רענן ביבר, VMware: "דטה סנטר מוגדר תוכנה משנה את אופן המחשבה של המנמ"רים"

"במקום חשיבה על מערך המחשוב בחלקים נפרדים, מנהלי מערכות המידע מבינים שהתוכנה מולבשת על כלל ה-IT שלהם", אמר ביבר, מנכ"ל החברה בישראל

רענן ביבר, מנכ"ל VMware ישראל. צילום: ניב קנטור

"המנמ"רים התרגלו לחשוב על מערך המחשוב שלהם בחלקים נפרדים, בצורה טורית או עמודית: שרתים, אחסון, רשתות ועוד. המגמה החדשה, של הלבשת התוכנה על כל מערך המחשוב הארגוני באמצעות תפיסת ה-SDDC (דטה סנטר מוגדר תוכנה), משנה את האופן בו על המנמ"רים לחשוב ולהתייחס ל-IT שלהם", כך אמר רענן ביבר, מנכ"ל VMware ישראל.

ביבר דיבר בכנס שערך היום (ג') במלון שרתון בתל אביב VMUG, ארגון משתמשי VMware בישראל. את הכנס, שהופק על ידי אנשים ומחשבים ושהשתתפו בו יותר מ-150 מקצועני IT, הנחה ברק קורן, יו"ר הארגון.

לדברי ביבר, "סיימנו את שנת הכספים 2014 עם מחזור של שישה מיליארד דולר – נתון המשקף צמיחה שנתית של 17%. עוד יצוין ש-VMware היא אחת מחמש חברות התוכנה הגדולות בעולם והצומחת ביותר ביניהן. ההערכות הן שהצמיחה שלנו תימשך בשנה הקרובה".

הוא ציין כי סניף החברה בארץ מונה 250 עובדים, מהם 200 אנשי מו"פ ו-50 אנשי מכירות. "על פי STKI, אנחנו חברת תשתיות התוכנה הגדולה בישראל", הוסיף.

ביבר אמר כי לחברה יש שלושה כיוונים אסטרטגיים, אותם היא ממשיכה לממש. הראשון הוא דטה סנטר מוגדר תוכנה, "במסגרתו כל תשתיות המחשוב יהפכו לקובייה וירטואלית אחת ומנוהלת. כל החומרה שבדטה סנטר תהיה מוקפת תוכנה, מנהלת את החומרה ועושה וירטואליזציה לכל המרכיבים, כמו גם הקצאות. כך, הדטה סנטר 'ידבר' מול העולם החיצון רק באמצעות התוכנה".

הכיוון השני הוא ענן בן כלאיים, המשלב בין ענני המחשוב הפרטי והציבורי. "הוא רץ בטכנולוגיה שדומה לזו של הענן הפרטי, תוך שהוא מאפשר את ניצול היתרונות שכל ענן פרטי מציע בנפרד. באופן זה, ניהול המידע והעברת היישומים ממערכת אחת לשנייה נעשים בצורה שקופה", אמר ביבר.

הרגל השלישית היא "הטיפול בתחנות הקצה והפעילות בעולם המחשוב הנייד. זה נעשה על ידי הרכישה הגדולה ביותר של החברה, AirWatch, שנותנת מענה לעולם ה-MDM, ניהול כלל הרכיבים של המשתמשים, תוך טיפול בהיבטי אבטחת מידע", ציין.

הוא הוסיף כי "היעד של VMware ל-2017 הוא כניסה לעולמות הווירטואליזציה של האחסון ושל הרישות. אנחנו נכנסים לשדות פעילות חדשים בתוך ה-IT, שהיקף השוק העולמי שלהם הוא 60 מיליארד דולר בשנה".

ביבר ציטט סקר שנערך לפני מספר חודשים בקרב אלפי מנמ"רים ממנו עולה כי VMware היא החברה המשמעותית ביותר עבורם בהיבט של אסטרטגיית ניהול מערכות המידע שלהם לשלוש שנים הקרובות. היא עקפה בסקר את מיקרוסופט (Microsoft), סיסקו (Cisco) וגוגל (Google).

IT גמיש

"יש צורך ב-IT גמיש לחלוטין", אמר מנכ"ל החברה בישראל. "מערכות המידע צריכות להיות נזילות ולהתאים את עצמן לכלי הקיבול בו הן נמצאות. עליהן להיות אלסטיות, עם יכולת לשיפור דרמטי בהקצאת משאבים דינמית ורמת אבטחה מידע גבוהה, כאשר הכול מנוהל, עם מיכון מלא ועל בסיס מדיניות".

"בימים אלה אנחנו מצויים בפני מימוש מגמת הווירטואליזציה בשכבות הרישות והאחסון", הוסיף. הוא ציטט מחקר של גרטנר (Gartner) לפיו VMware ממוקמת בריבוע הקסם בתחום החזון והיכולת לפתור את רישות הדטה סנטר, "כאשר אנחנו היחידים שמציעים לעשות זאת על בסיס תוכנה בלבד. המהפכה של הרישות החלה, היא לא פחות חשובה מזו של השרתים", כך ביבר. מגמה זו, ציין, הולמת את התחזית של IDC, לפיה 70% מהארגונים יעצבו מחדש את רשתות התקשורת והמחשבים שלהם. "כך גם בעולם האחסון: הגידול האקספוננציאלי בנפחי הנתונים מחייב ניהול אחר של משאבי האחסון".

ברק קורן, יו"ר VMUG, ארגון משתמשי VMware בישראל ומהנדס IT בכיר ב-Siemens-PLM ישראל

ברק קורן, יו"ר VMUG, ארגון משתמשי VMware בישראל ומהנדס IT בכיר ב-Siemens-PLM ישראל

"תפיסת ה-SDDC גורמת לחומרה שבדטה סנטר להיות חסרת משמעות", סיכם ביבר. "זה עולם בו התוכנה היא שמגדירה את הדברים. הכול מנוהל תחתיה. גם היישומים הקריטיים אינם ממוקדי חומרה, אלא ממוקדי גישה מכל מקום. יש מעבר מסיבי של לקוחות לעבר מחשוב ענן, כהמשך למגמה שהחלה ב-2013 ונמשכה ב-2014".

ארגון המשתמשים של VMware

קורן, שפרט להיותו יו"ר VMUG משמש כמהנדס IT בכיר ב-Siemens-PLM ישראל, ציין כי קבוצת המשתמשים קמה לפני שש שנים. לדבריו, היא מונה כ-100 אלף חברים, מהם יותר מ-500 בישראל. "הקהילה בארץ הולכת וגדלה, ואני מעריך שעשרות חברים יצטרפו במהלך השנה", אמר קורן. "נרחיב את הפעילות של ארגון המשתמשים בארץ והקשר בין החברה למשתמשים ילך ויעמיק".

"VMware רואה בארגון המשתמשים כלי חשוב לשיפור התקשורת עמה. היא מקדישה לו תשומת לב ומקבלת את הערות חברי הארגון", ציין.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים