מנמ"ר בית החולים לילדים במיאמי: "הטלא-רפואה מאפשרת לנו לא 'להתפרע' כספית על חשבון החולים"

"הרפואה מרחוק מגדילה את רווחי בית החולים", הדגיש אד מרטינז, מנמ"ר בית החולים לילדים במיאמי, במהלך סיור עיתונאים שערכה סיסקו

אד מרטינז, מנמ"ר בית החולים לילדים במיאמי

"אנחנו מספקים שירותים רפואיים שונים המתבססים על טלא-רפואה (רפואה מרחוק), שעליהם אנחנו גובים סכום קטן ולא 'מתפרעים' במחיר", כך אמר אד מרטינז, מנמ"ר בית החולים לילדים במיאמי (Miami Children's Hospital). פרננדז הוסיף כי "בדרך זו, ה-IT מסייע לנו לשפר את השירות ולהנגיש את השירותים ליותר אנשים, בפלורידה ומחוצה לה".

כמו כן, אמר, כשהשירות ניתן לתושבי מחוז מיאמי, הדבר נעשה על בסיס מעט יותר מתשלום העלות.

"הרפואה מרחוק מגדילה את רווחי בית החולים", ציין מרטינז. "הטכנולוגיה והחדשנות הגלומה בה מסייעת לבית החולים להתבסס כספית, כאשר לנגד עינינו עומדת המטרה לא 'לשדוד' את הציבור".

מערך ה-IT בבית החולים מבוסס בחלקו על ציוד של סיסקו (Cisco) ולעיתונאים נערך בו סיור, כסיפור לקוח המציג את התועלות הקיימות ברפואה מרחוק.

בית החולים לילדים במיאמי קיים זה 60 שנים, יש בו 300 מיטות ומדי שנה נערכים בו 15 אלף ניתוחים, לצד יותר מ-90 אלף ביקורי חירום וטיפולים הכוללים אשפוז. כמו כן, הצוות הרפואי עורך ברחבי מחוז מיאמי שבפלורידה מדי שנה יותר מ-430 אלף ביקורי חוץ. מערך ה-IT משרת 3,500 עובדים בבית החולים.

לדברי מרטינז, "לפני שלוש שנים החלטתי להפחית את העלויות של תחזוקת ה-IT, להטמיע IT מבוסס חדשנות ולייעל את השירות הרפואי המסופק. לכן הקמנו מרכז תפעול לרפואה מרחוק, המבוסס בתשתיות התקשורת שלו ובמערך השיתופיות והחוזי על ציוד של סיסקו".

מרכז התפעול החל את פעילותו באבחון מרחוק של הרופאים בתחומי הקרדיולוגיה והנוירולוגיה, ולאחר מכן התרחב לבדיקות אולטרא-סאונד, MRI וסקירות שונות. הכול בוצע בזמן אמת, עם חיבור של הנתונים למערכת הרשומות הרפואיות. בשל ההצלחה שלה זכה מרכז התפעול, הוחלט להרחיב את השירותים הרפואיים מרחוק גם לייעוץ של דיאטניות, תזונאים, רפואה ביתית ועוד.

על תשתיות התקשורת אמר מרטינז כי הוא ואנשיו הטמיעו ציוד אבטחת מידע במיליוני דולרים, על מנת לשמור על פרטיות החולים ולענות לדרישות הרגולטור בתחום.

רובוט ש-"ראשו" הוא iPad

צוות ה-IT פיתח שורה של אפליקציות, ביניהן רובוט ש-"ראשו" הוא iPad שמסביר לילדים המאושפזים את התהליכים הרפואיים שהם צפויים לעבור ומרגיע אותם. עוד פותחה ערכת מחשוב לאסונות, הכוללת מזוודה ובה מחשב, סוללה הפועלת 10 שעות וכלים רפואיים שונים לטובת טיפול בנפגעי אסונות טבע. ניתן לשדר את הנתונים לאחור בזמן אמת עם קישוריות לאינטרנט, לסלולר או לאינטרנט לווייני. כך, אמר, הערכות מחולקות לצוותים רפואיים שיוצאים לשטח במקרה אסון, בפלורידה או מחוצה לה. למשל, בעת אסון הטבע בהאיטי לפני מספר שנים.

מרטינז סיפר כי בית החולים חבר למרכזים רפואיים שונים בדרום אמריקה ומספק להם חוות דעת רפואיות, על בסיס אותה יכולת של טלא-רפואה. המנמ"ר ציין בנוסף את שיתוף הפעולה שהמרכז הרפואי במיאמי עורך עם בית חולים בקייב, אוקראינה, בשל המלחמה השוררת שם. הצוות הרפואי האמריקני מספק במסגרת זו חוות דעת שניות.

הוא ציין כי השירותים השונים מסופקים במודלים עסקיים רבים ומגוונים – ייעוץ במעין "מיקור-חוץ", השכרת הציוד הרפואי ועוד.

בסופו של דבר, הרפואה מרחוק מסייעת להגדיל את זמן האיכות של הרופא עם המטופלים משלוש ל-15 דקות "נטו", ציין מרטינז. "אנחנו מנסים לספק חוויית שירות הקרובה ככל האפשר למגע פנים מול פנים. למרבה ההפתעה, מתוך כלל מאות הרופאים שלנו, רק אחד הביע התנגדות לעבודה באופן זה. אנחנו שמים דגש ניכר על הדרכה, זה מרכיב חשוב בהצלחת מרכז התפעול הרפואי מרחוק. ה-IT מסייע לנו בייעול תהליכים וניהול שינויים, אבל בסופו של דבר, מעבר לטכנולוגיה נדרש חינוך של האנשים".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים