Avast מזהירה: אפליקציות אנדרואיד פופולריות נגועות בתוכנות פרסום זדוניות

הפופולרית מבין האפליקציות הנגועות היא Durak, משחק קלפים שמדורג ברמה של 5 מיליון עד 10 מיליון הורדות ● אחרי שהרכיב הזדוני של האפליקציות מופעל, בכל פעם שמשחררים את נעילת המכשיר מוצגת אזהרה על בעיה בטלפון

נחשפו אפליקציות אנדרואיד שאספו מידע רגישAAB בלבד לחנות של גוגל. צילום: יח"צ

חוקרים מחברת האבטחה Avast מזהירים כי גילו תוכנת פרסום זדונית באפליקציות פופולריות למערכת ההפעלה אנדרואיד (Android), שמוצעות ב-Google Play.

הפופולרית מבין האפליקציות הנגועות היא Durak, משחק קלפים שמדורג ברמה של 5 מיליון עד 10 מיליון הורדות. אפליקציות נגועות נוספות כוללות מבחן IQ שמדורג ברמה של מיליון עד 5 מיליון הורדות ואפליקציית היסטוריה רוסית שמדורגת ברמה של 10,000 עד 50 אלף הורדות.

"כשמתקינים את Durak מקבלים את הרושם שמדובר במשחק תקין שפועל היטב", כתב פיליפ צ'יטרי מ-Avast בהודעה שפרסם בבלוג. "אבל אחרי שבוע מתחילים לחוש שמשהו לא בסדר במכשיר". חלק מהאפליקציות חושפות את צביונן האמיתי רק אחרי חודש, הוסיף צ'יטרי.

לאחר שהרכיב הזדוני של האפליקציות מופעל, בכל פעם שמשחררים את נעילת המכשיר מוצגת אזהרה על בעיה בטלפון – למשל, שהוא לא מעודכן, נגוע בווירוס או עמוס בתכנים פורנוגרפיים.

"זהו כמובן שקר מוחלט", הבהיר צ'יטרי. "כדי לתקן את הבעיה מתבקשים המשתמשים לגשת לאתר מסוים ואם מאשרים את הגישה, מופנים לדפים עוינים, חנויות אפליקציות מזויפות או תרמיות מסרונים שעולות ממון רב. ייתכן גם שיותקן במכשיר יישום שגונב פרטים אישיים רגישים".

גם לאחר שפועלים כמוסבר בהודעה של הנוכלים, או בחלק מהמקרים מתקינים תוכנות אבטחה לגיטימיות, ההודעות אינן מפסיקות להופיע, הדגיש צ'יטרי.

דוברת גוגל (Google) מסרה כי בחברה בודקים את הנושא.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים