פט גלסינגר, VMware: "המו"פ בישראל תרם משמעותית לפיתוח הפלטפורמה החדשה של החברה"

"עיקר התמיכה הישראלית היא בסיוע בפיתוח שכבת ניהול המסופקת כתוכנה כשירות", אמר גלסינגר, מנכ"ל החברה, בהשקת פלטפורמת One Cloud לניהול ענן בן כלאיים ● לדבריו, "המנמ"ר נדרש להתמודד עם העידן החדש של ה-IT בעזרת אג'יליות מוגדרת תוכנה, היברידיות שקופה ואבטחה אינהרנטית"

פט גלסינגר, מנכ"ל VMware. צילום: אור יעקב

"200 חוקרי המו"פ שלנו בישראל סייעו רבות לפיתוח פלטפורמת הניהול החדשה שאנחנו משיקים, לעבודה בעולם של ענן בן-כלאיים, בעיקר סיוע בפיתוח שכבת ניהול המסופקת כתוכנה כשירות", כך אמר פט גלסינגר, מנכ"ל VMware.

גלסינגר דיבר מסן פרנסיסקו במסיבת עיתונאים בינלאומית, במסגרתה הושקה פלטפורמת ה-One Cloud לניהול סביבת ענן בן-כלאיים מבוסס ארכיטקטורת SDDC (דטה סנטר מוגדר תוכנה).

VMware פעילה בישראל כבר כמה שנים וביצעה את הצעד המשמעותי הראשון שלה בארץ ב-2008, אז רכשה את B-Hive תמורת יותר מ-50 מיליון דולר. עובדי הנרכשת היוו את התשתית למרכז הפיתוח של החברה בישראל. ב-2010 היא רכשה את nLayers מ-EMC, החברה האם שלה. nLayers נרכשה על ידי EMC ארבע שנים קודם לכן תמורת 50 מיליון דולר. ביוני 2011 ביצעה VMWare רכישה נוספת בישראל – של Digital Fuel, עליה שילמה 80-90 מיליון. הקנייה האחרונה של VMWare בישראל הייתה במאי 2012, עת קנתה את Wanova תמורת 90-100 מיליון דולר.

כתוצאה מכלל הרכישות, לצד עשרות אנשי מכירות יש לענקית הווירטואליזציה בישראל יותר מ-200 עובדי מו"פ. חיליק פז, מנהל מרכז הפיתוח של VMware בארץ, ציין כי "תרומת המו"פ הישראלי לפיתוח המוצרים החדשים היא בניהול משאבי ה-IT מנקודת מבט עסקית, לצד רכיבים לניהול היישומים".

"מנכסים קשיחים לנתונים נזילים"

לדברי גלסינגר, "האופן בו ארגונים מייצרים ערך עסקי השתנה באופן מהותי. בניגוד לעבר, אז ארגונים התבססו על נכסים קשיחים, כיום הם מתבססים על נכסי תוכנה ונתונים נזילים". הוא הסביר כי "בתקופה זו של שינוי, מערך ה-IT מאמץ את הענן על מנת להגדיל את הגמישות שלו. לכן, הוא חייב לברור בין פלטפורמות ענן שונות, תוך ניהול הרמות הנדרשות של האבטחה. אנחנו מסייעים ללקוחותינו בתקופה זו של שינוי בכך שאנחנו ממקמים את התוכנה והנתונים בלב הארגון. זאת, על מנת לאפשר מודל חדש של IT".

הוא הוסיף כי "כל ארגון מסורתי ברחבי העולם משתנה כתוצאה מהמעבר לעולם התוכנה. על מנת לא רק לשרוד אלא גם לשגשג מול השינוי הזה, עסקים חייבים להיות נחרצים אל מול חוסר הוודאות. כיום, אנחנו צועדים צעד אחד קדימה בכך שאנחנו מסייעים ללקוחותינו לענות על הדרישות האלה באמצעות פלטפורמה מאוחדת, המוגדרת בתוכנה, מציעה בחירה ומרחיבה את החידושים שלנו במחשוב, רשתות ואחסון – במטרה לספק ענן בן כלאיים".

שלושה מוצרים חדשים של VMware

החברה השיקה במסיבת העיתונאים שלושה מוצרים. הראשון הוא  VMware vSphere 6 – פתרון וירטואליזציה לענן בן כלאיים ולדטה סנטר מבוסס תוכנה. אופיר זמיר, מנהל טכנולוגי אזורי בכיר, ציין כי "המוצר מספק פתרון עבור מחשוב וירטואלי, רישות ואחסון לענן בן הכלאיים. לתוכנה החדשה יש 650 חידושים ותכונות חדשות, שהבולטים ביניהם אלה הגדלת ביצועים, יכולת הרחבה פי ארבעה, זמינות גבוהה (Fault Tolerance) יותר בעבודה בסביבה מרובת מעבדים ויכולת ניוד מרוחק vMotion בין מדינות". לדברי גלסינגר, "VMware vSphere 6 מספקת ללקוחות הארגוניים תשתית ענן אחודה עם זמינות גבוהה ותמיכה בכל סוגי היישומים".

מנכ"ל VMware ציין כי החברה "מחזקת את התמיכה בקוד פתוח עבור בנייה וניהול עננים עם ההשקה של VMware Integrated OpenStack distribution ". הוא הוסיף כי "ההפצה של OpenStack על ידי VMware תאפשר למערך ה-IT להקים תשתית Openstack מעל VMware בתוך דקות בודדות ולספק למפתחים גישת API פתוחה ואינטגרטיבית לתשתיות שלנו".

בנוסף, חשפה VMware את הטכנולוגיה החדשה VMware NSX, שמגשרת בין עננים פרטיים וציבוריים באמצעות שילוב בין וירטואליזציה של אבטחה ורשת, תוך התייחסות ליכולת של המוצר לשמש פלטפורמה להטמעת מוצרי אבטחת מידע מצד שלישי.

"לקוחות אמרו לנו שהם זקוקים לגישת אחסון פשוטה, חסכונית ומודעת לענן", אמר גלסינגר בהתייחסו לפתרון השלישי שהושק, VMware Virtual SAN 6, בעולם הווירטואליזציה של האחסון. "הוא מייצג את השלב הבא של אסטרטגיית האחסון מבוסס התוכנה שלנו. אנחנו עונים לדרישות הלקוחות באמצעות אספקת חדשנות דרך שכבה חדשה של אחסון Hypervisor אחוד, משופר ומבוסס פלאש (Flash) מלא, ואינטגרציה וירטואלית חדשה עם מערכי האחסון הקיימים".

גלסינגר ציין כי "אני חקלאי במקורי. חברת הטרקטורים ג'ון דיר עברה שינוי גדול מאז הוקמה ב-1840. כיום אנו מסייעים לה לניהול יעיל של אפליקציות המטייבות את קבלת ההחלטות שלה. העולם השתנה ב-175 השנים שחלפו".

הוא סיכם באמרו כי "אנחנו מכנים את עולם המחשוב הנוכחי 'נוזלי'. יש שני דברים עיקריים שמרכיבים ומעצבים אותו: מובייל וענן. נדרש עידן מחשוב אמיץ עבור כל לקוח ארגוני. צריך לספק למנמ"רים מודל IT חדש, עם תשתית מחשוב מהירה, נוזלית ומאובטחת, כך שניתן יהיה לטפל גם ביישומים המסורתיים וגם באלה החדשים. VMware מספקת ענן אחד, המשלב בין ענן פרטי, דטה סנטר ארגוני ומשאבים אחרים מהענן הציבורי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים