גוגל – מקום העבודה הנחשק ביותר בהיי-טק הישראלי

החברה הדיחה את אינטל מראשות הדירוג - כך עולה מנתונים של BdiCoface ● הסקר מעלה כי עובדים רבים בהיי-טק מעדיפים לעבוד בחברות שיש בהן ביטחון תעסוקתי רב, כמו בנקים וחברת החשמל

גוגל. צילום: BigStock

מקום העבודה הנחשק ביותר עבור עובדי ההיי-טק בישראל הוא גוגל (Google) – כך עולה מסקר של חברת המידע העסקי BdiCoface. בפעם הראשונה נכנסו השנה לדירוג מקומות עבודה כגון צה"ל, משרדי ממשלה ובנק ישראל.

גוגל הדיחה את אינטל (Intel) מראשות הדירוג. למקום השלישי הגיעה מיקרוסופט (Microsoft) ואחריה חברת החשמל. מכאן שרבים מעובדי ההיי-טק מעדיפים לעבוד בחברות שיש בהן יציבות תעסוקתית, גם אם הן לא נחשבות לחברות בתעשייה במובן הרגיל של המילה. למעשה, 27% מעובדי ההיי-טק מעוניינים לעבוד במקצוע שלהם בחברות שליבת העסקים שלהן אינה בתחום.

חמישית דורגה HP, לאחר שבשנה שעברה הגיעה למקום השלישי. מרכז הפיתוח של אפל (Apple) בישראל נכנס השנה ישירות לעשירייה הראשונה ברשימה, והוא מדורג במקום השישי. יבמ (IBM) ישראל ניצבת במקום השביעי ואלביט מערכות – בשמיני. טבע נמצאת במקום התשיעי ובנק הפועלים סוגר את העשירייה הראשונה.

חברות היי-טק בולטות נוספות בהמשך הרשימה הן אמדוקס, שירדה מהמקום הרביעי ל-13 וסאפ (SAP), שירדה מהשביעי ל-14. נייס עלתה שלב אחד למקום ה-15, צ'ק פוינט עלתה ארבעה ל-17 ואפלייד מטיריאלס (Applied Materials) ירדה מהמקום ה-14 למקום ה-19. סוגרת את הרשימה איזיצ'פ, שירדה שלושה שלבים למקום ה-60.

מלבד אפל, כניסות חדשות נוספות לדירוג הן של Wix, שהגיעה למקום ה-22, פייסבוק (Facebook) במקום ה-24, מיד לאחר מכן עבודה במשרדי הממשלה השונים, בנק ישראל הגיע למקום ה-40, שטראוס גרופ (41), נט-אפ (NetApp), צה"ל ופרטנר (מקומות 49-51, בהתאמה) וסלקום במקום ה-53.

תהילה ינאי, מנכ"לית משותפת ב-BdiCoface, אמרה כי "על רקע התהפוכות בכלכלה הישראלית בכלל, ובתעשיית ההיי טק בפרט, אנחנו רואים בפירוש שקיימת עלייה בדגש שמעניקים עובדי ההיי-טק ליציבות תעסוקתית ולחברות יציבות עם אופק קידומי. אם בעבר זו לא הייתה אפילו אפשרות, השנה העובדים הזכירו חברות כגון צה"ל ומשרדי ממשלה אחרים כמקומות עבודה שהם מעוניינים לעבוד בהם, כנראה לא בזכות החדשנות הטכנולוגית המאפיינת אותם, אלא בזכות הידיעה שהם יזכו לתנאים סוציאליים וליציבות. בתעשיית ההיי-טק, עובדים בשנות ה-40 וה-50 לחייהם מתקשים יותר למצוא תעסוקה, ולכן השאיפה כיום, בשונה מבעבר, היא למקום עבודה יציב ואיכותי שיאפשר את הביטחון הזה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים