בזק קונה את המניות של yes מיורוקום תמורת 680 מיליון שקלים

בכך תהפוך בזק לבעלת שליטה מלאה בחברת הלוויין ● יורוקום תהיה זכאית לשתי תמורות מותנות נוספות בסך של עד 370 מיליון שקלים ● סטלה הנדלר, מנכ"לית בזק: "זוהי עסקה אסטרטגית לחברה, שתהפוך אותה לקבוצת תקשורת מלאה"

סטלה הנדלר, מנכ"לית בזק. צילום: יח"צ

בזק תקנה את מלוא אחזקותיה של יורוקום ב-yes ותהפוך לבעלים היחיד של חברת הלוויין (100% מהמניות) בתמורה ל-680 מיליון שקלים. על פי תנאי העסקה, יורוקום תהיה זכאית לשתי תמורות מותנות נוספות: אחת בסך של עד 200 מיליון שקלים תשולם בהתאם לסינרגיית המס ותמורה נוספת, בסך של עד 170 מיליון, תשולם על פי תוצאותיה העסקיות של yes בשלוש השנים הקרובות.

יורוקום מחזיקה ב-50.22% ממניות ההון המונפק של yes (ובדילול מלא – 41.62%). לבד ממניות אלה, בזק רכשה בעסקה את כל הלוואות הבעלים שיורוקום העמידה ל-yes, בסך של כ-1.54 מיליארד שקלים.

את העסקה הובילה ועדה מיוחדת מטעם דירקטוריון בזק שהוקמה לפני כשנה. לאור מורכבותה, ומכיוון שמדובר בעסקת בעלי עניין, הוועדה הורכבה רק מדירקטורים חיצוניים, והיא דנה בנושא בעשרות פגישות. הוועדה נעזרה ב-Merrill Lynch International מקבוצת בנק אוף אמריקה (Bank of America) ובמומחים נוספים בכל התחומים הנוגעים לעסקה. לאחר אישור הוועדה המיוחדת אושרה העסקה על ידי ועדת הביקורת ודירקטוריון החברה, והיא מותנית באישור האסיפה הכללית של בעלי המניות ובאישור משרד התקשורת.

סטלה הנדלר, מנכ"לית בזק, אמרה כי "זוהי עסקה אסטרטגית לחברה, שתהפוך אותה לקבוצת תקשורת מלאה. השלמת עסקה זאת תאפשר לבזק להציע בראשונה חבילת שירותים הכוללת תוכן, כמו חברות התקשורת המובילות בעולם, ולייצר סינרגיות שעד כה לא היו אפשריות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים