ויק באגאט, מנמ"ר EMC: "צריך לעזוב את הבק אופיס – ולהשביע את רצון המשתמשים"

"אם המנמ"ר ימשיך לטפל בכל נושאי הבק אופיס, הוא ימצא את עצמו טובע בטכנולוגיה ובמורכבות של מערך ה-IT שבראשותו", אמר באגאט ● הוא התייחס בראיון לאנשים ומחשבים גם לעולם הסייבר ולמרכז המצוינות של EMC בישראל

ויק באגאט, מנמ"ר EMC העולמית

"עלינו, המנמ"רים, להתמקד באספקת חוויה משביעת רצון ומספקת למשתמשי ה-IT. העיסוק בבק אופיס ובטכנולוגיה חשוב, אבל לא הוא זה שיביא ערך עסקי", כך אמר ויק באגאט, מנמ"ר EMC העולמית, בראיון בלעדי לאנשים ומחשבים.

באגאט משמש בענקית תשתיות ניהול המידע כסגן נשיא בכיר לפתרונות לארגונים גדולים ומנהל את מרכזי המצוינות שלה ברחבי העולם. הוא נמצא ב-EMC שנתיים, לאחר ששימש משך שני עשורים בכמה תפקידי מנמ"ר במפעלי ג'נרל אלקטריק (GE) השונים, בין היתר חטיבת שירותי התעופה, הנהלת תאגיד הענק, חטיבת הצמיחה הגלובלית והתפעול, ואזור הודו ודרום מזרח אסיה. לפני שהצטרף ל-EMC הקים באגאט באקסנצ'ר (Accenture) העולמית מרכז מחקר ותרגול גלובלי לתחומי הניתוח צופה פני עתיד, Analytics ו-Big Data. הוא זכה השנה לאות הוקרה על הישגיו בתחום המצוינות ב-IT והוכרז כאחד מ-100 המנמ"רים המשפיעים בעולם. Evanta הגדיר אותו כאחד מעשרת המנמ"רים המובילים ופורצי דרך בתבל.

באגאט, שהשתתף בוועידת ישראל לעסקים של גלובס, אמר כי "עלינו להביט כל הזמן על הפנים של משתמשי ה-IT, הלקוחות הפנימיים והחיצוניים. כיום, יותר מבעבר, חוויית המשתמש שלהם הופכת חשובה יותר. נדרש מהמנמ"רים לספק חוויה שקופה כאשר הם ניצבים בפני אתגרים הולכים וגדלים: המורכבות של מערכי ה-IT עולה ועולה, ונדרש לפשט אותם ללא הרף והתקציבים נותרים שטוחים, או אפילו קטנים".

על המנמ"ר לשנות את תפיסתו, ציין באגט. "זה לא שעליו להפסיק לחשוב על טכנולוגיה, אלא הוא לא צריך לחשוב עליה כשלעצמה, אלא כעל משהו מאפשר עסקית, שמעצים את הארגון. אם המנמ"ר ימשיך לטפל בכל נושאי הבק אופיס, הוא ימצא את עצמו טובע בטכנולוגיה ובמורכבות של מערך ה-IT שבראשותו".

"אני כבר 30 שנה בעסקי ה-IT במגוון תפקידי מנמ"ר", אמר באגאט. "ראיתי הכול: מחשוב חכם, מחשוב מבוזר, B2B ,B2C ועוד ועוד. מעודי לא חוויתי צונאמי של מגמות טכנולוגיות המתכנסות ומשתלבות יחדיו כמו בתקופה הנוכחית: מחשוב ענן, הארגון הדיגיטלי, ניתוח צופה פני עתיד, Analytics ,Big Data, מובייל ומחשוב חברתי. מעולם לא הייתי נרגש מבחינה מקצועית כמו שאני כעת".

מה עושה המנמ"ר כשהוא קם בבוקר

לדבריו, "ה-Big Data יחולל שינוי דרמטי ב-DNA של ארגונים. האופן בו הם יטפלו במידע והדרך בה המידע הזה יפיק להם תועלות עסקיות יהיו שונים מכל מה שהכרנו עד כה. הטיפול במידע זה, שלא טופל בעבר, יחולל שינוי בקשר של ארגונים עם הלקוחות, שיהפוך לאינטימי יותר. הלחץ על המנמ"רים גדול, וכך גם חשיבות האתגר הניצב בפניהם".

לפי באגאט, "על ה-IT כיום לספק את השירות הנכון לעסק, כדי שהוא יהיה יעיל יותר בעולם הדיגיטלי. על המנמ"ר לסייע לארגון להשתמש ולנצל טוב יותר את המידע, לטובת האצת תהליכים עסקיים. הטרנספורמציה של ה-IT משפיעה על הצמיחה העסקית".

"כל הנושאים הללו משפיעים כמובן על עבודתי כמנמ"ר EMC", אמר באגאט. "אני מחויב להדק את ה-IT לעסק. כל פעילות ה-IT בארגון מוכפפת לטובים החוקים העסקיים שלו ולא לטובת הצרכים הטכנולוגיים. אם מערך השיווק רוצה להשיק מוצר, ה-IT בודק מהי הדרך הטכנולוגית הטובה ביותר לקיצור זמן ההגעה לשוק".

ד"ר ארנה ברי, סגנית נשיא EMC העולמית ומנהלת מרכז המצוינות של החברה בישראל

ד"ר ארנה ברי, סגנית נשיא EMC העולמית ומנהלת מרכז המצוינות של החברה בישראל

הוא ציין כי "יש קונפליקטים בין מחלקות השיווק וה-IT – אלה רוצים זריזות ואלה רוצים בקרה. הקונפליקטים ייעלמו ובמקום הניגוד ייווצר איחוד כוחות. השותפות תקרה, גם אם המנמ"ר ומנהל השיווק לא ירצו בכך".

"אני מיישם ב-EMC את כל מה שדיברתי עליו. אני מאמץ מוקדם של הטכנולוגיות, אני 'שותה את השמפניה שייצרתי'. כל מוצר חדש שלנו מוטמע במערך ה-IT שבראשותי", על פי באגאט.

מרכזי המצוינות

ל-EMC יש מרכזי מצויינות בכמה מקומות בעולם: יוטה בארצות הברית, רוסיה, ברזיל, הודו, סין, אירלנד, מצרים וישראל. באגאט אמר כי "יש לפעילות של מרכזי המצוינות הגלובליים של החברה, עליהם אני אחראי, תפקיד מפתח ב-EMC: הם תורמים לחדשנות הטכנולוגית של החברה. המרכזים מרחיבים את 'טביעת האצבעות', את הנוכחות שלנו מחוץ לארצות הברית, ומאפשרים לנו לשדרג את הקניין הרוחני שלנו ולהנגיש את הידע שנצבר במקומות שונים בעולם לנו וללקוחות בשאר המדינות. יש לנו הון אנושי איכותי במרכזי המצוינות, כולל במרכז בישראל".

הוא ציין כי "המרכז בישראל הוא ליבתי עבורנו. ד"ר ארנה ברי, סגנית נשיא EMC ומנהלת המרכז, גורמת לכך שיש לו השפעה גלובלית, מעבר לישראל. הוא גורם לנו ללמוד מה אנחנו יכולים לעשות טוב יותר. ד"ר ברי מאפשרת לנו לקבל ולספק יכולות של חדשנות. כחברה רב לאומית, יש לנו עניין להשקיע בתחומי הטכנולוגיה בישראל, כי השקעה שכזו מניבה מצב של Win-Win".

"הרעים כבר בפנים"

בסיום הראיון התייחס באגאט לעולם הסייבר. הוא ציין כי מנהל אבטחת המידע של EMC כפוף אליו.

לדבריו, "גם בעולם האבטחה יש לשנות דיסקט. התפיסה של הגנה היקפית ומניעת חדירה כבר לא רלוונטית. נקודת המוצא כיום היא שהרעים כבר בפנים, ומכאן יש לפעול הלאה – להגן, לנטר ולדווח סביב השעון. מרגע שהארגון הבין זאת, עליו לצמצם – ובמהירות – את אובדן ודלף המידע. זה נעשה על ידי ניתוח התעבורה, ניתוח הנתונים ובחינת דפוסי ההתנהגות. כל חריגה מנורמליות צריכה להיות מנוטרת ומדווחת מיידית. רק כך מנהלי האבטחה יהפכו ממגיבים לפרו-אקטיבים, כשבידיהם כלי בינת אבטחה ובינת סייבר, ויש להם יכולות חיזוי".

"זה השלב הבא – מודיעין סייבר. הסייבר הופך לקריטי ככל שחברות הופכות לגלובליות, ועימם הגבולות הפיזיים הופכים לחסרי חשיבות", סיכם באגאט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים