אלוף (מיל') יעקב עמידרור: "ישראל במקום טוב בסייבר – אבל נדרשת להתקדם לשלב הבא"

"אין לנו את כל הנדרש בתחום הסייבר, אולם מסלול ההתקדמות נכון", אמר עמידרור, לשעבר ראש המטה לביטחון לאומי ● לדבריו, "בסך הכול, ישראל נמצאת במקום טוב ואני מאוד אופטימי"

אלוף (מיל') יעקב עמידרור, לשעבר ראש המועצה לביטחון לאומי. צילום: ניב קנטור

"העולם הולך בתחום הסייבר למשהו שבחלקו דומה למה שהמליצה הוועדה בראשות פרופ' יצחק בן ישראל טרם הקמת המטה הקיברנטי הלאומי. כעת צריך להחליט כיצד בונים את השלב הבא. אין לנו את כל הנדרש בתחום הסייבר, אנחנו עדיין לא שם, אבל מסלול ההתקדמות נכון. בסך הכול, ישראל נמצאת במקום טוב ואני מאוד אופטימי", כך אמר אלוף (מיל') יעקב עמידרור.

עמידרור, לשעבר ראש המועצה לביטחון לאומי, דיבר בכנס Cyber Security 2015. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ד') ב-yes Planet בראשון לציון בהשתתפות מאות מקצועני אבטחת מידע והגנת סייבר. הנחו אותו פלי הנמר, יזם ומנהיג הקבוצה, ואבי ויסמן, מנכ"ל שיא סקיוריטי.

לדברי עמידרור, "אני מסתובב הרבה בעולם ומדבר עם בכירים במערכות בינלאומיות. מה שהמטה הקיברנטי הלאומי עשה ועושה – ראוי. מעט מאוד מדינות מבינות מה נדרש לעשות במערכת המדינתית לתחום הסייבר".

"צריך להמשיך בשלושה מסלולים", הוסיף עמידרור. "לבנות מערכות אבטחה, ליצור כלכלה המבוססת על התחום וליצור בסיס אקדמי, של תשתית תיאורטית שתראה איפה אנחנו נמצאים ותורה לאן אנחנו צריכים ללכת".

"בעיית הסייבר לא תיפתר עד הסוף"

"מדינות נמצאות בנקודת חולשה מול התוקפים מבחוץ", אמר עמידרור. "אני לא בטוח שגם אם המדינות יתגייסו לצורך העניין, הן יוכלו להתגבר על הבעיה של מתקפות סייבר. אני מאמין שבסופו של דבר, הבעיה לא תיפתר עד הסוף – היא יותר רחבה ויותר מסובכת. לא תהיה הצלחה כמו ההצלחה של מדינות לגבור על ארגוני טרור שהשתמשו באינטרנט".

"יש להתייחס לנושאי השפה ולמיפוי של הדברים", הוסיף. "תחושתי משיחות היא שיש המון מונחים באוויר והמון באאזזז – אבל לא ברור מה נדרש, לא יודעים מספיק מה לעשות. התוצאה היא עמימות. יש דרכים רבות לטפל בבעיה, אבל הבעיה לא מוגדרת. יש לייצר מפה שתגדיר אותה. יש לגשת למיפוי אחרת – ולעשות זאת דרך המקום שבו מרגישים את הנזק. מבין כל נקודות המבט, צריך לאמץ את זו שמטפלת במה שכואב".

"אי אפשר לבצע מתקפת סייבר על תותח שיורה, כי תותח זה כימיה ומכניקה", סיכם אלוף (מיל') עמידרור. "אולם, טנק הוא מערכת הרבה יותר מסובכת – יש בה מחשבים רבים. לכן הוא בעל פוטנציאל היפגעות מסייבר. על אחת כמה וכמה מטוס או ספינה. כל מה שיש לו נגיעה למחשב נמצא בסכנה".

"המטה הקיברנטי צריך להיות מחובר יותר לציבור"

ויסמן, שכאמור הנחה את הכנס, אמר כי "הגבינה זזה: היא לא על גדרות הארגון, אלא בתוכו. יש לתוקפים הצלחות ולארגונים חסרה יכולת אמיתית להגן על החוץ. הגבינה נמצאת בתוך הארגון וצריך להיערך לקראת מצב חדש זה. צריך לחפש את התוקפים לפני או אחרי התקיפה ולא על הגדרות".

"אני מפציר במטה הקיברנטי הלאומי שיהיה מחובר יותר לציבור. הוא עושה ועשה רבות, ועליו לעשות עוד", הוסיף.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים