מנפרד רייטנר, מנכ"ל נט-אפ ל-EMEA: "המנמ"ר נמצא בנקודת מפנה"

"על המנמ"ר להתוות את מפת הדרכים הטכנולוגית, להחליט לאיזה ענן, אם בכלל, הוא מפנה את ה-IT שלו ולקדם תשתיות אחודות", אמר רייטנר, המשמש גם כסגן נשיא בכיר בחברה ● בראיון לאנשים ומחשבים הוא מדבר על השוק הישראלי ועל המגמות בעולמות האחסון והענן, ואומר כי "בשנים הקרובות נעקוף את EMC באירופה"

מנפרד רייטנר, מנכ"ל נט-אפ לאזור EMEA וסגן נשיא בכיר בחברה. צילום: קובי קנטור

"המנמ"רים, ותחתיהם מנהלי תשתיות ה-IT ומנהלי האחסון בארגונים, פועלים תחת אותם אילוצים זה כמה שנים, אלא שהאתגר השנה גדול יותר: ההנהלות מקצות להם פחות תקציבי IT, ואילו הדרישות לפיתוח יישומים ושירותים חדשים, ולקיצור זמן ההגעה שלהן לשוק, גדלות", כך אמר מנפרד רייטנר, מנכ"ל נט-אפ (NetApp) לאזור EMEA (ר"ת אירופה, המזרח התיכון ואפריקה) וסגן נשיא בכיר בחברה.

בראיון בלעדי לאנשים ומחשבים ציין רייטנר כי "נוסף על כל אלה, המנמ"ר נמצא בימים אלה בנקודת מפנה אסטרטגית וטכנולוגית. עליו להתוות את מפת הדרכים הטכנולוגית של מערך ה-IT בראשו הוא עומד, להחליט לאיזה ענן, אם בכלל, הוא מפנה את חלק או כלל ה-IT שלו ולפעול לקידום תשתיות IT אחודות".

רייטנר התראיין במהלך ביקור בארץ, שהוקדש למפגשים עם לקוחות של הסניף הישראלי של נט-אפ, שבראשו עומד שלומי פרייס, ולהתוויית יעדי הצמיחה של הסניף.

לדבריו, "המנמ"רים משמשים כיום כמתווכים של שירותי מידע לארגון. זה תפקיד יחסית חדש עבורם, והוא מחייב טכנולוגיות שיכולות להאיץ את זמן התגובה של מערך ה-IT ולאפשר יעילות תפעולית ויעילות של המשאבים. הם זקוקים ליכולת לממש את תפיסת האחסון מוגדר התוכנה, אותה מספקת נט-אפ, ולהחליף את הגישה הרווחת, עדיין, של מאגרי אחסון איטיים ולא יעילים. כך המנמ"ר יכול להפוך את מערך ה-IT שבראשותו לארגון זריז וגמיש, עם גמישות בביצוע פריסות בפלטפורמות מרובות ויכולת צמיחה גדולה מאוד".

הוא סיפר כדוגמה על "פרויקט רחב היקף שערכנו בפולקסוואגן (Volkswagen). המנמ"ר של החברה היה מצוי במצוקה תקציבית, ונדרש להקצות יותר משאבים לפיתוח מאשר לתחזוקת ה-IT. כיום, חלק ניכר ממה שמיוצר במכונית הוא כבר לא פח אלא תוכנות. מספר כתובות ה-IP במכונית גדול מאי פעם. לכן, כל היחס ל-IT היה צריך להשתנות. בנינו להם תשתית אמינה, שרידה, ובעיקר חסכונית. כך סייענו למנמ"ר להיות מתווך של שירותי IT".

רייטנר התייחס גם למתחרות ואמר כי "לרובן יש אותה הבעיה: אלה חברות שאינן ממוקדות בעולם האחסון, אלא האחסון הוא חלק מהיצע ה-IT שלהן. לעומת זאת, המיצוב והמעמד שלנו בשוק האחסון יביא לכך שנעקוף את EMC במדינות אירופה. זה לא יקרה מחר אלא בשנים הקרובות. אנחנו בפירוש מצויים בדרך לשם".

"המציאות תכפה על המנמ"רים את המעבר לענן"

בהמשך דיבר רייטנר על מחשוב ענן. "כבר לא מדובר בנושא שיחה בלבד, ברור שהענן הוא לא מגמה קצרת טווח ואופנתית. לא אני אומר זאת, אלא האופן שבו הילדים שלנו מתנהגים. הם צורכים ענן במצבים שונים: מייל, מוזיקה, סרטים ואחסון, ובכלל לא מתייחסים אליו כאל סוגיה. לכן, על אף שקיימת מעט סגירות לנושא אצל מנמ"רים, המציאות היא שתכפה עליהם את המעבר לענן. נט-אפ מאפשרת למנמ"ר ללכת לענן אחד ואם הוא לדוגמה נופל או עלות האירוח שלו גבוהה – לעבור בקלות לענן אחר. אנחנו מאפשרים ללקוחות לשלב בין סוגי העננים – פרטי, ציבורי ובן כלאיים (היברידי) – יחד עם יכולת התאוששות וגיבוי. נט-אפ היא שותפה של AWS ומסייעת למנמ"רים להפוך שירותים הנהוגים בעולם הצרכני לנפוצים בעולם המחשוב הארגוני. אנחנו שותפים של כל ספקי שירות הענן ואיננו רואים בהם מתחרים. להפך".

"המשתמשים כבר נמצאים בענן באופן פרטי הרבה יותר ממה שהם מודעים לכך והרבה יותר מאשר הם משתמשים בו בארגון, בעבודה. האתגר המרכזי של המנמ"ר הוא לשלב את הענן בעבודה היומיומית, ובצורה שקופה למשתמשים", אמר רייטנר.

מה לגבי הפלאש (Flash)?
"מדובר ברכיב אחסון שעדיין אינו זול, אולם ארגונים יכולים להסתייע בו להאצת יישומים מסוימים. השבוע השקנו מערך אחסון מבוסס פלאש – ‏EF560, שכולל שיפורים בביצועי האחסון, לרבות נתוני השהיה ורוחב פס, שהם קריטיים למסדי נתונים ויישומים ארגוניים. המערך החדש משיג את נתוני העלות והביצועים הנמוכים ביותר מול המתחרים, עם זמן תגובה ממוצע נמוך מאלפית השנייה. פריסות חדשות של פלטפורמות שרתים, יחידות CPU, מערכות הפעלה ויישומים ארגוניים – כל אלה גורמים למנהלי מערך ה-IT לאזן מחדש את תשתית מרכז הנתונים, כשביצועי האחסון מהווים את הגורם החשוב ביותר בשדרוגים אלה".

האם אתה מכיר את החברה הישראלית קמינריו? ומה לגבי המתחרים?
"קמינריו היא עוד חברת סטארט-אפ, ויש כמוה רבות. עם זאת, אני לא מזלזל בה לרגע. באשר למתחרים – אנחנו טובים יותר מהם. נתח השוק של נט-אפ באזור שבאחריותי מצוי בצמיחה יציבה ואני מעריך בוודאות גבוהה כי המגמה הזו תימשך. אחת הסיבות לכך היא היכולת שלנו לספק על כל יחידת אחסון יכולת לאחסן פי 2.5 נפח מידע".

כיצד אתה מאפיין את השוק הישראלי ומה הציפיות שלך מהסניף המקומי?
"השוק הישראלי מאוד מעניין עבורנו. למרות המצב הלא פשוט, התוצאות שלו היו טובות בשנה החולפת והצביעו על צמיחה. אני מצפה ממנו כי היקף הצמיחה השנה יעמוד על גידול דו ספרתי באחוזים. ישראל מעט שמרנית באימוץ של מחשוב ענן, אבל זה ישתנה. זהו שוק מעניין ולא מיצינו את מלוא הפוטנציאל הטמון בו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים