נשיא סמסונג: "ההשקעה שלנו בישראל – השנייה בגודלה בעולם"

החברה השקיעה השנה בשמונה חברות ישראליות מתוך 51 בכל העולם, אמר יאנג סון, נשיא החברה למדיניות אסטרטגית ● הוא ציין בנאומו במרכז פרס לשלום כי "סמסונג הולכת ומגדילה את ההשקעה שלה כאן"

יאנג סון, נשיא סמסונג למדיניות אסטרטגית. צילום: עודד אנטמן

"במהלך 2014 ביצענו 51 השקעות בחברות טכנולוגיה שונות, מתוכן שמונה ישראליות. זה יותר מכל חברה גלובלית אחרת. אני לא יכול לומר כמה השקענו, אבל ההשקעה שלנו בישראל הייתה השנייה בגודלה במהלך השנה האחרונה. העובדה הזאת מראה מהי החשיבות שאנחנו מקנים למה שמתרחש בישראל מבחינה טכנולוגית", כך אמר יאנג סון, נשיא סמסונג (Samsung) למדיניות אסטרטגית.

סון אמר את הדברים במפגש עיתונאים שנערך במרכז פרס לשלום, שם קיימה קבוצת האסטרטגיה והחדשות של החברה (SSIC) בישראל כנס בהשתתפות כ-200 יזמים ישראלים. סון אף היה הנאום הראשי בכנס.

הוא ציין כי ההשקעות שמבצעת סמסונג בחברות הן בכמה רמות: "בחלק מהן אנחנו משתדלים להיכנס ממש מוקדם, אם אנחנו רוצים לקדם ולעודד אותן. לפעמים אנחנו משקיעים בשלב שבו החברה כבר הציגה איזושהי הוכחה ומתאים לנו לקחת אותה לשלב הבא. בפעמים אחרות אנחנו לא משקיעים אלא נכנסים כשותפים כדי לקדם את המוצר לשוק. במקרים כאלה, אנחנו עובדים עם החברה כדי להכין את המוצר או הפלטפורמה שלה לצריכה. חלק מהעבודה שלנו הוא לקחת את הרעיון ולהפוך אותו למציאות".

לדברי סון, הנוכחות של סמסונג בישראל "חדשה יחסית", אולם חלק מהפיתוחים בארץ כבר משובצים בטלפונים של החברה ובטכנולוגיית הענן שלה, גם אם לא באופן ישיר. "ייתכן שחלק מהניסיונות שאנחנו מנסים בישראל לא יצליחו, אבל חשוב לשחק עם ארכיטקטורות ורעיונות חדשים, גם אם זה לא ייצא בסופו של דבר כמוצר. זו גם הסיבה שאנחנו הולכים ומגדילים את ההשקעה שלנו בישראל", סיפר.

מהם התחומים שמעניינים את סמסונג?

לדבריו, "יש לנו יותר מוצרים להציע מכל חברה אחרת, וזה מה שדוחף אותנו. סמסונג היא חברה מוכרת לצרכנים ומעוניינת למכור מיליוני יחידות מכל מוצר. יש הרבה מאוד דברים שיכולים להשפיע על הצרכנים ואנחנו מחפשים את הטכנולוגיות שיעשו זאת".

הוא ציין כי יש לסמסונג מרכזי חדשנות בישראל, בדרום קוריאה, בעמק הסיליקון בארצות הברית ובבריטניה. לדבריו, המרכזים הללו פועלים בצמוד ליזמים, סטארט-אפים ומוסדות אקדמיים כדי לחקור הזדמנויות חדשות, תוך ניצול הנוכחות הגלובלית והניסיון הטכנולוגי שיש לסמסונג להציע.

"התחומים העיקריים שמעניינים אותנו הם בריאות דיגיטלית, אבטחה, אחסון והאינטרנט של הדברים", אמר סון. "לדוגמה, בתחום האחסון מעניינת אותנו ההתקדמות בהיררכיות האחסנה השונות. זיכרון ה-NAND הרבה יותר זמין כיום וכחברה מובילה בתחום, הצגנו בתערוכת CES האחרונה כונן SSD בגודל של טרה-בייט, כמו קובייה קטנה. כמויות המידע גדלות בכל שנה ביותר מ-50%. סמסונג מחזיקה בכ-40% משוק הזיכרון והיא רוצה להיות שם כשהארכיטקטורה של הזיכרון תשתנה. ישראל היא מקום טוב ששינוי כזה יבוא ממנו".

סון סיפר שיש דברים שלכאורה נראים פחות חשובים, אבל יכולים להשפיע על חיינו במידה רבה. "תחשבו למשל על הסוללה", אמר. "היא מעניינת את כולנו כי אנחנו משתמשים בה במכשירים שונים. אנחנו מקווים למצוא תשובה טובה לבעיות הקיימות של הסוללות – מנפח ועד זמן טעינה, ובעיות שנובעות מטבעה של הכימיה. קיצור של זמן הטעינה יכול ממש לשנות את חיינו. תחשבו כמה זמן נוכל לחסוך אם הטעינה המלאה תהיה הרבה יותר מהירה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים