ראש ה-FBI: ההאקרים שפרצו לסוני התרשלו – פעלו משרתים בצפון קוריאה

ג'יימס קומי הביע את ביטחונו כי פיונגיאנג היא שעומדת מאחורי המתקפות על האולפנים וקרא להוריד את הסיווג על המידע בנושא

ג'יימס קומי, ראש ה-FBI. צילום: אור יעקב

"אני בטוח שצפון קוריאה היא העומדת מאחורי מתקפת הסייבר והפריצה לאולפני סוני (Sony), כי ההאקרים שלחו חומרים משרתים שנמצאים באופן בלעדי בשירות הממשל הצפון קוריאני", כך אמר ג'יימס קומי, ראש ה-FBI.

קומי נאם בכנס אבטחת סייבר שהתקיים אתמול (ד') בניו-יורק. הוא אמר כי ההאקרים, שכינו עצמם GOP (ר"ת Guardians of Peace), "פעלו לעתים באופן מרושל והשתמשו בשרתים שנגישים אך ורק בצפון קוריאה".

ראש הבולשת קרא לקהילת המודיעין "להלבין", משמע להוריד סיווג של מידע שמצביע על כך שההאקרים אכן השתמשו בשרתים שכאלה. קומי הוסיף כי ה-FBI יפרוס יותר מומחים לאבטחת סייבר, שיעבדו עם עמיתים בארגונים המקבילים לבולשת במדינות העולם, "על מנת 'לכווץ את העולם', באותה דרך שההאקרים עושים זאת".

השתלשלות הפרשה

מתקפת הסייבר היוותה רקע להתגוששות מילולית בין השלטון בצפון קוריאה לנשיא ארצות הברית, ברק אובמה. השלטונות בפיונגיאנג השוו את הנשיא האמריקני לקוף. המתקפה בוצעה לאחר שאולפני סוני הפיקו את הסרט "הראיון", שלועג למנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג-און. היא הביאה להשבתה בת ימים רבים של רשת המחשבים של האולפנים. במקום מערכות המחשב הוצגה גולגולת אדומה עם הכיתוב "Hacked By #GOP". מנגד, רשת האינטרנט במדינה המבודדת הושבתה שלוש פעמים – וחזרה רק לאחר שעות רבות.

סוני ביטלה בעבר את הקרנת הסרט, בשל איומים לביצוע פיגועי טרור נגד בתי קולנוע בארצות הברית שיקרינו אותו. אובמה מתח ביקורת על ההחלטה של סוני ולבסוף הסרט שוחרר להקרנה בכמות מוגבלת של בתי קולנוע, וכן לצפייה בתשלום ברשת. "הראיון" צבר מיליוני הורדות והניב מיליוני דולר בחג המולד ובסוף השבוע שלאחריו, בעת שהוקרן גם, במקביל לרשת, ביותר מ-300 בתי קולנוע.

כמה ימים לאחר מכן פורסם כי עלות מתקפת הסייבר על אולפני הסרטים של סוני הגיעה לעשרות מיליוני דולרים ותעמוד, בסופו של דבר, על כ-100 מיליון – כך העריכו מומחי אבטחה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים