קרנות הון-סיכון יוכלו להיסחר ולגייס כספים בבורסה

הבורסה בתל אביב מעוניינת להפוך אותה אטרקטיבית יותר עבור הקרנות וחברות היי-טק ישראליות ● הן יפעלו במודל של קרנות נאמנות ויהיה עליהן לגייס בהנפקה ראשונית לפחות 400 מיליון שקלים

בניין הבורסה ברחוב אחוזת בית בתל אביב. צילום: פלי הנמר

האם בעיית העדר המשקיעים המוסדיים בהיי-טק הישראלי עומדת בפני פתרון? דירקטוריון הבורסה אישר הנחיות שיאפשרו רישום ומסחר בקרנות הון-סיכון וקרנות אחרות שמשקיעות בענף, כחלק מהפעולות להפיכתה ליותר אטרקטיבית למשקיעים בחברות היי-טק מקומיות וכחלק מיישום המלצות של ועדת המו"פ.

ההנחיות קובעות כי על הקרן לגייס בהנפקה ראשונית לפחות 400 מיליון שקלים. קרנות ההיי-טק הנסחרות תפעלנה במודל של קרנות נאמנות סגורות ותוכלנה להשקיע עד 30% מהסכום המגויס בנכסים לא סחירים. שיעור זה יגדל עד ל-50% במידה שתינתן למשקיעים ערבות מדינה, שתפחית את הסיכון שלהם. מנהל הקרן יצטרך להשקיע לפחות 5% מסכום הקרן שיגויס. כמו כן, הקרנות תוכלנה לפעול כקרן קצובה לתקופה של 15 שנים, או כקרן מתמשכת.

"זהו שלב נוסף ביישום המלצות ועדת המו"פ, וצעד נוסף בחיזוק וקידום תחום ההייטק בבורסה בתל אביב", מסרה חני שטרית בך, מנהלת המחלקה הכלכלית בבורסה ומי ששימשה כיו"ר משותפת בוועדה. "רישום למסחר של קרנות ההיי-טק יאפשר למשקיעים המוסדיים ולציבור להשקיע בסל של חברות היי-טק ישראליות תוך הקטנת הסיכון הקיים בהשקעה בחברה בודדת. אני מאמינה שעם סיום תהליך החקיקה, תשמש הבורסה אלטרנטיבה הולמת ומועדפת לגיוס הון של חברות היי-טק".

המודל שמציעה הבורסה בתל אביב דומה בהיבטים מסוימים לזה שקיים בבורסות בארצות הברית ובריטניה. במדינות אלה, קרנות הון-סיכון רשומות למסחר ופועלות בהצלחה כבר עשרות שנים במבנה של קרנות סגורות שרשאיות להשקיע גם בנכסים לא סחירים. הן אף מעודדות את הקמת הקרנות באמצעות מתן הטבות מס למשקיעים או ערבויות מדינה.

האפשרות להקמת קרן היי-טק עוגנה בהצעת החוק לקידום השקעות בחברות ציבוריות הפועלות בתחום המחקר והפיתוח, במסגרת תיקוני חקיקה בחוק השקעות משותפות בנאמנות. ההצעה עברה בכנסת בקריאה ראשונה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים