רועי חרמוני, סיסקו: "הסיבות לאינטרנט של הדברים אינן טכנולוגיות"

"מדובר בסיבות כלכליות, שמגיעות מהחברות", אמר חרמוני, מנהל פיתוח עסקי לתחום בחברה ● לדבריו, "האינטרנט של הדברים מצוי כבר שנים רבות, בלי השם הזה"

רועי חרמוני, מנהל פיתוח עסקי לתחום האינטרנט של הדברים בסיסקו ישראל

"הסיבות להנעת המגמה של האינטרנט של הדברים אינן טכנולוגיות, כי אם כלכליות, ומגיעות מהצד של חברות", כך אמר רועי חרמוני, מנהל פיתוח עסקי לתחום האינטרנט של הדברים בסיסקו (Cisco) ישראל.

חרמוני דיבר במסגרת רב שיח שנערך לפני ימים אחדים בבית אנשים ומחשבים לקראת כנס שיעסוק בנושא. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, יתקיים ב-5 בפברואר באולם yes Planet בראשון לציון. הנחה את רב השיח יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

לדברי חרמוני, "תחום האינטרנט של הדברים מצוי כבר שנים רבות, בלי השם הזה. יש מזה עשור פרויקטים של ערים בטוחות ופרויקטים אחרים בהם נעשו חיבורים של IP. מה ששונה כיום הוא המסה הקריטית של הטיפול בתחום, שנוגע בכולנו".

"לפני שלוש שנים האינטרנט שינה פאזה, כאשר הקישוריות, שבעבר הייתה משויכת לאדם, עברה אל הנקודות, וכעת אנחנו מחברים לרשת כל מיני דברים שבעבר היו לא מחוברים", הוסיף. "יש למגמה הזו תועלות עסקיות: ההחלטות מתקבלות בהתבסס על מידע ולא על תחושות. נניח, בתחום הרכב: הנהגים של ארגון מסוים החלו לעשות שימוש ב-Waze ולתדלק בפזומט. השלב הבא יהיה כשקצין הרכב ישאל אותם מה שלום הצמיגים שלהם".

בהמשך הוא דיבר על המגזרים שלדבריו בולטים בעולם האינטרנט של הדברים, בהם ערים חכמות, ייצור, תחבורה, ספורט וביטחון. "בצורה אופקית, מדובר בשלוש שכבות: שכבת חיישנים, המהווה את 'מערך האיסוף'; מעליה שכבת התקשורת והמחשוב שנדרש ממנה להיות בנויה באוריינטציה של האינטרנט של הדברים; והעליונה היא שכבת האנליטיקה, שמנתחת את המידע, מפיקה ממנו ידע ותועלות עסקיות ומנתבת אותו בין המנהלים העסקיים", הוסיף.

דרור אלפנביין, מנהל מכירות ב-Telit ישראל

דרור אלפנביין, מנהל מכירות ב-Telit ישראל

חרמוני סיכם באמרו כי "האינטרנט של הדברים אינו מטרה אלא כלי המהווה זרז עסקי. לאחר שהמנכ"ל קובע את החזון, תפקיד המנמ"ר משתנה: הוא ייצר משהו חדש בארגון ויסייע לו להשיג את יעדיו. כך, בתפקיד המנמ"ר תשתנה המשמעות של האות I ב-CIO, והוא יהיה מנהל החדשנות בארגון, ולא מנהל המידע".

"ה-CTO ינהל את האינטרנט של הדברים"

דרור אלפנביין, מנהל מכירות ב-Telit ישראל, אמר כי "אנחנו לא נמצאים באינטרנט של הדברים אלא באינטרנט של הכול. כך, בסופו של יום, כל דבר מחובר לאינטרנט". הוא הוסיף כי "נדרש לערוך הפרדה בין עולם האינטרנט של הדברים לתחום התעשייתי, לעומת זה של התחום הצרכני".

אלפנביין ציין את שיתוף הפעולה של Telit עם גוגל (Google) בתחום. "שוטר ידווח על מפגע כלשהו, דוגמת תאונה של משאית ובה חומרים מסוכנים, והשוטר והמשאית יהיו מחוברים במעין ענן למוקד מבצעי. כך האירוע יטופל בצורה טובה יותר, תוך שיתוף פעולה בין כל גורמי החירום וההצלה. זה האתגר המרכזי בתחום", אמר.

הוא סיכם באמרו כי "כל ארגון יידרש לזהות אילו חלקים חסרים לו ב-'פאזל' ששמו האינטרנט של הדברים. הוא יידרש לבדוק הוכחה של החזר השקעה ואז לבצע. המנמ"ר לא יהיה קשור לדיון, הוא יהיה גוף ביצועי ולא מחליט בתחום. ה-CTO יהיה זה שיניע את המהלך, כי עליו יהיה להביא את החדשנות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים