קרלוס קונדי, אמזון: "הענן כבר מזמן אינו שאלה, הוא חלק מתשתית ה-IT"

"המגמה השלטת כיום היא שילוב בין העולמות: ניוד של הנתונים, השירותים והיישומים מחצר הבית לענן ובחזרה, בהתאם לצורך", אמר קונדי, מנהל טכנולוגי ואוונגליסט לתחום הענן לאזור EMEA בחברה

קרלוס קונדי, מנהל טכנולוגי ואוונגליסט לתחום הענן ב-AWS . צילום: פלי הנמר

"בעבר מנמ"רים ומנהלי תשתיות בארגונים שאלו 'האם לעבור לענן?', לאחר מכן השאלה הפכה ל'מתי לעבור לענן?'. כיום השאלות הללו נעלמו. הגבולות בין תשתית ה-IT הפרטית, 'בתוך הבית', ובין הענן הפרטי והציבורי – הולכים ומיטשטשים. הענן הפך להיות כבר חלק מהתשתית ואיש אינו שואל עליו או מתייחס אליו כחלק נפרד", כך אמר קרלוס קונדי, מנהל טכנולוגי ואוונגליסט לתחום הענן לאזור EMEA ב-AWS (ר"ת Amazon Web Services).

קונדי היה דובר המפתח בכנס שערך הסניף המקומי של AWS. לכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, הגיעו מאות מלקוחות החברה, מהנדסים ומפתחים. הכנס, שנשא את הכותרת, AWS Technical Deep Dive Day, נערך היום (ד') באולם הסינמטק בתל אביב.

זה הביקור העשרים של קונדי בישראל, "הענן משנה את האופן בו המנמ"ר ומנהל התשתיות שלו מתייחסים ל-IT שלהם. הדטה סנטר, שבעבר היה כולו פיזי, הוא בחלקו וירטואלי ובחלקו מבוזר. יש לכך תועלות רבות, ובראשן, כמובן, הצורך בהתייעלות ובצמצום עלויות התחזוקה. אבל יש יתרונות נוספים, בעולמות האחסון, אבטחת המידע, הגמישות והביצועים. כל שנדרש הוא לשנות את אופן המחשבה המסורתי על הדטה סנטר. זה לא מסובך".

המגמה השלטת כיום, אמר קונדי, "היא שילוב בין העולמות, לא בהכרח לכיוון הענן ההיברידי (בן הכלאיים), אלא ניוד של הנתונים, השירותים והיישומים – מחצר הבית לענן – ובחזרה, בהתאם לצורך".

מגמה נוספת אותה ציין קונדי, היא "ניהול הענן בכלל ובתוכו – ניהול הביצועים וניהול התפעול. מדובר ברכיבים רבים, בשירותים ויישומים רבים, שנדרשות הקצאות שונות שלהם למשתמשים רבים".

לצד האתגר של המנמ"רים בצמצום ההוצאות, ציין קונדי, "הם נדרשים להתמודד עם השינויים הטכנולוגיים הרבים שקורים בעולם ה-IT, ועם הקצב שלהם. ואת כל השינויים הללו עוטף מידע רב, רב מאד. היקף המידע הארגוני שנדרש לטפל בו גדל בלא הרף, ואילו מערכות ה-IT אינן גדלות באותו קצב, ונוצר מצב בו ה-IT במקום להיות 'מאפשר' עסקית, הופך לגורם מעכב. פה בא הענן ונותן מענה, הן בהיבטי הקיבולת, הן בהיבטי הקצאות השירותים, והן בהיבט הגמישות. זאת, לטובת טיפול טוב ומהיר יותר – ביותר נתונים. כך, הענן הופך את הארגון לאג'ילי יותר, כזה המשרת את ההיבטים העסקיים של הארגון".

צילום ועריכת וידיאו: דותן גור

מחשוב הענן, אמר קונדי, "מצמצם את כלל הבעיות הללו, או מעלים אותן כליל. הענן מאפשר לכל ארגון, מכל מגזר תעשייה ומכל גודל, להקצות את משאבי המחשוב להם הוא נדרש, ולשנות אותם לפי הצורך – בהיבטי זיכרון, מחשוב, I/O, אחסון ועוד. בדרך זו, הענן 'מחסל' מגבלות טכנולוגיות שבמשך תקופה ארוכה מהוות אבן ריחיים על צוואר המנמ"ר".

קונדי מנה כמה מיותר מ-40 השירותים של החברה בענן. האחד,כך משל הזכיר את שירותי האחסון S3 (ר"ת Simple Storage Service), השני, שירותי התשתיות C4 EC2 (ר"ת Elastic Compute Cloud), המבוססים על מעבד Zeon של אינטל (Intel). עוד ציין קונדי את Amazon Aurora, "מנוע בסיס נתונים רלציוני, הפועל על בסיסי נתונים מבוססי קוד פתוח, העונה על בעיות רישוי בבסיסי נתונים המסורתיים ומספק ביצועים גבוהים פי 5". עוד ציין קונדי את AWS Key Management Service) KMS), "שירות מנוהל שמאפשר לטפל במפתחות ההצפנה של הנתונים באופן יעיל ופשוט – לטובת העלאת רמת אבטחת המידע, ולמתן מענה על הרגולציות בתחום".

"הדגש בשימוש בענן", הדגיש קונדי, "הוא לא רק על מהירות ההטמעה אלא גם קלות. אנו מגיעים למצב שבו הטמעת קוד שפותח לייצור כבר אינה בגדר אירוע". לדבריו, "שירותי הענן שלנו מאפשרים גמישות, יעילות תפעולית, ויצירת סביבת פיתוח נוחה וקלה".

"מחשוב ענן", סיכם קונדי, "מביא ליצירת סביבת IT בה הארגונים יכולים להתפנות להתמודד עם האתגרים העסקיים שלהם, במקום עם האתגרים הטכנולוגיים. כך, המנמ"רים יכולים לשנות את המצב הקיים בו הם 'תקועים' שנים רבות, כאשר 70% מתקציב ה-IT שלהם מוקצה לטובת תחזוקת הקיים ואילו רק 30% מהתקציב מופנה לפיתוחים חדשים, ולשאוף להגיע למצב בו רק 30% מהתקציב יופנה לתחזוקה ותפעול, ואילו מירב התקציב יוקצה לטובת חדשנות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים