האקרים פרו-פלסטינים פרצו למאגר של מסמכים ממשלתיים

הפריצה בוצעה לאתר של ארכיב 2000, שמאחסנת את המסמכים המיועדים לגניזה של כלל משרדי הממשלה ● חלק מהמידע הועתק, אולם לא נגרם כל נזק

עוד מתקפה של האקרים פרו פלסטינים. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

האקרים פרו-פלסטיניים פרצו אמש (א') לאתרים של חברה שמאחסנת את המסמכים המיועדים לגניזה של כלל משרדי הממשלה, כמו גם של ארגונים נוספים – כך דווח בגלי צה"ל.

מדובר באתר של חברת ארכיב 2000 ועל פי הדיווח, הפורצים העתיקו חלק מהקבצים הנמצאים בו. עם זאת, לא נגרם כל נזק. המשטרה פתחה בחקירה.

בתנועה לזכויות דיגיטליות קישרו את הפריצה הזו לפריצות אפשריות, לדבריהם, למאגר הביומטרי. עו"ד יהונתן קלינגר, היועץ המשפטי של התנועה, אמר כי מדובר ב-"מאגר מידע המכיל מאות אלפי מסמכים, ביניהם מסמכים מסווגים, סודיים ורגישים ביותר. המאגר מכיל את כלל התכתובות של משרדי הממשלה – כל מסמך וכל הודעת דואר אלקטרוני. אם אכן הועתקו חומרים מהחברה, מדובר בתקיפת סייבר חמורה ביותר שמבהירה לכל מי שעדיין לא הבין שהמדינה אינה מסוגלת לשמור על מאגרי מידע כראוי".

לדבריו, "מי שחושב שהמציאות תהיה אחרת עם מאגרים דוגמת המאגר הביומטרי לא מכיר את המציאות. יש לעצור עכשיו את בולמוס אגירת המידע".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אלי ויסברט

    האירוע מצער מאוד. במקום לשמוע את דעתו של עו"ד קלינגר, הייתי מצפה לשמוע כאן את התייחסותו ראש רמו"ט, עו"ד אלון בכר, ושל ראש רא"ם למחדל. עם כל הכבוד לסדר היום של עו"ד קלינגר, אבטחת מסמכי המדינה בעידן הסייבר אינו רלוונטי לסדר יום זה. על אבטחת הפרטיות החברה הישראלית וויתרה מזמן, עם נכונותה לעשות שימוש משולב ב-GPS, אפליקציות תלויות מיקום, שימוש בכרטיסי חיוב או אשראי, מסירה מרצון של פרטים לחברות השמה, שירותים רפואיים וכדומה, לכן סדר היום של התנועה לזכויות דיגיטליות הינו סדר יום עקר. לעומת זאת פגיעה במאגרים לאומיים גם אינם מוכרזים כמסווגים עלולה לגרום לקריסת המעטפת שמאפשרת קיום המדינה וז מחדל אמיתי.

אירועים קרובים