אינטל רוכשת את לאנטיק – חברה שעוסקת באינטרנט של הדברים

החברה הנרכשת שואפת לקישוריות בין מכשירים שונים שנמצאים בבתים ותמוזג לתוך חטיבת ה-Client Computing של אינטל ● מחלקת ה-WLAN של לאנטיק נמצאת ברעננה

דן אריסטו, מנכ"ל לאנטיק. צילום: אתר החברה

אינטל (Intel) רוכשת את לאנטיק (Lantiq) – חברה שמתמקדת בעולם האינטרנט של הדברים והבתים החכמים. שתי החברות הודיעו על הרכישה במשותף, אולם לא מסרו את סכום העסקה, שצפויה להיסגר בתוך 90 יום. בסיסה של החברה הנרכשת במינכן ומחלקת ה-WLAN שלה נמצאת ברעננה.

לאנטיק נוסדה ב-2009 לאחר שחברת ההשקעות מסן פרנסיסקו Golden Gate רכשה את הפעילות של Infineon Technologies תמורת כ-400 מיליון דולר. היא מציעה שבבים לתקשורת בפס רחב, עבור מכשירים שונים. המומחיות שלה היא בעולמות ה-DSL, האת'רנט וה-Wi-Fi. לנטיק רשמה יותר מ-2,000 פטנטים הקשורים לתקשורת פס רחב ומציעה טכנולוגיות, לרבות פתרונות xDSL עם ווקטורינג ו-G.Fast; טכנולוגיות מבוססות סיבים כגון סיב עד נקודת ההפצה (FTTdp) ו-GPON; נתבים וציוד רשתות ביתיות; מערכת DSLTE; מעבדי רשת; ופתרונות את'רנט טלפוניה קולית.

על פי אתר החברה, היא מהווה "חלק מהעתיד של התקשורת האלחוטית, פורצת את גבולות הבית הדיגיטלי על מנת לאפשר את האפליקציות של הדור הבא".

אינטל מסרה כי לאנטיק תצטרף לחטיבת ה-Client Computing שלה, שעוסקת בתחום האינטרנט של הדברים. לדברי קירק סקאוגן, מנהל החטיבה וסגן נשיא בכיר באינטל, הטכנולוגיה של לאנטיק תעזור לה לאפשר קישוריות של מכשירים שונים הנמצאים בבתים.

לדברי אינטל, "רכישת לאנטיק היא צעד משמעותי להגשמת החזון הטכנולוגי שלנו, להפוך את כל הסובב אותנו לחכם ומחובר. רכישה זו תחזק את הצלחתה של אינטל בשוק הנתבים הביתיים המתקדמים ותרחיב את ההיצע שלה לשווקים נוספים, בהם DSL, סיבים, LTE, קמעונות והאינטרנט של הדברים".

רן סנדרוביץ', מנכ"ל חטיבת הפיתוח של אינטל וסגן נשיא בחברה

רן סנדרוביץ', מנכ"ל חטיבת הפיתוח של אינטל וסגן נשיא בחברה

פעילותה של אינטל בתחום הנתבים הביתיים, הפס הרחב והממירים הדיגיטליים לספקי שירות מובלת כיום מישראל על ידי רן סנדרוביץ', מנכ"ל חטיבת הפיתוח וסגן נשיא בחברה, וקבוצה גדולה בפתח תקווה. הקבוצה הישראלית עוסקת בתחום התקשורת והשירותים הביתיים עבור ספקי השירות בכבלים. באמצעות רכישת לאנטיק, אינטל צפויה להרחיב את מרכז הפיתוח לטכנולוגיות הנתבים ותקשורת של פס רחב ולהגדיל את סל מוצריה גם עבור ספקי שירות על גבי תשתית הטלפון והסיבים.

על פי ההערכות, באמצעות הרכישה, הנתבים הביתיים החכמים שאינטל צפויה להשתלב בהם עתידים להציע מהירות של מעל 1 ג'יגה-ביט לשנייה ויהפכו את הנתב הביתי למרכזו של הבית החכם ולפלטפורמת "ענן ביתי". פעילות זו מצטרפת לפעילות הפיתוח הנוכחית של אינטל בתחום התקשורת האלחוטית והקישוריות.

עם הרכישה הופכת אינטל ישראל לא רק למעצמה של פיתוח, תכנון וייצור שבבים, אלא גם לאחת החברות הרב-לאומיות המפעילות בישראל פעילות עסקית והנדסית ענפה בתחום תקשורת פס רחב והבית החכם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים