע לה בעולם התלת מימד ו-"תחזק את מעמדה בתחום העיצוב, הצומח במהירות".

בראש ענקית התלת מימד האמריקנית עומד הישראלי לשעבר אבי רייכנטל. לדבריו, "אנחנו מאמינים שהאסטרטגיה הטובה ביותר היא שילוב בין המוצרים שלנו לפיתוח מוצרים חדשים. העסקה הזו טובה לבעלי המניות שלנו".

"אנחנו שמחים לשלב את מוצרי תוכנת 3D CAD/CAM עם תהליך העיצוב והייצור הדיגיטלי המתרחב של 3D Systems. תמיד התמקדנו במציאת פתרונות מקיפים וזולים, שמפשטים מחזורי ייצור ומקצרים את זמני אספקת המוצר", אמר הרן.

זו אינה הרכישה הראשונה של 3D Systems השנה בישראל: לפני מספר חודשים היא קנתה את סימביוניקס הישראלית, שעוסקת בתחום הטכנולוגיה בעולם הבריאות. היא פיתחה טכנולוגיה שמאפשרת לרופאים לבצע סימולציות של ניתוחים מסובכים ונמכרה תמורת 120 מיליון דולר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים