ניר חינסקי, גוגל: "מטרת הענן – לשנות את צורת העבודה של ה-IT"

"הענן יאפשר למערכי המחשוב הארגוניים יותר פעילויות וביצועים, ולא רק יסייע להעברת השרתים למקום אחר", אמר חינסקי, מנהל Cloud Platform לאזור MEA בגוגל

ניר חינסקי, מנהל Cloud Platform לאזור MEA בגוגל. צילום: קובי קנטור

"השאיפה היא שהעבודה בתצורת מחשוב ענן תביא לכך שמערכי ה-IT בארגונים יעבדו בצורה שונה ועם יותר פעילויות וביצועים – ולא רק למצב בו השרתים יימצאו במקום אחר", כך אמר ניר חינסקי, מנהל Cloud Platform לאזור MEA (ר"ת המזרח התיכון ואפריקה) בגוגל (Google).

חינסקי דיבר בכנס United Cloud Summit, שהופק על ידי אנשים ומחשבים ונערך במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, בהשתתפות מאות מקצוענים מהתחום. הנחו את הכנס פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים, ויהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

החברה מטעמה דיבר חינסקי היא יעל תוכנה, שמטמיעה בארץ את פתרונות הענן של ענקית החיפוש. "פלטפורמת הענן של גוגל היא סט של שירותים בנויים באופן מודולרי שמאפשרים לארגונים ליצור ולצרוך כל דבר, מאתרים פשוטים ועד לשירותים וליישומים מורכבים", אמר.

הוא ציין כי "הענן עתיד להשתלב בכל מגמות העל הטכנולוגיות של ה-IT, לרבות רישות, מובייל, האינטרנט של הדברים ו-Big Data. המטרה היא להגדיל את היכולות של מערכי ה-IT הארגוניים ולגרום להם לעשות את הדברים אחרת".

לדבריו, "נדרש לספק את צרכי המפתחים. אנחנו, בגוגל, מתייחסים למחשוב הענן כרצף אחד שצריך לאפשר למפתח לבחור את רמת ההפשטה הנכונה עבור היישום שלו, או אפילו עבור רכיב מסוים באפליקציה שלו. המחשוב הפשוט והגמיש ייעשה, בין השאר, על ידי Google Container Engine: הרצת קונטיינרים של Docker באשכולות מחשוב המונעים על ידי פרויקט הקוד הפתוח Kubernetes; ועל ידי Google Container Engine, המאפשר לעבור מניהול רכיבי אפליקציות על גבי מכונות וירטואליות בודדות, להקמת קונטיינרים ניידים של Docker, שמתוזמנים לתוך אשכול מחשוב המנוהל עבור המשתמש. המיכלים הם שכבה שעוטפת את האפליקציה ונותנת יכולת לנייד אותה ממקום למקום בלי להיות תלוי פלטפורמה ובלי 'להינעל' על ידי ספק".

לסיום אמר חינסקי כי "מחירי החומרה ירדו בשנים האחרונות ב-40% ואילו עלויות הענן ירדו בשיעור נמוך יותר. הכרזנו על מודלים חדשים לתמחור, על מנת לצמצם פער זה".

"מערכי ה-IT – שותפים אסטרטגיים בארגון, בזכות הענן"

עופר בר לב, מנהל לקוחות רד-האט (Red Hat) ישראל, אמר בדבריו בכנס כי "המעבר למחשוב ענן נותן למערכי ה-IT יכולת להיות שותפים אסטרטגיים בארגון".

"תפיסת רד-האט גורסת שה-IT חייב לשנות עצמו מהאופן המסורתי בו פעל. המעבר לענן הוא חלק מהחדשנות אותה על מערכי המחשוב להטמיע בפעילותם. מדובר במהלך דו שלבי: מעבר מעולם וירטואלי לעולם של וירטואליזציה מבוזרת – ואז מעבר לענן", אמר.

עופר בר לב, מנהל לקוחות רד-האט. צילום: קובי קנטור

עופר בר לב, מנהל לקוחות רד-האט. צילום: קובי קנטור

בר לב ציין את הפתרונות של רד-האט בעולם הענן: "OpenShift Redhat, שהוא פלטפורמה פתוחה לפיתוח יישומים המיועדת לסביבות הענן פרטי או הציבורי, ו-Cloud Forms Redhat, פתרון לניהול ענן היברידי למגוון רחב של סביבות. כתשתית לבניית ענן פרטי יש לרד-האט את Redhat OpenStack platform, בשל תרומתה הרבה לפרויקט ה–OpenStack, שהופך לסטנדרט העולמי לבניית עננים. בנוסף, הגרסה החדשה של מערכת ההפעלה 7 RHEL פועלת בהתאמה מלאה לעבודה בסביבות ענן פרטי וציבורי".

"וירטואליזציה לכלל הדטה סנטר"

בן חגי, ארכיטקט פתרונות ב-VMware, אמר כי תפיסת החברה היא להמשיך את הווירטואליזציה, שהחלה בשכבת השרתים, לשאר שכבות הדטה סנטר, עד למימוש חזון ה-SDDC (דטה סנטר מוגדר תוכנה). "המטרה היא להפשיט בצורה מלאה את הדטה סנטר. בדרך זו, ארגונים יכולים להגדיל בקלות את מערכי ה-IT שלהם ובנוסף לבחור לאיזה ענן ברצונם לעבור – ציבורי או בן כלאיים", אמר.

בן חגי, ארכיטקט פתרונות ב-VMware. צילום: קובי קנטור

בן חגי, ארכיטקט פתרונות ב-VMware. צילום: קובי קנטור

חגי ציין כי "פלטפורמת NSX שלנו מספקת וירטואליזציה של רשתות תקשורת ותשתית רשת של הארגון, במטרה לאפשר רמות שירות חדשות ושיפור המהירות, הזריזות התפעולית והחיסכון הכספי. זה המשך המהלך שהושג בווירטואליזציה של השרתים בעבר".

הוא סיים באמרו כי "אנחנו עורכים הפרדה מלאה בין החומרה לשירותי הרשת המסופקים בתוכנה, מה שמספק רמת אבטחה גבוהה. כך, הנוזקה שחדרה – אם חדרה – למערך ה-IT הארגוני, אינה 'יודעת' שאנחנו מבודדים אותה. אנחנו עושים וירטואליזציה ברמת הרשת ומספקים מודל תפעולי חדש, שמאפשר למפעילי התשתיות לפעול בגמישות טובה יותר, באופן ממוכן, בלי להאט תהליכים עסקיים. זאת, לצד ניצול טוב יותר של המשאבים בארגון – עם רמת אבטחת מידע גבוהה יותר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים