גיא בר נר, אינטל: "אנחנו נמצאים על סף עולם טכנולוגי מדהים"

"נראה אלמנטים רבים שהיו עד היום בגדר מדע בדיוני", אמר בר נר, מנהל השיווק והמכירות של אינטל ישראל, בראיון לאנשים ומחשבים ● לדבריו, "בעוד 5-10 שנים נתייחס לטכנולוגיות בצורה אחרת לגמרי"

גיא בר נר, מנהל השיווק של אינטל ישראל. צילום: פלי הנמר

"אנחנו נמצאים על סף עולם טכנולוגי מדהים, שיכלול הרבה אלמנטים שראינו עד היום רק במדע הבדיוני, במסע בין כוכבים", כך אמר גיא בר נר, מנהל השיווק והמכירות של אינטל (Intel) ישראל, בראיון לאנשים ומחשבים.

לדבריו, "זה הולך להיות עולם כמעט נקי מסיסמאות – במקום סיסמאות לרוב נצטרך לזכור רק אחת. זה יהיה עולם הרבה יותר טבעי, בלי צורך להשתמש במכשירים לא טבעיים כמו עבר ומקלדת. במקום זה, נדבר למכשירים – והמגמה הזו כבר קורמת עור וגידים".

"האינטרנט עומד 'להיעלם', כלומר: הוא ימשיך להיות קיים אבל הוא יהיה שקוף", הוסיף בר נר. "הרשת תהיה בכל מקום. זה קורה כבר כיום ויפרוץ בעוד 5-10 שנים. נתייחס אז לטכנולוגיות בצורה אחרת לגמרי".

אלא שהחזון האופטימי הזה לא מגיע, כמובן, בלי אתגרים, אמר בר נר. בראשם נמצאים אבטחת המידע והשינוי התפיסתי הנדרש כדי לקבל את הפיתוחים הללו. כדי להמחיש את דבריו, בר נר נתן דוגמה מהעולם הפיננסי: "הסבא והסבתא שלי שמרו את הכסף מתחת לבלטות כי הם לא סמכו על הבנק. ההורים שלי כבר שמו את הכסף בבנק. בדור שלנו כבר היה אינטרנט, אבל חשבנו 10 פעמים האם לתת מספר כרטיס אשראי אונליין. הילדים שלי כבר לא חושבים על זה. מכאן שיש אתגרים גדולים אבל יש גם מספיק טכנולוגיות כדי להתמודד איתם. אני לא ממעיט בהשפעות של הסיכונים, אבל הם לא יעצרו את ההתקדמות".

ככלל, הוא ציין מספר בעיות ואתגרים בשוק: "כמו בתחומים אחרים, אבטחת המידע בולטת גם בתחום האינטרנט של הדברים. העולם הזה עדיין 'טיפש' וקטן יחסית וכבר יש בו הרבה בעיות, מאחר שהדברים מחוברים האחד לשני".

"עניין נוסף הוא סטנדרטיזציה, שמהווה אתגר גדול. רוב החברות עושות 'חומות' – עובדות עם טכנולוגיות שלהן בלבד, יוצרות עולמות רבים שלא מקושרים זה לזה. אינטל חברה בקונסורציום לאינטרנט פתוח, פועלת למען הקוד הפתוח. ככל שהדברים נגישים יותר לקהל הרחב זה טוב יותר לנו", הוסיף.

לדבריו, "יש בעיות גם בתחום ה-Big Data. כמויות עצומות של מידע יוצרות שאלות בתוך הארגון, כמו איך להכיל אותן, איך מאבטחים את הדטה סנטרים הרבים שנדרשים להכלת המידע הזה. בתוך אינטל יש קבוצה גדולה של Big Data, שמפתחת בעיקר פנימית, בתוך החברה, אבל ביצעה גם פרויקט גדול מאוד שקשור לפרקינסון, עם מייקל ג'יי פוקס".

בר נר נולד בארצות הברית לאיש משרד החוץ הישראלי. הוא העביר את ילדותו ונעוריו בין מדינות – מישראל ועד ארצות הברית, מדנמרק ועד טורקיה. בר נר הצטרף לאינטל ישראל ב-1996, בתחילה ל-Fab 8 בירושלים, עוד לפני שבנו את המפעל הראשון בקריית גת. בהמשך הוא שימש בתפקידי רכש ולוגיסטיקה שונים, כולל מנהל הלוגיסטיקה של אינטל ישראל. בין 2000 ל-2011 גרו בר נר ובני משפחתו במקומות שונים בחו"ל, בהתאם לתפקידיו בחברה. בבהולנד הוא ניהל פרויקט להעברת מרכז ההפצה של החברה באירופה, אפריקה והמזרח התיכון ממיקור-חוץ ל-In source. לאחר מכן עבר לבריטניה, שם היה אחראי לניהול התעבורה של אינטל באירופה. בהמשך חזר לארץ ומשם עבר לארצות הברית, בה כיהן בתפקידים שונים במערך הלוגיסטיקה של אינטל, כולל הקמת וניהול ארגון שיחבר בינה לבין מערך השיווק והמכירות – תפקיד הוא המשיך לעשות כשחזר לארץ לפני שלוש שנים.

באילו תחומים מתמקד הארגון שלכם?
"אפשר לחלק את הפעילות שלנו לשלושה תחומים: תחום ה-Enterprise and consumer, שכולל בעיקר מכירות של מחשבים וסרברים לחברות ולבודדים. המכירה מתבצעת דרך שותפי ה-OEM שלנו ואנחנו עובדים בתאום מלא איתם. תחום ה-Enterprise מתאפיין בעיקר בעבודה מול מנהלי הרכש והמנמ"רים של החברות הגדולות במשק. אנחנו משקיעים מעמצים כדי שהם יכירו את הטכנולוגיות והתוכניות שלנו.

תחום נוסף הוא ה-Embedded, שכולל את כל מה שלא נחשב כ-PC. בעולם ה-Embedded, החברות שאנחנו עובדים איתן לוקחות את הטכנולוגיות ואת המוצרים שלנו ועובדות עם שותפים שלנו כדי להטמיע את הטכנולוגיות במוצר הסופי שלהן, לפי הצרכים שלהן. זהו תחום שבו העבודה שלנו מתבצעת בעיקר מול אנשי המו"פ של החברות ומכאן שהיא מאוד טכנית. בנוסף, תחום זה כולל את כל מה שקשור לאינטרנט של הדברים. יש לנו בתחום הזה תחרות קשה ומקום עצום לגדול. ישראל היא מעצמה בתחום הזה. מדובר באחד התחומים בו אפשר לראות את אומת הסטארט-אפ בפעולה – כל המו"פ נעשה בישראל והמכירות מתבצעות בחו"ל.

התחום השלישי הוא ההפצה. קבוצת ההפצה שלנו בישראל אחראית גם על ההפצה ביוון ובקפריסין. הקבוצה הזאת אחראית לנהל את המפיצים שלנו ואת מערך ההפצה שלנו".

מפעל אינטל בקריית גת. צילום: יח"צ

מפעל אינטל בקריית גת. צילום: יח"צ

באחרונה החליטה אינטל להשקיע בישראל כשישה מיליארד דולר וקיבלה בעקבות כך מענק ממשלתי בסך כמיליארד שקלים. "זה דבר שכולנו צריכים להתגאות בו", אמר בר נר. "מדובר בניצחון אחד בתחרות גדולה לקבלת השקעות מול מדינות באירופה, ארצות הברית ואסיה".

הוא ציין כי "ההשקעה תגרום ליצירת מקומות תעסוקה בשלושה מעגלים: ישירות; באמצעות קבלנים, בתחומים מניקיון וקפיטריה ועד גינון; ועקב העובדה שמפעלים של אינטל מושכים אליהם חברות אחרות. בנוסף, העובדה שהדבר יבוצע בקריית גת תביא לעוד תעסוקה לתושבי הדרום. 60% מעובדי Fab 28 שלנו גרים בגדרה ודרומה. זה לא היה כשהמפעל הוקם".

איך אתה מעריך את השוק הישראלי?
"אומרים שישראל היא מדינה מלאה בחדשנות, אומת הסטארט-אפ. זאת לא קלישאה, זה נכון, ואני רואה את זה מהעבודה שלי מול השוק שלנו. אנחנו הולכים להיות מעצמה גם בעולם האינטרנט של הדברים".

מה אתה צופה לעתיד?
"אינטל תמשיך בפעילות אינטנסיבית שחלק ניכר ממנה מבוצע בישראל. נמשיך ביצירת הטכנולוגיות החדשות ובתרומה לכלכלה הישראלית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים