עוד אקזיט: יבמ תרכוש חברת אחסון ישראלית בעשרות מיליוני דולרים

החברה הנרכשת, ששמה לא נמסר, היא אחת משתי חברות אחסון אותן צפוי הענק הכחול לרכוש השבוע ● מיבמ ישראל נמסר כי היא "לא מגיבה לשמועות וספקולציות"

יבמ. צילום: BigStock

יבמ (IBM) תודיע בימים הקרובים על רכישת שתי חברות אחסון הפועלות בעולם הדטה סנטר מוגדר התוכנה, SDDC (ר"ת Software Defined Data Center), שאחת מהן תהיה ישראלית – כך נודע לאנשים ומחשבים. שמה של החברה לא נמסר אולם לאנשים ומחשבים נודע כי היקפה של העסקה צפוי לעמוד על עשרות מיליוני דולרים. תהיה זו הרכישה ה-14 במספר של הענק הכחול בארץ.

המגמה הנוכחית של עולם ה-IT היא מעבר לדטה סנטרים וירטואליים, כשהם מוגדרי תוכנה. הדטה סנטרים מתמודדים כיום עם מגמה של גידול בהיקף מערכות האחסון, גידול בכמות השרתים והכפלות של התעבורה. ה-IT מבזבז הרבה זמן על פעולות שחוזרות על עצמן של ייצור שרתים, ביצוע תצורה ועוד. ניתן למכן את הפעולות האלה ולבצע אותן באופן סטנדרטי. תפיסת הדטה סנטר מוגדר התוכנה תביא לכך שניתן יהיה לייצר דטה סנטר שלם בדקות, בשל בניית משאב לוגי שכולל את כל משאבי מרכז המחשוב. בתחילה התוכנה הייתה ברמת השרתים וכיום המגמה היא לערוך וירטואליזציה בשתי השכבות הנוספות של הדטה סנטר – האחסון והרישות. דטה סנטר שכזה כולל מיכון מובנה מראש לתשתיות, מגדיל את הזמינות והופך את הניהול שלו לקל יותר. הדטה סנטר הזה מכיל מחשוב, אחסון רישות ואבטחה. הוא מופשט, לוגי ומקצה שירותים באופן ממוכן וגמיש.

מיבמ ישראל נמסר בתגובה כי "החברה אינה מגיבה לשמועות וספקולציות".

רכישות עבר של יבמ בארץ

הענק הכחול ביצע 13 רכישות של חברות ישראליות או כאלה עם מרכז פעילות בישראל. באוגוסט 2013 רכשה החברה את טראסטיר (Trusteer), המספקת פתרונות תוכנה שמסייעים לארגונים להגן על עצמם בפני הונאות פיננסיות ואיומי אבטחה מתקדמים. בעקבות הרכישה הקימה יבמ בישראל מעבדת תוכנה להגנה מפני התקפות סייבר. זו הייתה הקנייה הגדולה ביותר של הענק הכחול בארץ והיא עמדה על יותר מ-700 מיליון דולר.

ביולי 2013 היא קנתה את חברת התוכנה CSL International, המפתחת טכנולוגיה לניהול וירטואליזציה על גבי מחשבים מרכזיים (מיינפריים) של הענק הכחול.

ב-2012 נרכשה וורקלייט (Worklight), המפתחת כלים לבניית יישומים למכשירים ניידים, תמורת כ-70 מיליון דולר. ב-2010 נרכשה סטורווייז (Storwize), הפועלת בתחום האחסון, תמורת כ-150 מיליון דולר. בדצמבר 2009 קנתה יבמ את גארדיום (Guardium) ביותר מ-200 מיליון דולר. רכישה בולטת נוספת התבצעה באפריל 2008, אז קנתה יבמ את דיליג'נט, שעסקה בפתרונות למניעת שכפול מידע, תמורת 165 מיליון דולר. באותו החודש נרכשה על ידי יבמ גם FilesX תמורת 80 מיליון דולר. זו האחרונה סיפקה פתרון לשחזור נתונים, עם מערכת להתאוששות מהירה של יישומים עסקיים קריטיים ושל שרתים הפועלים בסביבת מיקרוסופט (Microsoft). עוד נרכשה באותה השנה חברת התוכנה Telelogic.

הרכישה הגדולה מכולן – עד זו של טראסטיר – הייתה זו של XIV, המפתחת מערכות אחסון מבוססות מחשוב גריד, שבוצעה בסוף 2007 תמורת כ-300 מיליון דולר.

עוד רכישות היו של חברת התוכנה Ubique (ב-2001), של iPhrase (ב-2005), רכישת יוניקורן (ב-2006) וזו של Watchfire, שבוצעה ב-2007.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים